• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Hallonpajen

Jag tror det där med "bajskontakt" är en skröna. Det handlar om vaginal födsel vs kejsarsnitt - vid en vaginal födsel utsätts ju bebisen för en bakterieflora från slidan som ska vara positivt jämfört med en steril kejsarfödsel. Att en bebis skulle få rena e-colibakterier på sig vore nog direkt olämpligt...

Stolt sytok!
  • Snuttispluttis

Läste en artikel från en forskare som menade att det var just bajset som var grejen. Att det var därför det är vanligast att bebisar föds med ansiktet neråt. Har dock inte sett på forskning som skulle tala för motsatsen eller mer forskning på ämnet så kan bara vara humbug.

Struntar lite i vilket, känner jag. Så länge som jag får ut knodden frisk och kry och jag inte går sönder en massa så är jag nöjd :)

Vet nån f.ö om man har mindre risk för skador där nere om man klarade sig bra första förlossningen? Eller kan det gå hur som helst ändå?

• Hallonpajen

Snuttispluttis: ja, det är kanske sant då...tänker att inte någon skulle må bra av e-coli i ansiktet men man vet aldrig :)

Har man klarat en förlossning utan att gå sönder är sannolikheten säkert stor att det går lika bra nästa gång. Men visst kan allt hända - blir man igångsatt, värksvag (med forcerad krystning) eller liknande så kan man ju spricka. Jag har gått sönder båda gångerna så jag förväntar mig inget annat...

Stolt sytok!
  • Mulan91

Tanken av att gå sönder ger mig smått ångest haha :| fick precis reda på att sambon vägde 5 kg när han skulle ut och pajade sin mamma totalt... Går runt och hoppas på att det INTE går i generna och att man får föda en normalstor bebis haha...

• Snuttispluttis

Tänker att OM det hade varit skadligt på något sätt hade naturen inte placerat bebisens utgång så nära analen :P

Okej, låter bra för min del. Tråkigt för dig med den statistiken dock :/ Sprack du mycket?

Mulan, hur mycket vägde du när du föddes då? Min dotter vägde typ precis lika mycket som jag när jag föddes :)

• Hallonpajen

Min första förlossning var dålig på många sätt, och det blev forcerad krystning så att jag sprack (grad 2) var inget konstigt men jag blev väldigt slarvigt och dåligt ihopsydd och hade problem egentligen ända tills dottern föddes. Jag var helt stum nedtill så jag fattade att jag skulle gå sönder även andra gången, trots en fantastisk bm som gjorde allt för att det inte skulle hända. Hon tittade mig i ögonen efteråt och sa "nu ska vi göra detta fint och ordentligt, du lever ju med detta varje dag". Behöver jag säga att jag älskar henne?! ;) så jag blev tusen gånger bättre efter min andra förlossning men med det som facit väntar jag mig inget annat denna gång. Men kanske en grad 1 istället för 2 iaf! :)

Jag ska iaf skriva i mitt förlossningsbrev att jag önskar samma bm om hon skulle råka jobba då!

Stolt sytok!
  • Mika86

Gubben vägde 2000 o jag 4200 o våra barn 3580-3984 så vet inte hur pass det går i gener o från vem isf.

Jag fick ett litet typ skrapsår vid tredje förlossningen o fick kylspray på men inget alls vid de andra, blev igångsatt andra o tredje, sen bruka ju första va längst med

• Mika86

Hallonpajen fy vad jobbigt att bli så felsydd

Hoppas verkligen du kan få samma BM eller en lika bra

• Mulan91

Men vad hemskt!!! Du borde ha stämt dom eller nåt!

Fantastiskt att du fick en bättre BM, så som det ska vara! Kanske det går bättre denna gång :) vi håller tummarna!

Jag fick några mindre bristningar, som de valde att sy för ena var vid klitoris och skulle påverkat mitt sexliv. Så är väldigt glad att min BM bestämde sig för att kalla in en läkare som kunde sy. Dock var läkaren sämst på att bedöva, fick bedöva mig tre gånger innan jag slapp känna nålen genom det området...

Svar på tråden BF Augusti 2016