Misszandra skrev 2016-10-01 11:47:03 följande:
Jag tror min son är lite före sin utveckling. När han föddes var han vänligt stark i nacken/ryggen och benen. Han kan nästan stå själv men lite stöd så klart. Hans nacke är lite vinglig men han håller upp huvudet helt själv och han sparkar jättemkt med benen och pratar himla mkt! Han är en liten pratkvarn. Kommer nya ljud varje dag och han skrattar jättemkt, eller ler men ibland kommer där ett skratt också. Vissa saker som han gör nu som 8 veckors bebis, har hans kusin på 4månader nyss börjat med. Så därför jag antar han är tidig? Hon kanske är sen?
Våran son är nog också lite tidig tror jag! Han log och började jollra vid två veckor och var också stark i nacke och ben från början. Han kan babbla på länge om han är på det humöret, världens mysigaste ljud ^^ Han är två månader idag och lyfter huvudet högre än sin kusin som är 1,5 månad äldre. Fast hon är enligt BVC lite efter med det, så kusinen är nog sen, precis som min sons kusin :)
Nu har han kommit in en period då han sover mycket på dagen, 3-4 timmar i sträck! Tidigare fick jag honom knappt att sova 20 minuter vissa dagar, så det är väldigt skönt. Inte lika gnälliga kvällar som innan och han sover fortfarande på nätterna, helt fantastiskt! Har lärt mig att ingen fas varar för evigt, så får passa på att njuta så länge det varar :P