Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Efter att ha läst hur mycket problem ni har tjejer så är jag extra glad att mitt järn är ok!
    Hoppas ni hittar något som funkar för er till slut :)

Mina tarmar har alltid varit katastrof, ända sen jag var liten så jag är normalt sett förstoppad ändå. Järntabletter på det hade varit fullt kaos i min mage :(

Nästa vecka fyller dottern 2 så då ska det förberedas för kalas! Gött att ha något att göra och planera för mitt i all tristess :)

• Kela1981

Här är nästan allt klart. Eller ja allting finns i alla fall även om mycket av det ligger på vinden än så länge.
    Tänkte ta fram kläder och vagn och tvätta allt i juli nån gång.
    Annars är det bara blöjor, ersättning, nappflaska och lite hygienartiklar till mig som ska inhandlas.
    Å present från bebisen till dottern ska jag också hitta. Tänkte göra en liten presentpåse med lite av varje som hon kan få när hon och pappa kommer och hälsar på på BB.
    Babynestet som jag beställde kom förra veckan så det tänkte jag lägga i vår säng sen så det luktar mamma och pappa :)
    Gjorde samma med filtar till dottern men vet inte om det direkt hjälpte. Kan ju inte skada i alla fall :)
    Nästa vecka ska dottern få ny säng så då gör vi om spjälsängen till bebis och sen får sen stå framme tills det är dags. Inte lönt att plocka undan för så kort tid tänker jag :)

• Kela1981
    Curlingmorsan skrev 2016-06-12 17:29:12 följande:

Jag är klar med det mesta. Har skötväska och babysitter kvar. Och så ersättning och några kortärmade bodies. Men tycker skötväska är så svårt, hittar ingen jag riktigt gillar. Och babysitter, är en BabyBjörn värd pengarna? Eller funkar det lika bra med en billigare? Provgungade en lite billigare och tyckte det blev väldigt ryckigt.

Babybjörn är värd pengarna i mina ögon! Vi fick ett annat märke i present men gillade den inte alls och dottern kunde inte gunga den själv heller :(
    Hon hade mycket öroninflammationer första året och sov då alla pass på dagen i sittern. Guld värd!
  • Kela1981

Då väntar jag nog med pumpen i alla fall. Får väl skicka mannen akut och köpa en om det skulle bli kris :)

Curlingmorsan: vad chockad jag hade blivit om jag varit du med ex-frun! Blev ni helt plötsligt kompisar bara för att du är gravid?!
    Dessutom är du inte ensam om att vara en av de äldre. Jag fyller 35 i mitten på juli så vi är några gamlingar också ;)

• Kela1981

Här ska det också testas sjal :) Hade babybjörns sele sist men tyckte inte den satt skönt så nu övas det febrilt här hemma på att knyta sjal istället :)
    Fick låna svägerskans så jag slapp köpa en :)

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-06-12 21:47:11 följande:

Någon här pratade om "mensvärk" och att hon skulle tillbaka till läkaren om det inte gick över. Är det dåligt? Jag har haft mensvärk i ungefär 2 veckor och det blir bara värre och värre, ska till bm imorgon och prata om det men blev lite nervös när jag läste det. Min bebis rörde sig ytterst lite för några dagar sen men igår var han väldigt aktiv, sparkade och levde rövare, men mensvärken är riktigt svår nu. 

Jag har mensvärk lite till och från men det går alltid över efter några dagar så jag har nog trott att det hänger ihop med min foglossning.

Min bebis har också varit väldigt lugn vissa dagar men jag kan känna att hennes rörelsemönster har förändrats lite de senaste veckorna och rörelserna är mer rullande nu eller hur jag nu ska beskriva det. Tror att det beror på att hon får mindre och mindre plats plus att jag tror att hon ligger ganska långt ner i bäckenet. Ibland känns det som att hela hon ligger där nere och ingenting finns uppe i magen ha ha ha.... Det trycker på rätt bra neråt ibland och ilar och har sig i fiffi :/
  • Kela1981
    Misszandra skrev 2016-06-12 22:13:30 följande:
    Jag har haft det varje dag i två veckor nu, och ikväll gör det riktigt ont, fick ta fram min riskudde och ha den på magen. Det strålar alltid ut i ryggen också. Haft mkt sammandragningar/förverkar. 

Det där med förändrade rörelsemönster har jag också märkt, antar också att det är mindre plats och han rör sig väl inte som han brukade, nu är det väl mer "rätta till sig lite" 
    Du det där ska du nog gå och kolla upp så det inte påverkar tappen!
  • Kela1981

Idag känner jag mig som världens sämsta mamma :(
    Lämnade en gråtande dotter på dagis, inte för att hon inte ville att jag skulle gå utan för att hon inte fick bestämma själv vad hon skulle ha på sig för jacka. Men oavsett så känns det så jäkla rått att hon inte är glad när jag går.
    Jag vet ju att hon blir glad igen efter någon minut och att det mest troligt är lite hormoner hos mig som gör att jag känner så men f-n vad tungt det är :(

Dessutom var jag ute ett par ärenden nu på fm för att fixa inför hennes födelsedag men fick avbryta halvvägs för jag har så jäkla ont av foglossningen. Känner mig helt handikappad!!! Så sjukt frustrerande!!!!

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-06-13 13:07:41 följande:

Åh men Kela ibland måste man som mamma! Det känns bättre sen ska du se :)

Tråkigt med foglossningen :( kan inte din man hjälpa dig med ärendena? Förstår hur du känner dig, ogillar starkt känslan av att inte klara av saker själv!

Tack för stöttande ord!

Jo han kan hjälpa mig men du vet, vissa saker vill man inte vänta på ;) Och sen tänkte jag ju att eftersom jag inte direkt reder ut att göra något fysiskt hemma så kunde jag ju åtminstone klara av lite handling inför kalaset. Sambon gör ju typ allt här hemma redan plus jobbar heltid natt och hjälper till med dottern och jag bara sitter och "latar" mig.
    Men svårast att hantera är nog känslan av att vilja men inte kunna och vissa dagar är värre än andra :/ Tycker att det ska bli så himla mysigt att ha kalas på söndag så jag vill ju kunna förbereda för det :(
Svar på tråden BF Augusti 2016