• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Misszandra

Eftersom mina värkar inte avtagit utan snarare blivit värre, valde jag idag att ringa förlossningen som ville att jag skulle komma in för ett CTG och urinprov då hon sa att en uvi kan påverka livmodern. De enda symtomet jag har på uvi är att jag kissar mkt mer än vanligt, men det gör man ju som gravid, tänkte jag. Hon ville vara på säkra sidan, vilket kändes skönt. Jag hoppas att detta visar något positivt och att allt står rätt till. 

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-06-18 13:32:25 följande:

Eftersom mina värkar inte avtagit utan snarare blivit värre, valde jag idag att ringa förlossningen som ville att jag skulle komma in för ett CTG och urinprov då hon sa att en uvi kan påverka livmodern. De enda symtomet jag har på uvi är att jag kissar mkt mer än vanligt, men det gör man ju som gravid, tänkte jag. Hon ville vara på säkra sidan, vilket kändes skönt. Jag hoppas att detta visar något positivt och att allt står rätt till. 

Lycka till! Hoppas allt är som det ska <3
  • Misszandra
    Kela1981 skrev 2016-06-18 14:07:00 följande:
    Lycka till! Hoppas allt är som det ska <3
    Har nyss fått göra CTG, urinprovet var bra. Väntar nu på doktor som ska kolla så min tapp inte förändrats. Kändes lite läskigt för innan bm kopplade på CTG säger hon "detta tar nog bara 10 minuter sen kan ni få gå hem" efter 30 minuter är den klar och hon behövde prata med doktorn som nu ville träffa mig. Har nog haft ganska så rejäla sammandragningar, mer än man bör så här tidigt.
  • Curlingmorsan
    Misszandra skrev 2016-06-18 16:45:16 följande:
    Har nyss fått göra CTG, urinprovet var bra. Väntar nu på doktor som ska kolla så min tapp inte förändrats. Kändes lite läskigt för innan bm kopplade på CTG säger hon "detta tar nog bara 10 minuter sen kan ni få gå hem" efter 30 minuter är den klar och hon behövde prata med doktorn som nu ville träffa mig. Har nog haft ganska så rejäla sammandragningar, mer än man bör så här tidigt.
    Hoppas allt är bra! Jag har gjort ctg flera gånger nu och varje gång har det tagit minst 30 min. Så det ska du nog inte vara orolig för. Men skönt att du får träffa läkaren så det kollar allt ordentligt!
  • moen
    Misszandra skrev 2016-06-18 16:45:16 följande:

Lycka till!! :) <3
  • Mika86

Moen nä men fy vilka klantarsel, hoppas verkligen ni kan flytta tillbaka som planerat o komma i ordning tills förlossningen. Misszandra lycka till, hoppas allt med tappen ser bra ut o att allt lugna ner sig. Idag hade vi kalas här så nu är barnvakt fixad till mitt gynbesök med igångsättning förhoppningsvis/troligtvis, känns jätte konstigt o mer på riktigt när vi kommit så långt att vi t.o.m bokat barnvakt

• jess06

Jag har en fråga.. Jag har läst så mycket och blir inte klok på det här med rengöring av nappar och nappflaskor. Det verkar som att många kokar flaskor och nappar varje dag, är det verkligen nödvändigt? Nu ska jag amma, men kommer även att pumpa och se om hon accepterar flaska så att pappan med kan hjälpa ibland. Kan ma använda diskmedel? Läste i någon tråd att man absolut inte ska göra det då det fräter på matstrupen men tycker det låter konstigt.. Det känns som att många är extremt petiga med detta. Så fort bebis tappar nappen kan man ju inte koka den? Hur har ni gjort/tänker göra? :)

• Curlingmorsan
    jess06 skrev 2016-06-18 20:38:12 följande:

Jag har en fråga.. Jag har läst så mycket och blir inte klok på det här med rengöring av nappar och nappflaskor. Det verkar som att många kokar flaskor och nappar varje dag, är det verkligen nödvändigt? Nu ska jag amma, men kommer även att pumpa och se om hon accepterar flaska så att pappan med kan hjälpa ibland. Kan ma använda diskmedel? Läste i någon tråd att man absolut inte ska göra det då det fräter på matstrupen men tycker det låter konstigt.. Det känns som att många är extremt petiga med detta. Så fort bebis tappar nappen kan man ju inte koka den? Hur har ni gjort/tänker göra? :)

Nu är det ju längesen mina andra barn var små, men då diskade jag nappflaskorna antingen för hand med diskmedel eller i diskmaskinen. Kokade allt en gång i veckan kanske, även nappar. Men det är ju 9år sen sist så kan ju kommit nya rön.
  • Kela1981
    jess06 skrev 2016-06-18 20:38:12 följande:

Jag har kokat nappar och flaska ca 1gång i veckan när hon var spädis och sen blev det typ när jag kom ihåg eller inte kunde minnas sist jag gjorde det :)
    Där emellan har jag diskat med diskmedel och sköljt noga. Det är ju viktigt att dom inte får i sig rester av diskmedel men skulle man koka efter varje gång så hade man ju inte gjort annat! Sen bytte vi dinappen på flaskan hyfsat ofta i början eftersom dottern var otålig på att få i sig mat så vi fick gå upp en storlek hyfsat fort.
    Nappar har vi gjort samma sak med. Tappar dom nappen så sköljer man av den med vanligt vatten. Inget konstigt.
    Självklart kokar man dom ordentligt när dom är helt nya.
    Jag ska också amma denna gången men vill skifta med flaska också.
  • jess06
    Curlingmorsan skrev 2016-06-18 20:50:42 följande:

Nu är det ju längesen mina andra barn var små, men då diskade jag nappflaskorna antingen för hand med diskmedel eller i diskmaskinen. Kokade allt en gång i veckan kanske, även nappar. Men det är ju 9år sen sist så kan ju kommit nya rön.

Så det går bra att köra dom i diskmaskinen ibland också? :)
    Kela1981 skrev 2016-06-18 20:50:53 följande:

Jag har kokat nappar och flaska ca 1gång i veckan när hon var spädis och sen blev det typ när jag kom ihåg eller inte kunde minnas sist jag gjorde det :)

Där emellan har jag diskat med diskmedel och sköljt noga. Det är ju viktigt att dom inte får i sig rester av diskmedel men skulle man koka efter varje gång så hade man ju inte gjort annat! Sen bytte vi dinappen på flaskan hyfsat ofta i början eftersom dottern var otålig på att få i sig mat så vi fick gå upp en storlek hyfsat fort.

Nappar har vi gjort samma sak med. Tappar dom nappen så sköljer man av den med vanligt vatten. Inget konstigt.

Självklart kokar man dom ordentligt när dom är helt nya.

Jag ska också amma denna gången men vill skifta med flaska också.

Jag tänkte samma sak. Såg mig själv stå och kola flaskor och nappar hela dagarna, haha. Så kan man ju inte hålla på.

Tack så mycket för era svar :)
Svar på tråden BF Augusti 2016