• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Hazel Grace

Tog denna igår men är i vecka 23+2 idag :) varit på VUL för att mäta livmodertappen och så fick vi se bebisen i ett vanligt ul. Blev lite besviken att det gick så fort, fick se honom i typ 15-20 sekunder bara. Men men, ska väl vara glad att jag fick se honom öht :) har så mycket problem med att komma på namn. Vi gillar inte alls samma typ av namn och kommer inte fram till något. Hoppas att det blir bättre när bebisen kommer.
  • Mulan91

Vi har också jätte svårt med namn! :(

Jag tror att jag skulle kunna tänka mig lavenemang om jag skulle va förstoppad när det är dags för förlossning. Men helst vill jag inte ha med någon avföring av något slag under händelsen HAHAHA.

Här är jag i vecka 24 :)

• HJohannesson

Jag ska ha lavemang! Punkt! (Om barnet föds hemma så får jag väl ge med mig men inte annars)

Jag kan stå naken på alla fyra mitt på ett torg och bröla när jag ska föda, men jag ska INTE skita ner mig.

Där jag ska föda så brukar de erbjuda lavemang. Då är det mindre i vägen för barnet när hon/han ska pressas ut :)

Sen vet jag att det andra sjukhuset vi har att välja på tycker det är bra om man bajsar under krystskedet, barnet får många bra bakterier av det. Vilket jag struntar i. Jag vill inte bajsa på mitt barn.

• Hallonpajen

Haha, vad roligt att läsa om all bajsrädsla! Jag vet att det kom en liten klutt under min andra förlossning, sjukt att jag märkte det egentligen och jag märkte oxå hur diskret uskan torkade bort det :) och nej, jag vill inte göra om det och JA jag tycker det är pinsamt att ens berätta det men jag vet ju hur vanligt det är och det var väldigt odramatiskt...det är nog ingen som har diarré eller bajsat värsta korven...det finns det nog inte plats för :D men jag skulle hellre göra om det än att ta lavemang!

Hos oss gör alla glukosbelastning oavsett BMI. Jag ska försöka snacka mig ur det denna gång då jag gjort det två gånger men antar att det inte går...har mitt första "riktiga" bm-besök på tisdag och är då i v 24+0 (jag tror jag är sist av oss alla! :))

Vi är på Cypern och njuter av semester och har outat graviditeten på Facebook idag med bilden nedan:

Stolt sytok!
  • Snuttispluttis

Så fina bilder! Jag har fortfarande bara lyckats ta bild på magen på två olika tillfällen :/ Blir bättre fr.o.m nästnästa vecka när min man tar pappaledigt :D

Har också läst det där om att det är bra för bebisen att få bajs typ i sig när den föds :S Händer det så händer det, men känns ju inte så fräscht.

• katrinp

Jag skulle också vilja ha lavemang. Här är det dock inte något som man som man erbjuder alla. Tänkte skriva det i mitt förlossningsbrev.

• Nmg

Vad roligt med alla magbilder! Jättefina

Min förra förlossning, typ 100 år sen, fick jag lavemang och gick på toa nästan direkt. Jag gror att det kom pyttelite sen under förlossningen för jag märkte att "nånting" torkades bort , men tror inte at fet va nån större fara. Beror på hur man tycker magen mår... Vissa dagar är man ju förstoppad och andra inte, men det lutar nog åt lavemang även denna gång, om

Man hinner

• Mulan91

Alltså, min bebis ska inte ha nån kontakt med bajs när han/hon föds :o värsta jag hört haha!

Svar på tråden BF Augusti 2016