• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • sisak
    Mulan91 skrev 2016-01-09 01:40:50 följande:

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön
    Skriv gärna in mig på listan
    Sisak, 36år, andra barnet, bf 24/8 pojke
  • Snuttispluttis

Hoppas att det "bara" är uvi då Kela! När får du svar?

Skönt med aloevera Nmg! Har en mjukgörande från Jason som är sååå skön nu på sommaren :)

Och grattis till att allt såg bra ut på kontrollen! En liten milstolpe ju :) Ska dit på onsdag och hoppas på samma resultat jag också.

• moen
    sisak skrev 2016-05-09 18:50:58 följande:

Skriv gärna in mig på listan

Sisak, 36år, andra barnet, bf 24/8 pojke

TS har försökt ändra listan ett tag men är fel hos FL :( vi får nog vänta ett tag till
  • Snuttispluttis

Nåt kul f.ö som jag märkte förra grav. också är när man kollar trådarna under gravid på fl. Att när man börjar skriva i sin BF-tråd är det typ sista kronologiskt, men allteftersom kommer ju fler. Och nu är det redan uppe trådar för BF januari 2017! Fatta hur långt det är dit och att våra bebisar kommer vara flera månader gamla då. Så det är inte lång tid kvar tjejer! :D Snart är det vår tråd som diskuterar förvärkar, slemproppar och hur många dagar över tiden man är ;)

Och 100 dagar till BF för mig idag! Yay, milstolpe :D

• Line9

Idag var jag iväg och gjorde ett tillväxtultraljud för läkarna vill se så bebis växer ordentligt pga min tarmsjukdom. Men de behövde inte oroa sig, bebis väger 1172 gram nu i vecka 28+3 och det är -9% från kurvan men allt ifrån +20% till -20% skulle vara normalt. Var så skönt att visa dem att min kropp gör sitt jobb för en gångs skull haha.
    Var till bm i fredag och hon sa då att bebis ligger med huvudet nedåt med ej fixerad och idag på ultraljudet låg bebis fortfarande med huvudet nedåt. Blev så himla nervös för nu känns det så verkligt att bebis ska ut :o

• Misszandra

Nu när jag har läst lite om vad ni skriver måste jag säga att ni alla verkar så snälla. Genuint omtänksamma! Har skrivit i några andra grupper men aldrig stött på en som bryr sig så mycket om varandra. Det är verkligen underbart att se! :)

• Nmg

Tack tack!

Det kommer gå bra för dig oxå, det är så spännande att lyssna på hjärtljud

Visst är det helt galet är det är vår tur snart? Även fast jag är Less på magen vissa dagar så kommer jag nog sakna detta sen. Är lite stressad över att jag inte är klar med allt men kommer gå hem på semester ca 6 v innan bf så jag borde ju hinna då har nu helt snöat in mig på baby favours sitter och googlar och grejar, jag älskar att pyssla så det blir

Väl Nåt sånt under semestern att greja med inför bebisens ankomst. Så roligt

Snuttispluttis skrev 2016-05-09 21:04:00 följande:

Hoppas att det "bara" är uvi då Kela! När får du svar?

Skönt med aloevera Nmg! Har en mjukgörande från Jason som är sååå skön nu på sommaren :)

Och grattis till att allt såg bra ut på kontrollen! En liten milstolpe ju :) Ska dit på onsdag och hoppas på samma resultat jag också.

• Nmg

Ja man har fått så mycket hjälp här med alla funderingar osv. Kommer sakna detta sen!

Misszandra skrev 2016-05-09 22:17:13 följande:

Nu när jag har läst lite om vad ni skriver måste jag säga att ni alla verkar så snälla. Genuint omtänksamma! Har skrivit i några andra grupper men aldrig stött på en som bryr sig så mycket om varandra. Det är verkligen underbart att se! :)

• Nmg

Va skönt att det såg bra ut! Hoppas bebis stannar där inne ett tag till!

Line9 skrev 2016-05-09 21:40:28 följande:

Idag var jag iväg och gjorde ett tillväxtultraljud för läkarna vill se så bebis växer ordentligt pga min tarmsjukdom. Men de behövde inte oroa sig, bebis väger 1172 gram nu i vecka 28+3 och det är -9% från kurvan men allt ifrån +20% till -20% skulle vara normalt. Var så skönt att visa dem att min kropp gör sitt jobb för en gångs skull haha.

Var till bm i fredag och hon sa då att bebis ligger med huvudet nedåt med ej fixerad och idag på ultraljudet låg bebis fortfarande med huvudet nedåt. Blev så himla nervös för nu känns det så verkligt att bebis ska ut :o

• Moorii
    Misszandra skrev 2016-05-09 22:17:13 följande:

Håller med! I många andra grupper kan man skriva om olika saker, sånt som oroar en eller bara allmänt mående, men får inget svar ens. Jag hör inte till denna grupp egentligen (blir säkert ett augustibarn dock), men älskar att läsa här då det är så go stämning :)
Svar på tråden BF Augusti 2016