• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86

Curlingmorsan jag har fått en planerad igångsättning i v 37+0, tidigaste man fick sätta tydligen, fast jag fick i v 34+6 istället.

Oj inte kul att va så rädd är det själva smärtan eller vad är du rädd för?

Jag är lite rädd att det ska dra igång hemma igen o att det blir några komplikationer under en hemförlossning.

• Snuttispluttis

Mika, är det okej för er att ev. missa kalaset då eller ska ni försöka få en annan dag?

Ja, jag slängde i mig potatisgratäng, fläskfilé och marängswiss ändå. Det var inte så trevligt när allt kom upp under värkarbetet... Om det startar med vattenavgång igen tänker jag äta sparsamt!

Åh, så du har sluppit svullna fingrar dina andra graviditeter?

Jaja, hellre ta av dem än att de måste klippa upp dem :)

Jobbigt att vara så rädd Curlingmorsan!

Frågar samma som Mika. Vad beror det på?

En del av mig hade tyckt att det vore lite coolt att föda hemma själv :P Fast då hade jag velat vara säker på att inget farligt händer och det kan man ju aldrig veta innan.

• Kela1981

Hoppas aurora kan hjälpa dig curlingmorsan!
    Vad är det du är rädd för som hjälps av att du får en igångsättning?
    I mitt lilla huvud så borde du ju få igenom det lätt som en plätt. Kan tänka mig att dom är mer restriktiva med planerat KS eftersom det är en så stor operation men igångsättning känns som att dom borde godkänna.

Jag var superrädd med dottern men "slapp" ju föda eftersom hon satt i säte. Denna gången ser jag fram emot det som en erfarenhet jag gärna vill ha.
    Förra gången passade det mig bättre med ett KS, om man kan säga så, och denna gången är jag mer mentalt redo för en vaginal födsel.

Enda orosmolnet är om allt sätter igång när sambon är på jobbet och jag är själv med dottern hemma. Han jobbar natt och har inte ett jobb där han bara kan resa sig upp och lämna hur som helst utan måste bli avlöst av någon. Så startar det mitt i natten så behöver jag en som kan ta hand om dottern och ev en som kan köra mig till förlossningen :/
    Tur vi har familj nära :)

• Mika86

Snuttispluttis jo det är okej att missa iom att det är såna omständigheter, t.o.m fixat henne som barnvakt om det bli igångsättning v 37+0

Usch ja fy det lät ju mindre trevligt men gott innan iaf.

Japp aldrig haft det, så tänker att det kanske beror på värmen då de andra är vinterbarn.

Det är jätte häftigt att inte föda på sjukhus, det är helt klart bädta förlossningen nånsin, men tänker man sen, vad händer om nåt gå fel, ha man samma tur igen att det går bra, vill inte "ockupera" en ambulans som kan behövas bättre på nåtannat håll, jag föder jj ändå bara barn, visst sen ha ambulanspersonalen verkligen gillar dessa körningar då det blir en rolig o positiv körning där det inte är nåt allvarligt men ändå så känns det elakt

• sisak

Någon här som väntar andra barnet och bor i centrala Stockholm? Jag är 35+

• Snuttispluttis

Jobbigt att behöva oroa sig för när det sätter igång Kela :/ Men du har gott om folk som kan ställa upp eller?

Själv känner jag att det vore lite bökigt att bo hos min mamma vid födseln, men är ju himla praktiskt att ha barnvakter redo. Och skjuts iom att min man kanske inte har hunnit ta körkort.. (32 och har aldrig behövt tidigare, tycker han iaf ;)).

Mika, skönt att hon är så förstående. Och t.o.m ställer upp som barnvakt. Bra inställning!

Åh, hade ju varit häftigt med en sån förlossning i bagaget! Men jag satsar nog på att komma in i tid och så ändå. Som du säger, synd att ockupera en ambulans och sen att ha barnmorskor och så runt sig är ju en trygghet.

• Kela1981

Ja jag har båda mina föräldrar, hans mamma och två systrar samt ett par vänner så jag tror att vi löser det. Men jag vill ju såklart helst ha med honom från början :)

Alltså jag har en fråga; härom natten så hade jag riktigt kraftiga sammandragningar samtidigt som jag fick ont typ som mensvärk. Det pågick under ett par timmar och sen lugnade det sig igen. På morgonen ringde jag förlossningen och pratade med en bm där som sa att om det hände igen så skulle jag ringa direkt.
    Idag har jag haft ganska mycket sammandragningar men inga som gjort ont. Däremot så har jag precis som mensvärk nu ikväll. Känner av lite sammandragningar ibland men inte samtidigt och inte så inte så intensivt som förra gången. Tycker även att jag tycker att bebisen rör sig mindre även om jag har känt henne flera gånger under dagen. Men normalt så är hon jätteaktiv på kvällarna och nu är det väldigt lugnt i magen.
    Borde jag ringa igen? Eller oroar jag mig i onödan?

• Snuttispluttis

Då vet du att det löser sig iaf då. Men förstår att du helst vill ha med din man. Han kan inte ta lite ledigt runt BF eller så?

Alltså, tycker att du ska ringa. Speciellt när bm sa att du skulle det om det kändes så igen. Mensvärkig värk och sd är ju inte en så bra kombo så här tidigt. Se till att få komma in och göra en koll. Hellre en gång för mycket än en gång för lite!

• Nmg

Hur har drt gått för er i värmen? Vi har haft jättevarmt och jag får som vanligt soleksem men denna gång på armar och lår oxå, annars brukar Jah få på magen bara. Har knappt varit insolen könns det som, kanske är värmeeksem. Fasar inför sommaren om det blir 25 grader varje dag. Har redan gått runt med en fläkt hela dagen inomhus

Svar på tråden BF Augusti 2016