• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Hallonpajen

AJ för att spricka i klitoris!!

Hade det inte varit min första förlossning hade jag nog tagit det vidare men man visste ju inte hur det skulle vara! Jag kunde inte gå efteråt heller och hade troligtvis en spricka i svanskotan som fick självläka. Dagen efter kom tom en barnmorska från skiftet innan sonen kom ut och närapå bad om ursäkt (vi var på patienthotellet efteråt) och det fattar jag nu är extremt ovanligt, men inte fattade jag det då. Det var inte många rätt den natten och de skyllde på fullbelagt och riskförlossningar samtidigt, och tyvärr ser väl verkligheten ut så idag (för 8 år sen...). Det är såklart sorgligt när man drabbas men jag är glad att min andra förlossning blev så mycket bättre!

Stolt sytok!
  • Kela1981

Aj aj aj allt detta snack om sprickande :(
    Jag är superrädd för att jag ska känna när jag går sönder!
    Ni som har haft tidigare förlossningar där ni spruckit; känner man det eller är det liksom en smärta i mängden?
    Dottern föddes ju med KS så den vaginala vägen är ny för mig :)

• Mulan91

Hallonpajen jag tycker inte det är någon ursäkt! de borde ha gjort rätt för sig! Skönt att det iaf löste sig tillslut <3

Kela jag fick mindre bristningar men de jag fick kände jag faktiskt inte av under stunden , nu när jag tänker på det

• Hallonpajen

Jag har inte alls känt när jag brustit heller! Så länge man läker bra efteråt är det faktiskt inte alls farligt ;)

Stolt sytok!
  • skattenmust

HAHAHAHAHAH Vilken bajs skräck, jag ska inte ta lavenemang å har inte gjort med mina andra 2, å har aldrig bajjat ner mig, även om man tror det pga krystvärkar.

Jag tror nu helt säkert att jag har en uvi eller gbs, bara väntar på provresultatet nu...och nu när min lever är okey så borde jag kunna ta medicin för det om det behövs, så det inte går upp i njurar..

• Kela1981

Tack Hallonpajen och Mulan!
    Det känns lite bättre om ni säger så :)

Igår var vi ute och rastade 2-åringen i nästan 3 timmar vilket resulterade i att jag knappt kan röra mig idag. Skallen har fortfarande inte fattat att foglossning inte är något man bara struntar i. Snacka om trög!
    Som tur är ska jag bara in och jobba 4 timmar idag så det ska nog lösa sig :)

• Curlingmorsan

Hatar det här jä*la illamåendet!! Tar jag inte Primperan så mår jag jätteilla och måste ligga i sängen. Risken är också stor att jag kräks ändå. :( Hur 17 ska jag klara mig utan dessa tabletter, får bara ta de i max 3 veckor till. Tur de andra barnen är så stora så de klarar sig mycket själva. Att det kan vara så stor skillnad mellan olika graviditeter. Mådde illa med de andra två också men inte så här. Undra om det kan bero på olika pappor??

• Mulan91

Ingen fara Kela! Det blir nog bra :) jag e likadan me min foglossning, envisas med att klara av saker (vilket oftast funkar i stunden) som sedan slutar med smärta!

Curlingmorsan har du provat annat? Naturliga läkemedel eller sånt där armband? Akupunktur? Hoppas det blir bättre snart <3

• Mika86

Curlingmorsan, usch din stackare att ha det så jobbigt än, finns andra mediciner att få utskrivet, comp nånting, armband, postafen, olika huskurer, men antar att du testat allt

Jag ha samma pappa till alla sex barnen o just det där med illamåendet är extremt varierande, med första spydde jag mellan v 5 o 20 innan det började släppa, inget funkade o blev sängliggande. Inte varit så illa med nån av de andra, varierar från typ pyttelite till lite mer

• Curlingmorsan

Armband, Postafen och Lergigan Comp hjälper inte. Spelar inte heller någon roll om jag äter lite och ofta eller inte alls. Akupunktur har jag inte testat mot illamåendet. Får det mot foglossningen och min sjukgymnast vet om att jag mår illa men hon har inte sagt något om att man kan få det mot illamåendet. Ska fråga henne nästa vecka. Äter imgefärstabletter och B-vitamin som ska vara bra mot illamående, men de hjälper inte heller något vidare tyvärr. :( Det enda som hjälper är Primperan, men vill ju inte ta de om de kan skada Lilleman i magen.
    Är sjukskriven 50% tom nästa vecka. Sen vet jag inte, min bm skulle prata med läkaren idag.

Svar på tråden BF Augusti 2016