• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-06-17 21:30:22 följande:

Tack för peppen! Själva flytten kommer nog gå bra, mest att hitta en bra lägenhet i tid som oroar mig. Vi hade hoppats på att kunna köpa, men eftersom jag har mammapengar från Norge och inget jobb i Sverige att gå tillbaka till så får vi inte låna :( Bara att hyra tills bebis är så stor att jag kan jobba.

Aha ok då förstår jag. Det är nog svårare att få tag i en hyreslägenhet än en bostadsrätt tyvärr. Men allt löser sig ju :)
  • Kela1981
    moen skrev 2016-06-17 21:23:23 följande:

Alla runt om mig har fått/ska få pojkar, så känns lite kul att få en flicka! Sambon är överlycklig då han ville ha en dotter som första.. haha xD

Bor i en ersättningslägenhet nu sedan 5v tillbaka pga stambytet i våran lägenhet. Va ett helvete att flytta hit... Vi flyttar tillbaka någon gång mellan 8-11 juli och hoppas på att vi hinner få ordning hemma innan hon tittar fram :) Ser inte fram emot själva flytten tillbaka, men att komma hem känns underbart! Dock har dom förstört tapet i hallen, råkat (?!?!) slå sönder våran spis och lite till så hoppas dom fixar det innan tillbakaflytt för har inte lust att ha hantverkare springandes hemma när det närmar sig BF :D (puckon.. haha)

Men herregud! Vad är det för klåpare till hantverkare?!
    Du får ta nytta av alla graviditetshormoner och gå loss på dom om dom inte skyndar sig att återställa allt. Lite nytta av hormonskiten ska man väl ha ;)
  • moen

Haha ja! Som tur är är det en hyreslägenhet :) annars hade jag fått spel om det varit bostadsrätt! Men ska ta till hormonerna! Dom blir väl skrämda och inser att "här är det bara att göra det man blir tillsagd" bara dom ser min mage :'D

• Mulan91
    Mika86 skrev 2016-06-17 19:21:38 följande:

Mulan jag väntar en pojke o är lite extra nojjig nu, tösen föddes i v 35 o nu alla tidiga pojkar så känns lite så där, jag bara måste gå till den 8/8 då jag har tid hos gyn. Snuttispluttis förstår dig, hoppas verkligen det löser sig fort nu, man vill ju inte behöva känna sig stressad över en sån sak. Vi har flyttat 2 månader innan bf, jag skulle ta det lugnt, hade mycket hjälp o va färdiga lagom till han föddes typ, fast då flyttade vi till ett FULLT hus iofs

Det kommer nog att gå bra ska du se <3
  • moen
    Mulan91 skrev 2016-06-18 00:18:08 följande:

Jag tycker det känns som att nästan alla får killar i år! Haha

Ja eller hur !
  • Nmg

Jag och en till på

Jobbet som är gravida väntar pojkar, sen

Är det en kille på jobbet oxå som ska bli pappa samma

Månad som oss det är oxå en pojke.

Hazel grace jag fick skötväskan igår den såg

Väldigt praktisk ut, håller med om att den såg liiite stor ut men man kanske vänjer sig

• Snuttispluttis

Jag har bara en i kretsen som väntar barn och de vet inte vad det blir.

Åh, och fick veta att en gammal klasskompis var gravid för några år sen, började blöda i vecka 7 och åkte in. Då fick hon veta att hon har livmoderhalscancer. Bara att göra abort och börja strålningsbehandling, cellgifter och vad det nu är. Blev cancerfri men kan aldrig få barn. Så sjukt alltså.. Man ska vara tacksam för att kroppen fungerar som den ska <3

• moen
    Snuttispluttis skrev 2016-06-18 09:41:01 följande:

Jag har bara en i kretsen som väntar barn och de vet inte vad det blir.

Åh, och fick veta att en gammal klasskompis var gravid för några år sen, började blöda i vecka 7 och åkte in. Då fick hon veta att hon har livmoderhalscancer. Bara att göra abort och börja strålningsbehandling, cellgifter och vad det nu är. Blev cancerfri men kan aldrig få barn. Så sjukt alltså.. Man ska vara tacksam för att kroppen fungerar som den ska <3

Men åh va hemskt! Ja man är verkligen tacksam. Kanske är första och sista gången man är gravid.
  • Curlingmorsan

Snuttispluttis håller tummarna att ni snart hittar boende. Här är det helt omöjligt att få en hyreslägenhet om man inte stått i kö i flera år.

Jag känner inte så många som ska eller har fått barn i år, men de tre jag vet har alla fått/ska få killar. Och även i min mage bor en liten kille.

Svar på tråden BF Augusti 2016