• Moorii

BF Augusti 2016

Angående efterkontroll så var jag förra veckan och kände precis som er att det var lite olustigt med den bm jag haft under graviditeten. Dock så var lillen med, och trots att han låg på mitt bröst medan hon undersökte så skrek han så han tappade andan :/ Hann inte riktigt tycka det var jobbigt därför, skönt det iallafall :) öva på att knipa hörrni, för det får man göra medan hon känner efter..

Jag sover heller aldrig på dagen utan passar på att göra sånt man inte hinner annars, som att duscha, tvätta, diska, städa kattlådan osv. Kaffe är dock ett måste, annars skulle jag nog sova ståendes :P

• Moorii
    moen skrev 2016-09-23 18:26:12 följande:

Sitter så dåligt när jag ammar. Har fått så sjukt ont i ryggen, lite för att jag bär, men mest för att jag måste sitta säckigt. Använder oftast en helt vanlig huvudkudde men funderar på om man kanske ska införskaffa sig en amningskudde. Är det stor skillnad? Kommer barnet upp mycket bättre än med en vanlig kudde så jag slipper böja på ryggen? Tycker att det känns så sjukt dyrt för bara en kudde :S men om det räddar min rygg så är det väl värt. Någon som ni rekommenderar? :)

Jag hade aldrig fixat amningen i början utan min amningskudde, och den jag har måste man sitta rak i ryggen för att använda! Ergobaby är det, en hård/fast kudde som gör att du har båda händerna fria och en bra sittställning. Bebisen ligger dessutom väldigt bra. Helt fantastisk! Den är dyr ny, jag hade turen att hitta på blocket. Hade jag köpt den ny så hade det ändå varit värt pengarna hundra gånger om!
  • Moorii
    moen skrev 2016-09-24 03:16:25 följande:

Vad är det för märke på den? Lät ju som ett sjukt bra pris :O

Moori, finns väldigt många olika priser på den såg jag! Allt från 299 (känns som att det inte stämmer?! Men står att det är kudden) till 799 kr. 799 känns lite saftigt men den såg riktigt bra ut :O värt att fundera på

Snuttis, haha det va verkligen en korv! Ser väldigt mjuk och skön ut. Då kan man forma den lite hur man vill? Men oj va dyr den va!

Tyvärr så är det så illa att det är överdraget som kostar 299 :S själva kudden kostar alltså 799 ny. Hittade den för 300 på blocket, så kanske kan vara värt att hålla utkik :)
  • Moorii
    Hazel Grace skrev 2016-09-25 00:03:05 följande:

Blir så arg på mig själv! Hur kan jag inte säga något? Jag hade sagt åt vem som helst annars att säga ifrån så varför gör jag det inte själv? Så feg ibland. Vill inte tjafsa eller skapa dålig stämning. Måste lära mig!

Det är alltid lättare att säga till andra hur dom borde göra, mycket svårare att följa samma råd själv oavsett hur självklart det är!

Tänk att det är för din bebis som du säger ifrån, för inte fan ska dom hålla på och väcka honom! Han mår bäst om han får sova när han behöver det, det är inget konstigt om du säger ifrån där. Blir de sura så är det extremt barnsligt beteende! De måste respektera din åsikt, du är mamman. Hoppas verkligen det lugnar ner sig med allt det där, jag hade blivit vansinnig om mina svärföräldrar höll på så :/
  • Moorii
    Zarizen skrev 2016-09-27 19:42:39 följande:

Tips på bra och sköna (och inte för dyra) amningsbh'ar? Jag kör på HM's nu 2pack för 249:- men skulle vilja ha några fler.. går ju åt en del när man använder dem dygnet runt.

