• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen

När vi väl pratar om besök. Bröt ihop i storgråt precis när jag fick reda på att svärfar ska komma förbi idag. Tydligen har dom bestämt de utan att fråga mig. Haha är man inte känslig? Varken sambon eller jag gillar honom (han har varit så elak under deras uppväxt) och ändå ska man rätta sig efter gubben! :S Idag passade det honom att komma förbi och då är det bara så (?!?!?). Hoppas (eller??) att jag lyckas hålla munnen stängd nu när jag är en riktigt trött hormon häxa i 9:e månaden >:)

• Nefermiw

Jag har gått upp runt 24 kg och med tanke på att jag var 60,3 kg innan jag blev gravid, då känns det mycket tungt. Som tur är har jag ingen foglossning och mår bra om man inte räknar med hemorrojder och lågt blodtryck.

Tror jag är 34+0 idag. Ser frem emot att kunde träna igen. Blir så sugen på att springa en runda, men det får säkert vänta till minst två månader efter förlossningen skulle jag gissa.

Min man är bortrest nästa vecka men min mamma kommer och hjälper - särskilt med att lämna och hämta dottern på dagis.

Ska på ultraljud på tisdag där de ska kolla om moderkakan har flyttat sig. Ska bli kul att se bebisen igen. Barnmorskan sa i måndags att han ligger med huvudet neråt, men inte fixerat men han skuttar runt så jag undrar hur han ligger på tisdag.

Ska beställa kudde och baby monitor idag och tvätta madrassen i dotterns gamla bebisseng.

• HJohannesson

Jag tycker bara att det är trevligt med besök :)

Men jag är bra på att säga ifrån också. Jag är inte där för att underhålla mina gäster. Behöver jag sova så går jag och vilar. Vill gästerna ha mat så finns det massor i skafferiet och kylskåpet :)

Om ni ska ha långväga besök där folk måste sova hos er så säg att ni inte orkar fixa med allt, vi är trots allt höggravida. De får gärna sova över men det bedrivs ingen hotellverksamhet med underhållning.

• Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-07-09 06:36:19 följande:

Jag tycker också att magen sitter ganska högt även om bm säger att bebis ligger långt ner.

Ha ha ha här är en till som har fötterna vid höger revben :)

Kommer att bli spännande när magen sjunker :) då vet man att mållinjen närmar sig :D haha revbens sparkarna e hemska :( ibland hoppar jag till när jag e ensam ute bland folk haha
  • Kela1981

Tror att jag har haft lite förvärkar idag :/
    Förmiddagen innebar en del bärande på en 12kg 2-åring och matkassar och när vi kom hem så fick jag så starka sammandragningar samtidigt som jag fick typ mensvärk som var riktigt stark.
    Passade på att vila middag med dottern och efter det har det varit lugnt. Men känner mer tryck neråt än vad jag gjort innan.
    Får nog ta det lite lugnt nu när sambon är borta så han inte blir pappa utan att ens vara i landet ha ha ha...

• Mulan91

Alltså jag faaaattar inte skillnaden mellan förvärkar och sammandragningar? Har också börjat få lite halvt ont som mensvärk, då och då, inte så jätte ofta. Är det sammandragningar eller förvärkar? Fattar inte -.- haha

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-07-09 17:24:08 följande:

Alltså jag faaaattar inte skillnaden mellan förvärkar och sammandragningar? Har också börjat få lite halvt ont som mensvärk, då och då, inte så jätte ofta. Är det sammandragningar eller förvärkar? Fattar inte -.- haha

Sammandragningar är när livmodern drar ihop sig och hela magen blir stenhård. Det behöver inte göra ont utan är mer en lite speciell känsla.
    Förvärkar är väl "mensvärken" och på mig kommer den fram och strålar bak i ryggen och rumpan.
    När jag väntade dottern så fattade jag inte att det var sammandragningar jag hade, trodde jag blev galet kissnödig varje gång ha ha ha...
  • Mal Mal

Är helt ny här.. BF 3 augusti, 3:e barnet. Lite osäker på hur tråden funkar men provar nu iaf!

• Hazel Grace
    Mal Mal skrev 2016-07-09 18:00:47 följande:

Är helt ny här.. BF 3 augusti, 3:e barnet. Lite osäker på hur tråden funkar men provar nu iaf!

Välkommen! :) Det är bara hoppa in i snacket eller bolla dina tankar. Här får alla vara med!

Min kollega sa häromdagen att hon tyckte att min mage hade sjunkit. Jag är bara i v 33 så jag vet inte men om jag jämför med bilder från tidigare veckor så kanske lite grann :)

Moen, fy va jobbigt! Hoppas du orkar bita ihop. Eller så utnyttjar du att hormonerna flödar och säger precis det du känner. Har skyllt alla mina dåliga stunder på det senaste tiden haha!
  • Mika86

Välkommen Mal Mal Bara snacka på o ställ frågor om du har funderingar Jag har med haft "mensvärk" onsdag eftermiddag o nästan hela torsdagen men badade o sen ha det varit lugnt. Här låg lillkillen på rätt håll o rörlig för 2 veckor sen men för 3 veckor sen låg han på tvären. Ja visst är vi riktiga tjurkärringar ibland o svårt att hålla käft, sån är jag särskilt när jag sovit dåligt, vilket är typ varje natt, är vaken ett par timmar de flesta nätter o är riktigt jobbigt o sen mycket sd på det så en jäkla pärs att ens tömma diskmaskinen Så som jag håller på o stönar o stånkar på nätterna ha gjort att gubben varje natt frågar om det är dax Hoppas inte det blir förrän om tidigast två veckor . Nån som har nåt tips på om man kan lindra trycket neråt? Märkte igår efter ett par timmar i badhuset att det va så lugnt o skönt med allt med magen men kan ju inte bo i badhuset

Svar på tråden BF Augusti 2016