• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen

Kela, tycker verkligen synd om dig :( Fyfan för klåda! Hade en gång när jag var barn råkat bada i en sjö med parasiter. Kliade och kröp i hela kroppen i dagar. Man blir ju psykiskt galen och vill bara slita av sig skinnet! Hoppas ni kommer på något för att lindra det. Vet man om det är kopplat till graviditeten? Du kanske redan har skrivit det, men har säkert missat massa inlägg för att alla är så bra på att skriva ;D

• Kela1981
    moen skrev 2016-07-06 08:42:48 följande:

Kela, tycker verkligen synd om dig :( Fyfan för klåda! Hade en gång när jag var barn råkat bada i en sjö med parasiter. Kliade och kröp i hela kroppen i dagar. Man blir ju psykiskt galen och vill bara slita av sig skinnet! Hoppas ni kommer på något för att lindra det. Vet man om det är kopplat till graviditeten? Du kanske redan har skrivit det, men har säkert missat massa inlägg för att alla är så bra på att skriva ;D

Alla mina prover var bra så levern är inte påverkad i alla fall.
    Tydligen så är det vanligt att man får klåda som gravid pga att man har mer "död" hud än annars. Fick rådet att köra peeling och återfuktning så det gör jag men jag är inte så imponerad :/
    Så ja, det är väl graviditetsrelaterat men det är inget farligt så det är skönt att veta :)
    Hoppas på att det lägger sig snart, helst innan jag förlorar förståndet ;)
  • Mulan91

Gud det kliar bara jag läser det här. Klåda är bland drt värsta, minns när jag fick nässelutslag över hela kroppen... Förlorade nog förståndet där ett tag!

När du kör socker peeling, prova rent brunt rörsocker. Det ska fungera som lugnande och är anti inflammatoriskt <3 hoppas verkligen du mår bättre snart.

Undra om jag också fått klåda mellan fingrarna, nacken och pannan av samma anledning? Hmm :/

• Misszandra

Asså nu när jag läser om er som har klåda så kom jag och tänka på att min nacke och händer har kliat som tusan ibland. Inte så som med Kela, stackare. Hoppas det löser sig för dig, att de kan hjälpa dig, för så här ska man inte behöva ha det. 

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-07-06 12:10:09 följande:

Gud det kliar bara jag läser det här. Klåda är bland drt värsta, minns när jag fick nässelutslag över hela kroppen... Förlorade nog förståndet där ett tag!

När du kör socker peeling, prova rent brunt rörsocker. Det ska fungera som lugnande och är anti inflammatoriskt <3 hoppas verkligen du mår bättre snart.

Undra om jag också fått klåda mellan fingrarna, nacken och pannan av samma anledning? Hmm :/

Tack för tipset om brunt socker! Det ska jag absolut prova :)

Igår var jag på tematräff igen på vår BVC/mvc där det pratades om förlossning. Eftersom dottern kom med KS så kändes det som att det vore en bra idé att gå.
    Så nu känner jag mig helt peppad inför förlossningen och tycker inte alls det är kul att det tidigast händer något om fyra veckor :(
    Samtidigt så vill jag ju inte att det ska dra igång för tidigt och framför allt inte nu när sambon ska vara borta ett tag!
    Ska fortsätta läsa i "Föda utan rädsla" så har jag något att pyssla med fram tills det drar igång :)
  • Snuttispluttis

Bada i svalt vatten med nån badolja då Kela? Eller hett vatten kanske funkar bättre, lite olika beroende på klådan.

Du kan inte be läkare om starkare kortisonsalva? Är ju hemskt om du ska behöva ha det så där fram till fl :/

Annars kan jag tipsa om att ta utsidan av en sax (alltså inte sidan som klipper) och riva med. Alltså, Gud så skönt det är när det kliar!

• Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-07-06 21:42:30 följande:

Bada i svalt vatten med nån badolja då Kela? Eller hett vatten kanske funkar bättre, lite olika beroende på klådan.

Du kan inte be läkare om starkare kortisonsalva? Är ju hemskt om du ska behöva ha det så där fram till fl :/

Annars kan jag tipsa om att ta utsidan av en sax (alltså inte sidan som klipper) och riva med. Alltså, Gud så skönt det är när det kliar!

Tack snälla för alla tips!

Det funkar hyfsat att duscha i kallt vatten (men inte så skönt XD)

Sen satte jag på en fläkt igår när jag skulle sova så att jag håller mig svalare under natten för det är då det är som värst och det lindrade också en hel del :)

Ha ha ha tack för tipset om saxen ;) Jag har en nagelborste som jag river med också, riktigt skönt på benen!!!

Ska försöka peela och smörja varje dag nu och sen gå antingen utan kläder eller väldigt lösa kläder när jag är hemma så huden får andas ordentligt. Vet inte om det hjälper men det är ju värt ett försök :)

Om det inte har lugnat sig lite till nästa vecka så skulle jag höra av mig till bm igen. I så fall får hon lösa en starkare kortisonsalva till mig så jag slipper bli galen :)

Tack snälla alla för era råd och tips <3
  • Kela1981

Nån annan som köpt gördel till efter fl?
    Jag beställde en belly binder idag :)
    Lite mjukare än belly bandit så den kanske inte ger lika mycket stöd men jag tänker att den nog är skönare att ha på sig plus att magmusklerna blir inte helt avlastade även om dom får lite hjälp på traven :)

• Line9
    Kela1981 skrev 2016-07-06 22:21:06 följande:

Nån annan som köpt gördel till efter fl?
    Jag beställde en belly binder idag :)
    Lite mjukare än belly bandit så den kanske inte ger lika mycket stöd men jag tänker att den nog är skönare att ha på sig plus att magmusklerna blir inte helt avlastade även om dom får lite hjälp på traven :)

Jag har beställt en Belly bandit som jag fick hem idag :) Ska bli spännande att prova, tror det kommer vara skönt med stöd.
  • Mulan91

Jag ville också undvika "för mycket" stöd så jag köpte en spandex grej på Lindex bara haha... :)

Jag blev smal ganska snabbt efter första men antar att Jag inte ska hoppas på en lika snabb återhämtning?

Svar på tråden BF Augusti 2016