• Nmg

BF Augusti 2016

Det hoppas jag verkligen! Orkar inte vara utan luft. Idag könns det bättre igår var det extremt, hoppas det blir snart!

Kela1981 skrev 2016-07-08 23:05:28 följande:

Åh vad skönt att veta :) Här ligger bebis också med huvudet ner och har gjort ett tag nu.

Dom säger väl att det brukar bli lättare att andas när dom väl sjunker ner och fixerar sig?

Jag tycker det har lättat lite även om hon inte är fixerad ännu :)

• Nmg

Tycker synd om er som har så ont, peppar peppar går det bra här förutom att jag har ont i skinkorna på kvällen så jag vaknar av smärta. Men denna helg har gått förvånansvärt bra gått flera mil, shoppat varit på grönan mm. Var dock bra trött igår när vi kom till hotellet .. Kanske ör lugnet före stormen ...

• Nmg

Misszandra- allvarligt vad är det för fel På dem?. Hade jag varit du hade jag undvikit att träffa dem så kanske de fattar.

• Nmg

Hur är det nu det här Med att koka napparna?

Jag ska ju inte amma så jag ska ta med napp och flaskor, hur mycket ska man koka dem? Hur ska man förvara dem sen?

• Nmg

Vad har/hade ni för SF mått i v 34 (33+0)

Var hos bm i fredags och hon sa "oj vilken stor mage du fått" sf mått Låg på 33-34. Är det jätte stort?? Nu blev jag orolig för jag kollade i min journal med dottern och då hade jag i v 34 ett SF

Mått på 31 cm. När jag hade som jag har nu nästan 34 var jag i v 38!!! Hon vägde 3390g när hon föddes. Tänk om jag får en gigantiskt bebis den här Gången.. Jag blir orolig nu

• Nmg

Då borde jag kunna koka de nu och packa de i BB väskan i en plastpåse kanske? Även fast det är flera veckor kvar?

Kela1981 skrev 2016-07-10 22:26:01 följande:

Jag kokar när dom är nya i ca 5 min. Sen kokar jag en gång i veckan ungefär.

Det blir mer sällan efter hand som bebis blir äldre.

Vi har en burk för nappar som jag har till dotterns nappar där det är lufthål i.

Flaskorna förvarar jag som dom är fast med nappen vänd inåt i flaskan.

Bebisens nappar har ett fodral som man kan sätta på så kan man lägga dom vart man vill utan att dom blir smutsiga :)

• Nmg
    Kela1981 skrev 2016-Såg nu att jag skrivit fel hon sa att jag låg på 32-33 cm i v 34 men ändå, den är ju större än sist. Jag tänker att denna gång har jag en pojkmage alltså att den putar rakt ut, med dottern hade jag "bredare" mage... Undra om sånt kan spela

Nån roll.

Är det nån mer än jag som hag haft typ mensvärkar? det könns som mensvärk på vänstra sidan... Är det sammandragningar eller

Nåt annat?

07-10 22:44:03 följande:

Alltså SF måttet säger ju inte så mycket om vad bebisen väger egentligen. Den mäter ju mest så bm vet att man växer som man ska.

Tror jag hade ett SF mått på 33 när jag mätte nu senast (vecka 34) och det var inget konstigt med det.

Med dottern blev jag skickad på tul för bm var inte nöjd med SF måttet. Dom beräknade att hon skulle väga runt 2600-2700 g. Ut kom hon och vägde 3065 så det är ju ingen exakt vetenskap direkt.

Jag tror du kan vara lugn!

Personligen så tror jag att jag är snäppet större i omfånget denna gången pga att jag inte var lika vältränad denna gången som förra. Musklerna och skinnet är mer benägna att släppa efter denna gången ;)

• Nmg
    mikamon skrev 2016-07-11 17:27:46 följande:

Ville bara kika in och berätta att vår lilla tjej tittade ut den 2/7. Hon var egentligen beräknad 1september. Jag hade onda sammandragningar och åkte in till spec-förlossningen för att kolla upp dessa bara dagarna innan. Blev så att jag blev kvar där då min tapp var förkortad och sammandragningarna gav sig inte trots värkstoppande dropp. Fick två kortisonsprutor för bebisens lungors skull. Själva förlossningen gick snabbt tycker jag. Vattnet togs ca 14.00 och 15.55 kom hon ut.

Hon mår bra och gör framsteg varje dag. Klarar sig utan kuvös och andningshjälp. Vår starka lilla tjej <3

Grattis! va skönt att allt gått br ändå!
  • Nmg
    Mulan91 skrev 2016-07-11 14:26:13 följande:

[quote=76787547][quote-nick]Nmg skrev 2016-07-10 22:56:24 följande:[/quote-nick][/quote]

Tack för amningskläderna Nmg! :)) de var inte så stora så de blir bra spec här hemma ! Kram

varsåCoolgod, va bra att de kommer till användning :)
  • Nmg

Blir alldeles förvirrad på det här med föräldrapenning, om jag ansöker om Fp från 1 sept får jag då pengarna utbetalt i slutet av sept eller får jag det i slutet av oktober?

Svar på tråden BF Augusti 2016