Lindex har två-pack för rätt ok pris om jag inte minns fel. Väldigt sköna! Finns i svart och vit eller grå och rosa.
  • Moorii
    Misszandra skrev 2016-10-01 11:47:03 följande:

Jag tror min son är lite före sin utveckling. När han föddes var han vänligt stark i nacken/ryggen och benen. Han kan nästan stå själv men lite stöd så klart. Hans nacke är lite vinglig men han håller upp huvudet helt själv och han sparkar jättemkt med benen och pratar himla mkt! Han är en liten pratkvarn. Kommer nya ljud varje dag och han skrattar jättemkt, eller ler men ibland kommer där ett skratt också. Vissa saker som han gör nu som 8 veckors bebis, har hans kusin på 4månader nyss börjat med. Så därför jag antar han är tidig? Hon kanske är sen?

Våran son är nog också lite tidig tror jag! Han log och började jollra vid två veckor och var också stark i nacke och ben från början. Han kan babbla på länge om han är på det humöret, världens mysigaste ljud ^^ Han är två månader idag och lyfter huvudet högre än sin kusin som är 1,5 månad äldre. Fast hon är enligt BVC lite efter med det, så kusinen är nog sen, precis som min sons kusin :)

Nu har han kommit in en period då han sover mycket på dagen, 3-4 timmar i sträck! Tidigare fick jag honom knappt att sova 20 minuter vissa dagar, så det är väldigt skönt. Inte lika gnälliga kvällar som innan och han sover fortfarande på nätterna, helt fantastiskt! Har lärt mig att ingen fas varar för evigt, så får passa på att njuta så länge det varar :P
  • Moorii

Mizzsandra, absolut! Min pojke är 2 månader och några dagar och han är betydligt gnälligare nu. Han sover mycket mer på dagarna han med. Vill knappt åka vagn längre så länge han är vaken, så blir mycket bärsele nu. Sen så har han kommit in i en period där han blir för trött och skriker och skriker och det tar ett tag innan han tar bröstet och lugnar ner sig :/ och vill äta oftare än tidigare.. Blir inte mycket gjort för tillfället!

• Moorii

Nmg, jag förstår att du blev arg!! Man ska absolut INTE låta bebisar skrika sig själv till sömns, det är vad jag läst om överallt iallafall. Skriker dom så är det något de behöver, för när de är så små så är det ju enda sättet de kan kommunicera! :/

Sover han på nätterna eller är det samma då? Nu är vår pojke över 2 månader, men han har svårt att komma till ro och har varit så i några veckor nu, gnäller och skriker för att han är trött. Brukar funka att låta honom snutta lite och sen lägga ner honom, men precis som för dig så sover han inte alltid så länge. Funkar bara när han åker i vagnen. På nätterna sover han dock bra som vanligt.

• Moorii
    Nmg skrev 2016-10-11 08:44:42 följande:

Ja jäkla puckat tips från dem! Om det är så de har gjort med sambon och hans syskon när de va små så förklarar det en del varför de är som de är.

I helgen tänkte jag kanske överraska sambon med hotell frukost då ska syrran få vara barnvakt 1,5 Tim dessutom ska bebis storasyster vara med honom ocå (och min syster) så det ska nog gå bra, få se hyr han kommer vara få, vi kommer vara i närheten isf. Kommer svärföräldrarna säkert böi sur när de fått veta aty jag inte frågat de om att vara barnvakt men det s*iter Jah i faktiskt.

Igår kväll somnade han vid 20 och sov till 02;30! Han ca nog riktigt trött, sen åt han och va vaken till 03, fick honom att somna om till slut och sen dov han till 7? Åt igen och sover nu. Det blir väl så om mN inte sovit på hela tiden. Tycker synd om honom när han inte kommer till ro, känns som att han blir övertrött. Kan de bli övertrötta?

Oj, vad bra! Ja, då måste han varit trött. Min lille ville knappt sova alls under dagen igår, somnade till slut vid 22 och sov till 5, somnade om efter mat och sov till strax efter 7. Han brukar inte sova så länge första vändan när han sovit bra på dagen, så märks så tydligt när han är så trött. Tror absolut bebisar kan bli övertrötta!
Svar på tråden BF Augusti 2016