• Moorii

BF Augusti 2016

Moen, kan du inte få träffa en läkare via mvc? Som din bm bokar? De bör ju vara mer förstående då de har att göra med liknande situationer varje dag. Jag går till en privat mvc, bokade tid hos läkare via min bm. Hade ett helt tal förberett om varför jag åtminstone ville ha 50 % sjukskrivning, då jag hört att det skulle vara så svårt att få. Läkaren frågade knappt ens nåt, han gav mig 100 % sjukskrivning rakt av. Helt galet! Men tacksam är jag, då det inte hade funkat att jobba. Nu kanske inte alla är som den läkaren, men det skadar kanske inte att prova?

• Moorii

Jaså, vad märkligt :/ hoppas verkligen att hon är bättre! Nej, det förstår jag, så är det ju inte meningen att det ska vara. Håller tummarna för dig idag!

• Moorii

Kan tipsa er alla om att ta in en pall/stol i badrummet, sätt upp foten där, sen är det busenkelt att raka benen utan några större missöden måla tånaglarna däremot, det får min man göra åt mig :P

• Moorii
    Nmg skrev 2016-07-20 07:35:44 följande:

Hur tänkte bädda vagnen för att skydda madrassen? Har lust att låta madrassenplasten vara på men det går ju inre för det blir för varmt. Hur gör ni? En vanlig filt kommer ju inte hjälpa för ev. Läckage?

Jag har köpt sån plastad frotté, så det kommer jag ha under lakanet iallafall.
  • Moorii

Misszandra, det var samma för mig! I början hade jag samma sf-mått som vecka, 29 cm i vecka 29 osv. Sen efter jag kom upp i vecka 31-32 så sackade magen efter en cm. I vecka 39 var måttet 37, i vecka 40 var det fortfarande 37 och igår var det 38, vecka 41. Hoppas det betyder att han inte lägger på sig så mycket..

• Moorii

Ja, hörrni, det blev en augustibebis! Blev igångsatt i lördags, och först igår, 22:48, kom han ut. Världens vackraste lilla pojke <3

• Moorii
    Mal Mal skrev 2016-08-02 10:16:58 följande:

Grattis Moorii!! Äntligen!! Hoppas du mår bra. Bra jobbat!!

Tack! Jag mår bra, lite ont att sitta och så, men det går ju över till slut :)
  • Moorii
    Mika86 skrev 2016-08-02 10:31:20 följande:

Stort grattis så skönt att ha honom på rätt sida nu

Mulan91 skrev 2016-08-02 10:33:27 följande:

Välkommen Linutis!!

Och ett stort grattis Moori!! :)

Tack så mycket! :)
  • Moorii

Tack allihopa! <3

Kan absolut dela med mig av förlossningshistorien! I lördags vaknade jag yr och blev orolig, vilket efter ett samtal med förlossningen slutade med att jag åkte till antenatal och kollade upp det. De hittade inget fel, bortsett från yrseln, men efter ett ultraljud konstaterades det att fostervattnet var borta. Därför tyckte läkaren att jag skulle bli igångsatt redan dagen efter och observerad på specialmödravården under natten. Dagen efter fick vi byta sjukhus då östra var fullt, kl ett fick jag min första tablettdos för att mjuka upp tappen som inte var mogen. Det tog till kl 8 dagen efter innan dom kunde sätta mig på värkstimulerande dropp. Denna ökades på lite för fort och till slut hade jag extrema värkar utan minsta paus, så fick be om epidural för att orka stå ut. De fick stanna upp det hela lite.

Runt 8 igår kväll började det äntligen hända nånting. Precis i skiftesbytet så ville jag ha en undersökning då jag tyckte mig känna ett väldigt tryck neråt. Det visade sig att jag var helt öppen! Vid första krystningen så gick dock bebisens hjärtslag ner ganska markant, så läkare tillkallades som satte en sugklocka på bebisen. Hon blev också tvungen att klippa mig, då han fastnade. Efter det tog det bara en krystvärk så var han äntligen ute! Han låg på mitt bröstet i en minut kanske, tårarna sprutade på mig och allt kändes väldigt overkligt. Sen fick min man gå ut med några bm och bebis som hade svalt lite bajs och hade lite svårt att andas, men inget som var farligt. Jag fick ligga kvar och bli sydd, sprack inget utan bara klippningen som syddes.

Har idag lite svårt att gå och sitta, men det ger sig ju med tiden. Det är konstigt, när jag var mitt uppe i värkarbetet så var det fruktansvärt, men nu känner jag bara att det var så värt det och det finns inga tvivel om att det blir fler barn :)

Om det finns några särskilda funderingar så är det bara att fråga på!

Svar på tråden BF Augusti 2016