• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Fin mage Skattenmust!
    Vad trist att inte kunna vara i solen :( Typiskt att du ska behöva gå hela sommaren då också! Får väl ha svalkande kläder istället :)

• Zarizen

Jag brukar inte bränna mig men har lite födelsemärken innan och lire fräknar. Smörjer mig dock alltid och nu lite extra ordentligt.

Har oxå hört talas om hormonfläckar men att de faktiskt drabbar de mer mörkare typerna. Jag är nog mitt emellan. Kommer ju gå hemma hela sommaren så rätt svårt att undvika solen.. Och det kommer jag inte göra heller. Men man kan absolut vara extra försiktig.

• Hazel Grace
    Curlingmorsan skrev 2016-05-10 07:35:03 följande:

Nej det är min sambos 3:e också, vi har två barn var sedan innan. Hans ex-fru är betydligt tuffare och känslokallare än vad jag är, så där behövde han nog inte stötta så mycket. Min mamma är nog ännu värre att ha med sig än min sambo. ;)

Inte så många dagar kvar med sol och värme för den här gången så ska försöka njuta en stund i solen i eftermiddag. Dagen igår gick åt till att sitta på akuten med dottern som fått en dörr uppslängd på sin fot. Inget brutet och ingen spricka men svullen och rejält ont. Så blir till att ta det lugnt och hoppa på kryckor några dagar för henne.

ah okej. Haha ja jag hade inte velat ha min mamma med mig heller ^^ men då får han göra sitt bästa helt enkelt, ni får pusha varandra typ :)

stackars dottern! Skönt att inget var brutet men shit alltså, tår gör sig ju påminda hela tiden. Hoppas värken släpper fort!
    Kela1981 skrev 2016-05-10 08:15:41 följande:

Herregud!

Det är ju jättesnart!

Fast jag tänkte gå hem 1/7 och det är ju inte jättelänge tills dess heller :)

Tänk att vi snart har våra bebisar hos oss! Vad galet!!!

Vår 2-åring pussar och klappar magen dagligen nu men jag vet fortfarande inte riktigt hur mycket hon faktiskt förstår.

Hon har alltid varit väldigt närhetsbehövande och velat bli buren mycket och så. Nu de senaste dagarna så kan hon en massa själv helt plötsligt.

Vill gå i trappan själv när vi ska gå och sova, behöver inte ligga nära när hon somnar, dricker vällingen på morgonen själv istället för att sitta i knät osv.

Det hör väl lite till åldern men jag inbillar mig att hon "vet" att hon behöver bli lite stor när lillasyster kommer så därför övar hon redan nu.

ååh va sött :) övar lite på att bli storasyster. Så duktig!

Åh jag längtar så mycket efter min knodd. Hoppas att han kommer på utsatt tid, han får gärna komma tidigare också. Är ju beräknad 28e dock så det skulle inte förvåna mig om jag drar över till september. Jag kommer sitta här och se er ploppa ut era godbitar och vara sååå avis!

Hoppas jag får gravidpenningen beviljad så jag slipper använda föräldradagar till det. Jag gillar inte att det är så mycket att skicka in och ansöka och jox. Och jag är så himla nojig att min inkomst är för dålig för att få ut en vettig penning på. Är så virrig och kass på sånt här att jag kommer göra fel känns det som. Snälla gud låt mig vinna jackpott på triss eller nått!
  • Nmg

Nån som har tips för vad jag kan göra åt fötterna? Igår Kväll När jag skulle ta en dusch såg jag att jag hade lite svullna vrister. Der Har ju varit varmt nu npgra dagar och jag har ett VÄLDIGT stillasittande jobb, kan sitta hela dagen med paus för toa och lunch ungefär.'

Hjälper det om jag lägger upp benen på en stol medans jag jobbat? Kanske en liten stund ett par ggr om dagen. Könns lite nonchalant att sitta så och jobba... Med en laptop i knät men vad ska man göra... Vill inte se ut som en elefant vid fötterna. Ligger i sängen nu och ska strax upp och just nu ser de normala ut efter att ha legat en hel natt.

Måste man ha stödstrumpor? Får panik av tanken att ha de hela sommaren i värmen...

• Snuttispluttis

Fin mage Skattrnmust :)

Nmg, tror absolut att det hjälper att lägga upp fötterna. Om nån skulle kommentera så är det ju bara att säga varför. Du har ju en god anledning :)

Bm idag äntligen! :D Men tror ni inte att jag glömde kissa i burken i morse.. Min man hade ställt den på handfatskanten istället för på toalettlocket.. Jag är typ världens sämsta på att ta med morgonurin till bm, haha

• Kela1981

Nmg: det hjälper säkert lite att lägga upp fötterna högt. Bäst är såklart stödstrumpor men det är så jäkla varmt så det funkar ju inte nu.

När jag går och lägger mig på kvällen så tar jag på mig ett par strumpor som jag haft i kylen hela dagen ha ha ha.... Det är jätteskönt att få svalka på fötterna när man ska sova :) Gjorde samma sak när jag väntade dottern.

• Curlingmorsan

Lämnar ni ofta urinprov till bm? Jag fick göra det vid inskrivningen v 12. När jag var där på andra besöket förra veckan tog hon inga prover alls. Bara pratade lite och lyssnade på hjärtljudet. Nu ska jag inte tillbaks förrän i mitten på juni när jag är i v 29. Verkar som ni andra både fått lämna urinprov och kolla järnvärdet oftare?

• Mika86

Nmg jo det hjälper ju att lägga upp fötterna o tror inte nån reagerar så iom att du är gravid o om de undrarså är det ju en anledning som de bör förstå. Usch för stödstrumpor i denna värmen.

Jag har fått handledsskydd nu o inget kul i värmen det heller men är väldigt glad att det inte är så instängt som med stödstrumpor.

Fin mage du har skattenmust <3

Jag va hos BM igår o mätte magen o lyssnade, sf måttet va 28 nu i v 25, precis som förra gången. Nytt besök om 2 veckor nu märks det att det närmar sig

• Snuttispluttis

I Norge lämnar man urinprov varje besök så de kan kolla äggvita (tror jag). Men vi kollar bara järnvärde vid inskrivning.

Hoppas få lämna urinprov varje gång i Skövde också. Känns tryggt med tanke på att man kan ha uvi utan att känna det som gravid.

Svar på tråden BF Augusti 2016