• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-05-10 14:22:28 följande:

Nu har jag varit hos sjukgymnasten och det kändes typ helt utkastat!

Fick ett par övningar jag kunde göra för att stabilisera lite men hon menade på att foglossning är foglossning och det går inte att avhjälpa direkt. Eftersom det finns en bm där jag går som kan ge akupunktur så rådde hon mig att höra av mig dit om jag får ondare :/

Kul!

Nu har jag läkarbesök i morgon och sen får vi se vad som händer. Är så jäkla trött på att ha ont!

Men va! Har du inte fått något bälte då? Jag tyckte min sjukgymnast var jätte bra. Hon visa mig ställningar (sittande, liggande) som hjälper att avlasta. Och träning. Sen tog hon ett band och la det bakom min rygg och drog medan jag låg. Låter flummigt men det avlastade :o byt sjukgymnast kanske?

Det glädjer mig att ni alla har utbyte och tycker om vår grupp :) jag har också funnit den sjukt bra! Man har alltid någon att prata med liksom. Och man får hjälp här av de som har mer erfarenhet. Fantastiskt! Tack alltihop :)
  • Mulan91

Det kommer att bli så spännande när alla åker in en efter en :) hoppas man får läsa om hur det går sen också haha!

• HJohannesson
    Misszandra skrev 2016-05-10 11:57:49 följande:
    Nej jag vet, har också upplevt det. Så verkligen kul att se en sån här grupp! När är du beräknad till då? Jag har den 3 augusti så det verkar som jag är först ut enligt listan iallafall. Jag hoppas på lite innan, och absolut inte efter men kommer säkerligen gå över. Blir säkert sist ut haha ;p
    Jag har också bf 3 augusti :)
    Jag kommer garanterat gå över tiden Haha
  • Mika86

Kela usch vad drygt att hon va så dålig man kan visst underlätta lite genom olika rörelser o sånt o ett bälte, för det måste du väl fått?

Håller med Milan, jätte spännande att läsa "nu ha jag värkar" riktigt så man längtar ju.

Jag har bf 25 men blir förhoppningsvis igångsatt 5-10

• Zarizen
    Nmg skrev 2016-05-10 13:51:16 följande:

Har inte riktigt hängt med på semester och grav. Penningen diskussionen. Får man söka grav penning endast om man har ett tungt jobb där man inte kan utföra sitt ordinarie jobb? Jag jobbar på kontor så det är inte tungt, då borde jag inte kunna få det?

Ja om man har tungt jobb eller om de finns risker med jobbet som tex hot/våld (kan ju förekomma på min sjukhusavdelning oxå). Sitter man på kontor är det nog inte så troligt att man får gravpenning, tyvärr..

Solar ni magen? Har läst att solen inte är ngt farlig för magen för fostervattnet reglerar själv temperaturen i magen om det skulle bli för varmt. Men skulle mamman lida eller tycka att det är jobbigt i solen så tycker även bebisen det. Försöker sola med måtta när jag är ledig men älskar verkligen solen så har varit ute rätt mycket nu när det varit "sommarväder".
  • Kela1981

Nä jag fick inget bälte heller. Fast det har jag faktiskt lånat av en kompis sen tidigare, tyvärr tycker jag inte att det hjälper så mycket :(
    Hoppas jag har bättre tur med läkaren i morgon :)

Jag längtar också till att få läsa "nu drar värkarna igång på riktigt" osv.
    Vi måste berätta efter hand hur det har gått med förlossningen! Såååååå spännande!!!

Älskar också solen men försöker att inte sitta för länge åt gången. Tror inte att bebisen bryr sig men är mer lite orolig för att solen tar på ett annat sätt när man är gravid. Plus att huden är ju utdragen på magen så borde den inte vara känsligare då?

• Snuttispluttis

Trist med så dålig sjukgymnast Kela! Det är så tråkigt när det är så stor skillnad på folk med samma yrke. Man kan ju undra om de har samma utbildning, liksom??!!

Jag kommer också sola en del i sommar. Förra grav. gick jag på ljusbehandling pga psoriasis och det är mycket starkare än att vara i solen så tror inte bebisen skadas av lite bikinitid :)

Men sen har jag läst nåt om att man kan få typ hormonprickar och typ hudförändringar eller nåt när man är gravid så man ska ta det försiktigt med solandet. Tror att det beror mycket på vilken hudtyp man har.

• skattenmust
    Kela1981 skrev 2016-05-10 20:38:51 följande:

Nä jag fick inget bälte heller. Fast det har jag faktiskt lånat av en kompis sen tidigare, tyvärr tycker jag inte att det hjälper så mycket :(
    Hoppas jag har bättre tur med läkaren i morgon :)

Jag längtar också till att få läsa "nu drar värkarna igång på riktigt" osv.
    Vi måste berätta efter hand hur det har gått med förlossningen! Såååååå spännande!!!

Älskar också solen men försöker att inte sitta för länge åt gången. Tror inte att bebisen bryr sig men är mer lite orolig för att solen tar på ett annat sätt när man är gravid. Plus att huden är ju utdragen på magen så borde den inte vara känsligare då?

Jag har blivit kraftigt sol allergisk, kan inte ha bar hud i solen ens i 5 min utan måste täcka mig helt, får blåsor å utslag som kliar å gör jätteont...

En bild på magen i vecka 25 nu då :)

• Mulan91

Va försiktiga i solen, min vännina fick sån där pigmentfläck och hon är ändå halvt färgad så hon är inte känslig mot solen i vanliga fall. Tror hormonerna gör en riktigt känslig :o

Kela jag tror de måste mäta det där skärpet , jag kan ha fel men min gymnast mätte mig och beställde sen skärpet, jag ska hämta det imorn

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-05-10 21:21:49 följande:

Va försiktiga i solen, min vännina fick sån där pigmentfläck och hon är ändå halvt färgad så hon är inte känslig mot solen i vanliga fall. Tror hormonerna gör en riktigt känslig :o

Kela jag tror de måste mäta det där skärpet , jag kan ha fel men min gymnast mätte mig och beställde sen skärpet, jag ska hämta det imorn

Ja dom finns i olika storlekar men bältet i sig kan man justera ganska mycket. Hon jag lånade det av är ungefär lika stor som jag så jag tror att det är ok. Ska prata med läkaren i morgon också.
Svar på tråden BF Augusti 2016