• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Curlingmorsan
    Nmg skrev 2016-05-11 06:32:01 följande:

Nån som har tips för vad jag kan göra åt fötterna? Igår Kväll När jag skulle ta en dusch såg jag att jag hade lite svullna vrister. Der Har ju varit varmt nu npgra dagar och jag har ett VÄLDIGT stillasittande jobb, kan sitta hela dagen med paus för toa och lunch ungefär.'

Hjälper det om jag lägger upp benen på en stol medans jag jobbat? Kanske en liten stund ett par ggr om dagen. Könns lite nonchalant att sitta så och jobba... Med en laptop i knät men vad ska man göra... Vill inte se ut som en elefant vid fötterna. Ligger i sängen nu och ska strax upp och just nu ser de normala ut efter att ha legat en hel natt.

Måste man ha stödstrumpor? Får panik av tanken att ha de hela sommaren i värmen...

Har du inget höj- och sänkbart skrivbord så du kan stå upp lite ibland? Det brukar jag göra ibland, skönt att variera lite. Annars får du gå på toa ofta så du kommer upp och rör dig. :)

Fin mage Skattenmust! :)
  • Mika86

Curlingmorsan vi lämnar inte så utan få kolla själva med urinprov varje gång, är två olika stickor ena är för äggvita iaf. Järnvärdet brukar med kollas varje gång, eller ja de flesta, jag gå på extra kontroller pga högt blodtryck så vissa besök är bara blodtryckskoll

• HJohannesson
    Curlingmorsan skrev 2016-05-11 08:49:34 följande:

Lämnar ni ofta urinprov till bm? Jag fick göra det vid inskrivningen v 12. När jag var där på andra besöket förra veckan tog hon inga prover alls. Bara pratade lite och lyssnade på hjärtljudet. Nu ska jag inte tillbaks förrän i mitten på juni när jag är i v 29. Verkar som ni andra både fått lämna urinprov och kolla järnvärdet oftare?

Jag har bara lämnat urinprov då jag ville kolla så jag inte har Gbs. Annars hade jag nog aldrig lämnat. Ska inte lämna urinprov kommande kontroller heller.

Järnvärden kollas nog varje gång fr.o.m. Besöket i v25 :) tror jag iaf. Hon skulle skicka mitt blod för att kolla blodgrupp så hon kanske passade på att kolla järnvärden. Ingen aning haha!

Ska kanske tilläggas att jag inte går till bm särkilt ofta. Har 4 eller 5 besök kvar innan bf. Är i v29 nu. Men för min del behöver jag inte gå oftare heller. Man gör ju typ inget där :)
  • HJohannesson
    Nmg skrev 2016-05-11 06:32:01 följande:

Nån som har tips för vad jag kan göra åt fötterna? Igår Kväll När jag skulle ta en dusch såg jag att jag hade lite svullna vrister. Der Har ju varit varmt nu npgra dagar och jag har ett VÄLDIGT stillasittande jobb, kan sitta hela dagen med paus för toa och lunch ungefär.'

Hjälper det om jag lägger upp benen på en stol medans jag jobbat? Kanske en liten stund ett par ggr om dagen. Könns lite nonchalant att sitta så och jobba... Med en laptop i knät men vad ska man göra... Vill inte se ut som en elefant vid fötterna. Ligger i sängen nu och ska strax upp och just nu ser de normala ut efter att ha legat en hel natt.

Måste man ha stödstrumpor? Får panik av tanken att ha de hela sommaren i värmen...

Jag står och går hela dagarna på jobbet, fötterna svullnar ändå :/

Drick mycket vatten och använd stödstrumpor. Det är typ det man kan göra :) men självklart ska du variera din arbetsställning om det är möjligt.
  • moen
    Curlingmorsan skrev 2016-05-11 08:49:34 följande:

Lämnar ni ofta urinprov till bm? Jag fick göra det vid inskrivningen v 12. När jag var där på andra besöket förra veckan tog hon inga prover alls. Bara pratade lite och lyssnade på hjärtljudet. Nu ska jag inte tillbaks förrän i mitten på juni när jag är i v 29. Verkar som ni andra både fått lämna urinprov och kolla järnvärdet oftare?

Har inte heller fått lämna urinprov (bara vid inskrivningen). Järnvärdet fick jag kolla vid inskrivning och 3e besöket, och misstänker att hon kollar nästa gång också då jag haft problem att få upp det. Ska på 4e besöket nu nästa torsdag (v 30!! <3) och då hade jag tänkt fråga om ja kan få göra urinprov :)

Fin mage skattenmust! :)
  • Nmg

Tack allihopa för svar. Jag har höj o sänkbart bord så jag kan stå, ska se om det blir annorlunda idag om jag lägger upp benen på en stol!

Jag har bara lämnat urinprov vid inskrivningen, lämnade inget när hag va till Bm v 25. Jag Hr lämnat 3 ggr redan på hälsocentral eftersom jag fick uvi i mars.men det har sett bra ut!

Kollade järnvärdet och det låg på 106, hade 100 vid inskrivningen så Bm tyckte det va bra att det hade gått uppåt. Även fast 106 inte är sååå bra men hon tyckte inte jag behövde äta mer järn. Äter 1 tablett om dagen redan.

• Kela1981

Då har jag varit hos läkaren och blivit sjukskriven. Jag tyckte att 50% nog var lagom men han propsade på 100% i och med att jag har haft så mycket sammandragningar. Så nu är jag hemma på heltid till 17/6. Fick nästan lite skäll av läkaren då han tyckte att jag inte tog sammandragningarna på allvar :( Sa att jag måste ringa fl om jag känner samma igen så att jag får komma in på kontroll.
    Är onekligen inte så bra på det här :/
    Han var dock riktigt bra och lyssnade ordentligt på vad jag sa osv. Dessutom idiotförklarade han sjukgymnasten jag var hos igår så nu väntar jag på en ny tid hos en annan.

• Mulan91

Vad bra Kela att du fått träffa någon vettig! Hur känns det att stanna hemma 100%?

Jag ska nog också göra det snart!

• Mika86

Kela bra att du fick träffa en så bra läkare tillskillnad från sjukgymnasten.

Bet av egen erfarenhet att man faktiskt ska ta sd på allvar vilket jag verkligen gör denna gången

Hur känns det nu att gå hem på heltid?

• moen
    Nmg skrev 2016-05-11 11:16:38 följande:

Tack allihopa för svar. Jag har höj o sänkbart bord så jag kan stå, ska se om det blir annorlunda idag om jag lägger upp benen på en stol!

Jag har bara lämnat urinprov vid inskrivningen, lämnade inget när hag va till Bm v 25. Jag Hr lämnat 3 ggr redan på hälsocentral eftersom jag fick uvi i mars.men det har sett bra ut!

Kollade järnvärdet och det låg på 106, hade 100 vid inskrivningen så Bm tyckte det va bra att det hade gått uppåt. Även fast 106 inte är sååå bra men hon tyckte inte jag behövde äta mer järn. Äter 1 tablett om dagen redan.

Oj men 106 är väldigt lågt. Jag hade 104 vid inskrivning och 106 nu senast när jag tittade. Inte alls bra! Så äter dubbla niferex och fått ändra om kosten en del. Om det inte gått upp mer tills nästa gång jag kollar mig måste nåt mer göras :(
Svar på tråden BF Augusti 2016