• Mika86

BF Augusti 2016

Kela, behöver o behöver, med första barnet köpte jag en när han va typ en månad men hade mjölk i överflöd då, inte använt den till alla barn ens, köpte bara en handpump för typen hundring Curlingmorsan haha förstår dig, jag känner mig med gammal o fyller 30 i veckan Vad irriterande att just hon skulle va så närgången med tanke på att ni inte är bästa kompisar direkt

• Mika86

Elektrisk pump är mycket bättre om man nu tänker pumpa mycket, jag fick låna sån när tösen va inlagd på barn med gulsot. Tack hjohannesson kanske inte är så tidigt iaf nu då sånt man inte kommer ihåg från barn till barn, gubben sa igår "då kanske det inte är så länge kvar" jag som verkligen inte vill ha varken prematur eller åka ambulans igen, tror jag ska gå in i mer viloläge nu så man kan slippa nästan alla sd. Misszandra tycker med det kan va bra att kolla upp det, om det nu skulle påverka tappen nåt så är det bra att veta det nu innan det är för sent Nmg haha så säger jag med, lite yngre hade ju inte skadat man kunde ju stannat i 20-25 årsåldern men barnen vuxit lite men inte så fort

• Mika86

Oj jisses vad inlägg för att man missar en dag kul att läsa igenom allt. Skattenmust skönt att "se" dig igen men mindre kul att höra om lilltösen hoppas det går bra iaf. Här har viktuppskattningen aldrig stämt utan de ha varit större, hoppas det är likadant för er. 72 dagar kvar till BF men hoppas att det "bara" är 52. Ska till BM imorgon på glukosbelastning o få då förhoppningsvis veta vad läkaren har sagt om förlossningsplan (handlade både om tidigare bilförlossning o prematur skrev BM till henne)

• Mika86

Snuttispluttis haha jag känner igen mig i det där med att hänga med, väldigt aktivt här men är samtidigt superkul att se att det är så många inlägg. Skönt att ni hittat bil, hoppas det gå bra med lägenhetsletandet med. Jag va hos BM idag o gjorde glukosbelastningen, godare dricka denna gången än förra, sist fick jag nån gul o idag va den genomskinlig o smaksatt, visst den va inte god men lite bättre iaf. Fick ny tid till henne o tid till gyn med för bedömning o förhoppningsvis igångsättning känns konstigt o underbart, hoppas man gå så länge med. I fb gruppen är det redan tre pojkar födda

• Mika86

Kela stackars liten hon få krya på sig, hoppas hon är pigg lite pigg på sin födelsedag, värsta dagen att va sjuk ju o julafton. Misszandra hoppas det dröjer lite till innan han kommer. Jag har en född i v 34+6 o hon hade problem med amningen o gulsot i början men annars mådde hon bra o va stor med, fick t.o.m åka hem efter 2 dygn. Men ändå vill man ju gå lite längre. Få fortsätta hålla oss uppdaterade

• Mika86

Åhhh grattis zarizen en superbra dag att fylla år på tycker jag skönt att ni mår bra även att det blev så tidigt. Att man kan bada när vattnet gått, hmmm det va första gången jag hört det, amma säger ju att man INTE ska båda efter vattenavgång, jag hade ju definitivt inte badat alls. Bra att tappen inte va påverkad iaf. Jag vet att sd kan ha bra effekt så man bör verkligen lyssna på kroppen o ta det lugnare då. Jag hade ont i den "vanliga" magen igår o skit mycket sd, fick typ panik o blev stressad över att få de till att gå över, mycket tryck neråt samtidigt o sen hela natten med o bara obehag

• Mika86

Moen ja precis men ändå kan man inte låta bli att stressa upp sig. Jo känns som alla börjar få såna "förlossningskrämpor" nu, riktigt häftigt egentligen att det börja närma sig så, men samtidigt känns det som en evighet till augusti med dessa krämpor. Zarizen o tre st i fb gruppen har fått söner redan så man har nåt att glädjas åt. Zarizen hoppas att du orkar o vill uppdatera oss ibland om lillemans framsteg

• Mika86

Mulan jag väntar en pojke o är lite extra nojjig nu, tösen föddes i v 35 o nu alla tidiga pojkar så känns lite så där, jag bara måste gå till den 8/8 då jag har tid hos gyn. Snuttispluttis förstår dig, hoppas verkligen det löser sig fort nu, man vill ju inte behöva känna sig stressad över en sån sak. Vi har flyttat 2 månader innan bf, jag skulle ta det lugnt, hade mycket hjälp o va färdiga lagom till han föddes typ, fast då flyttade vi till ett FULLT hus iofs

• Mika86

En kompis fick i april, en ska ha i oktober o en fick "sent missfall" i v 18, alla pojkar

• Mika86

Moen nä men fy vilka klantarsel, hoppas verkligen ni kan flytta tillbaka som planerat o komma i ordning tills förlossningen. Misszandra lycka till, hoppas allt med tappen ser bra ut o att allt lugna ner sig. Idag hade vi kalas här så nu är barnvakt fixad till mitt gynbesök med igångsättning förhoppningsvis/troligtvis, känns jätte konstigt o mer på riktigt när vi kommit så långt att vi t.o.m bokat barnvakt

Svar på tråden BF Augusti 2016