Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981
    Zarizen skrev 2016-06-01 13:57:49 följande:

Inte skrivit på ett tag.

Ligger just nu inne på förlossningen/BB i Örebro. Vattnet började sippra på mig imorse.. Inte nått jag räknat med precis! Mått bra sista tiden. De har gjort ultraljud och barnet mår bra och fostervatten finns kvar. Men det kommer nog fortsätta rinna nu och kan nog räkna med att få barn bra mycket tidigare än väntat.. Har fått kortison för att barnets lungor ska utvecklas och antibiotika för att förhindra en ev infektion. Blir inlagd nu så får se vad som händer sen...

Oj!
    Hoppas att allt går bra för både dig och bebisen.
    Vilken vecka är du i nu?
    Håller tummarna för dig <3
  • Kela1981

I morgon är det dags för glukosbelastning för min del :)
    Ska bli spännande att se hur det ska gå :/
    Dottern brukar vakna vid 6-snåret om hon sover länge och jag ska inte vara hos bm förrän 8 på fastande mage. Jag kommer att vara ett monster ha ha ha ha...

• Kela1981

Nä jag har inte heller hört något från Skattenmust :/

Ang vagn så köpte vi en extra sulky att ha i bilen. Det går att fästa babyskyddet på den så så länge man använder babyskyddet så funkar det som vagn och sen när babyskyddet inte används så kunde hon sitta själv i sulkyn de korta stunderna som vi var ute och gick.
    Kommer att använda samma till bebis nu :)

• Kela1981

Ååååå fyyyyyy!
    Förra gången jag gjorde glukosbelastningen så fick jag ha med mig egen citron, denna gången var den redan smaksatt :( Det var 7 resor värre denna gången kan jag säga! Fy vad det smakade illa! Blir det ett barn till så kommer jag att fråga om jag kan få ha i en citron i alla fall :(

• Kela1981

Jag går bara runt i lösa tunikor/klänningar och flip-flops. Får på mig gympaskor också men inte mycket annat :(
    Håller vädret i sig i sommar så blir det ju inte direkt bättre heller :/
    Är helt slut efter glukosen i morse. Sov ett par timmar vid lunch för att komma på banan igen. Kan inte komma ihåg att jag blev så påverkad förra gången.
    Men allt såg bra ut. Sockret låg på 7, hb på 125, lillans hjärtljud låg lite högt först men när vi kollade 15 min senare så var det nere på normalt igen :) Hon ligger med huvudet neråt men inte fixerad än.
    Pratade om min oro för att dom ska känna fel på huvud och rumpa och blev lovad ett extra ul om dom var minsta tveksamma senare. Plus att man kan ju se vart hjärtljuden ligger nånstans för att få lite guidning :)
    Nu är det dags om 3 veckor igen och efter det är det varannan vecka , nu börjar det bli på riktigt!

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-06-02 13:48:10 följande:

Inatt har jag haft kramp och hugg i nedre delen av magen. Inte känt av det tidigare, vaknade flera gånger av smärta, vilket är otroligt obehagligt. Någon som vet vad det kan vara? Har ju foglossning och sammandragningar men aldrig känt det här innan. 

Jag har haft det tidigare. När jag frågade bm så sa hon att det var ligamenten som töjs ut och därför gör ont. Hade ont i nån vecka men sen gav det med sig. Hoppas du slipper det snart :)
  • Kela1981
    Misszandra skrev 2016-06-02 21:47:14 följande:
    Fast är inte de det som kallas foglossning? Har läst på lite och verkar som det är förvärkar, det kommer och går. Det började med mensvärk och nu kramp och magen spänner sig. 
    Om magen spänner sig så är det inte ligamenten. Foglossning är ju fogarna i bäckenet som luckras upp. Ligamenten är "trådarna" som håller upp livmodern inne i kroppen.
    Låter kanske mer som förvärkar nu när du säger att magen blir hård :/ Har det lugnat sig? Om du får ont ska du nog ringa till din bm eller förlossningen så dom får kolla dig.
  • Kela1981

Tips: Lekmer har rea på en del babynest och nån babysitter också :)
    Beställde precis babynest för 349:- som hade kostat 699:- :D

Svar på tråden BF Augusti 2016