• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Curlingmorsan

32+3 +4 kg, men har kräkts en hel del. Med båda de andra gick jag upp 12 kg.

När min dotter föddes så fick jag låna bröstpump på BB. Fick även låna hem en när vi åkte hem.

• Hazel Grace
    Misszandra skrev 2016-07-08 11:43:24 följande:

Förlåt om jag är superdryg nu, men jag kan inte släppa sånt här. Eftersom du jobbar mer än dina fasta timmar borde ALLA timmar du jobbar räknas. För alla timmar du jobbar registreras väl? Då är det bara för nån på lönekontoret att skriva ut exakt hur många timmar du har jobbat varje månad utöver dina fasta. Jag tkr det är så fel att du ska behöva ta av dina sparpengar när du egentligen inte behöver. Det hade nog kvittat hur trött jag hade varit, jag hade aldrig gått med på det, du har rätten att få föräldrapenning baserad på 80% av din inkomst oavsett om det är fasta timmar eller inte. 

Ja jag förväntade mig att dom skulle räkna ut sjukpenning på samma sätt som föräldrapenningen, alltså räkna ihop årsinkomsten med alla övertimmar och sen göra något snitt på det. Men när jag ringde och frågade fk så sa hon att dom bara skulle räkna sjukpenning på mina fasta timmar, eftersom jag inte ville ta ut föräldradagar i förväg. Önskar att dom bara kunde skicka ut någon som kunde följa mig under en dag och SE vad jag gör. Att jag förklarar för dom räcker inte, dom kan inte sätta sig in i monotona rörelser, stressiga dagar och att vara måltavla för negativa skitkunder. Och så ska man hantera sina hormoner på det. Jo tjena.. Jag är ingen krigare direkt så jag lägger mig hellre än att fortsätta tjafsa med dom. Orkar inte lägga energi på att bråka. Chefen har semester nu och närmaste under honom har föreslagit att jag bara ringer in mig sjuk ibland, då får jag ju sjuklön för dagen ändå. Så jag kanske kommer göra så några gånger sista veckorna nu.
  • HJohannesson
    Snuttispluttis skrev 2016-07-08 11:44:51 följande:

34+1 och 15 kg upp sen innan plus. Dock fortfarande 2 kg lättare än när dottern föddes.

Hur ser det ut för er andra?

V37 + 10 kg
    Har nått min maxvikt med råge haha. Men det gör inget alls. Jag tror det är svårt att styra hur mycket/lite man går upp. Det får ju blir som det blir
  • Mika86

När jag va hos BM för snart 2 veckor sen hade jag gått upp 2 kg sen inskrivningen men gick ner en del så totalt är det nog 8 kg. Besök nu, nä fy fan inte så länge, ett par timmar är ju okej men inte dagar, den lilla ork jag har lägger jag på barnen o sen tvingar mig på kvällarna att typ torka bord, ta diskmaskinen/tvättmaskin eller nåt sånt men orkar egentligen inte men samtidigt få jag panik om gubben inte gjort det

• Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-07-08 11:43:23 följande:

Har också liggdel, men tänkte ha antingen mjuklift eller sleepcarrier i den. Dels för att jag inte tycker att bugaboo donkeyns liggdel är så mysig och sen för att jag tänkte att det kan vara smidigt att bära med sig. Sen ville dottern typ bara sova i famnen och då hade sleepcarrier varit skön avlastning. Lilltjejen kanske blir helt annorlunda så klart, men känner lite för att gardera mig :P

Jobbigt med gäster Nmg! Vi är ju inneboende hos min mamma så vet hur påfrestande det kan vara om man inte kan komma undan. Gör det som du orkar och känner för och så får kusinen ha förståelse för det :)

Har du liggdel så hade jag satsat på en sleepcarrier istället för mjukdel. Den verkar ju sjukt smidig :)
  • Kela1981

Idag var första dagen ensam hemma med dottern eftersom sambon reste igår.
    Passade på att ta en sväng med dammsugaren och sen släpa fram vagnen och tvätta chassit och varukorgen. Det skulle jag låtit bli kan jag säga såhär i efterhand :/ Fy vad ont jag har i fogarna ikväll :(

Plus att dottern gärna vill att jag sitter på golvet och leker med henne och det är rena döden för höfter och rygg :(
    Nu är det riktigt drygt att vara gravid tycker jag. Inte alls kul när man knappt kan röra sig!

Ska ut till mamma på landet några dagar nästa vecka så jag får lite avlastning, det kommer nog att behövas tyvärr :/

• Nmg

V 34 idag, har gått upp 8 kg sen inskrivningen.

Ja jag förstår faltiskt inte hur man kan vilja bo hos nån som Är Höggravid, hennes mormor bor ju här o stan så vi ska föreslå att hon kan bo där istället.

Det jag stör mig på är att typ ingen hälsat på och sovit över under alla år vi varit tillsammans men just i

År så ska alla komma. Hans 2 andra kusiner var hos oss för en månad sen i 3 dagar och nu ska den andra komma... Suck.

Jag tycker synd om er som har inneboende jag skulle bli galen!!! Sist ja va höggravid så kom exets kusin o bodde hos oss en månad!! Värsta Månaden ever!

Alltså jag avskyr att få besök när jag inte vill, nu

Är jag orolig över att få kontstant besök av svärföräldrarna, det är deras första barnbarn, men jag är säker på att de kommer och hälsar på

Så mycket de kan, de bor typ 10 min bort med bil så.. Fasar redan nu över alla besök. Usch.

• Snuttispluttis
    Kela1981 skrev 2016-07-08 20:31:49 följande:

Har du liggdel så hade jag satsat på en sleepcarrier istället för mjukdel. Den verkar ju sjukt smidig :)

Hehe, det blev en sleepcarrier förut idag, men tack för din input :)

Var 30% rabatt för att Babyproffsen ska sluta sälja dem så fick den för typ samma pris som den mjukliften kostar som jag har kollat på. Och med de extra användningsområdena så känns det mer värt då. Min man knorrar lite för att jag spenderar en del pengar på bebisen när vi har det mesta redan, men men. Jag tyckte sleepcarriern verkar mysig och det känns mycket bättre att lägga ner bebisen i vagnen när det är ombonat och gosigt :)
  • Snuttispluttis

Kul att läsa om allas olika viktuppgångar :) Spelar ju ingen roll och inte mycket man kan göra åt det, men ändå intressant.

För mig funkar inte bröstpump. Om bebisen inte stimulerar ordentligt får jag köra för hand.

Var och beställde förstoringar och album från dotterns ettårsfotografering idag <3 Rätt coolt när de säger att de är klara om 5-6 veckor och jag inser att då har jag typ BF :D Det närmar sig nu hörrni!!!!

• Kela1981

Min svärmor bor typ 15 min promenad från oss men jag får säga att hon verkligen har respekterat att det är vårt hem och våra regler.
    Sambon är enda sonen så han är väldigt speciell för henne och när vi fick barn så trodde jag att det skulle bli olidligt men icke. Hon bjuder gärna över oss och om hon kommer över så ringer hon alltid först och kollar så det är ok. När dottern var liten så tog han ofta henne och stack över dit om det var så att jag inte kände för besök.
    Två gånger har hon kommit oannonserad men då ville hon bara lämna mat till mig eftersom jag var själv hemma och dottern var sjuk och det kan jag ju inte klaga på!

Svar på tråden BF Augusti 2016