Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Moorii skrev 2016-06-09 04:22:21 följande:

Lustigt hur olika det kan vara. Jag älskar frukost! Bästa målet på dagen. Hade jag kunnat så hade jag ätit frukostmat till varje måltid

matbloggade för ett par år sen och då gjorde jag oftast olika frukostar varje dag, men nu blir det oftast samma, fil med flingor, smörgås och kaffe. Imorgon ska jag dock prova chiapudding för första gången! Spännande :)

Jag är likadan! Älskar frukost :)
    Recensera gärna chiapuddingen sen :) Tycker det verkar vara lite läskig konsistens :/
  • Kela1981

Jag har cravings efter kinesisk mat och krispiga grönsaker ha ha ha.... Tur att sambon är från Kina ;)
    Idag har jag suttit själv och gjort både wonton och dumplings, man kan ju inte alltid gå till svärmor och snylta XD
    Brukar vara där och äta en gång i veckan så jag får behovet tillfredställt :)

• Kela1981
    Nmg skrev 2016-06-10 09:06:57 följande:

Sitter och gör glukosvelastning nu, usch va jag är hungrig... 1 Tim och 10

Min till ska Jag vänta innan jag får äta nåt.

Mina järnvärden hade gått ner så jag ska till hälsocentralen när jag får tid och de ska kolla om jag har vitaminbrist eller nåt.

Annars hade jag gått upp 6kg sen inskrivning och SF mått låg på 28 idag v 30 (29+0)

Lycka till!
    Har du något med dig att äta sen?
  • Kela1981

Usch då tror jag att jag hoppar över chiapuddingen :/ Det var lite den reaktionen jag förväntade mig ha ha ha

Jag blir också ett monster om jag inte får äta på morgonen så glukosen var ingen höjdare alls men man överlever ju.....frågan är bara om omgivningen gör det ha ha ha

• Kela1981
    moen skrev 2016-06-10 09:38:18 följande:

Nä nu blev jag orolig!

Har lämnat ett urinprov för odling pga att min barnmorska trodde jag hade urinvägsinfektion. Fick ett samtal av en läkare (för min BM är på semester) som säger att jag har streptokocker B? Säger mig ingenting och hon frågar om jag har några symptom. Säger till henne flera gånger att jag inte vet för jag inte vet vad streptokocker B innebär! Hon säger att hon skriver i min journal att jag har det här (som jag fortfarande är osäker på vad det innebär) så att man vet om det när jag kommer in på förlossning.

Googlat lite och får upp info som att bebis kan bli smittad och drabbas av lunginflammation, blodförgiftning och hjärnhinneinflammation efter förlossningen!? Också att bebisar bara kan dö när som även om man är långt gången! Blir såklart super orolig! Vad innebär det här? Ska till barnmorskan om 2v när hon är tillbaka från semester och fråga då. Men borde man inte få behandling? :( urs va rädd jag blev!

Någon som vet nåt? :'(

Åh fy!
    Jag har ingen aning om vad det innebär men det låter ju verkligen inte bra med tanke på vad du fick reda på :/
    Kan du inte ringa din bm mottagning och se om du kan få träffa någon annan så du får komma in och prata igenom det med en bm?
    Annars kommer du ju att gå i två veckor och vara jätteorolig!

Kunde inte läkaren som ringde förklara det för dig? Ursäkta, men det låter som ett stolpskott till läkare som bara ringer och meddelar en gravid kvinna utan att försöka förklara eller lugna!
  • Kela1981
    Nmg skrev 2016-06-10 09:40:11 följande:

Ja en ostmacka haha! Börjar Må illa nu usch

Bra drag! Den mackan kommer vara den bästa på länge ;)
  • Kela1981

Moen: vart läste du allt det där?
    Jag var inne på 1177 och läste och där stod det typ att man behandlar mamma och barn med antibiotika vid födseln men det stod inget om att bebisen kunde dö i magen.

• Kela1981

Jag har ingen järnbrist men mitt värde hade gått ner lite sist jag var hos bm. Fick rådet att äta jordgubbar som tydligen ska innehålla mycket järn.
    Ver inte om det kan hjälpa er men det är ju något gott att prova :)

• Kela1981

Skönt att höra att ni mår bra Zarizen och att dom håller noggrann koll på er.
    Hoppas bebbe stannar ett tag till <3

Svar på tråden BF Augusti 2016