• Moorii

BF Augusti 2016

Snuttispluttis skrev 2016-08-02 22:15:33 följande:

Häftig förlossningsberättelser Moorii! Vilken tur att de upptäckte det med fostervattnet. Har de sagt nåt om varför det inte var något kvar? Har du läckt utan att märka det?

Och spännande Anlili! Hoppas att det drar igång på riktigt snart med regelbundna värkar :)

Min bebis får gärna stanna i magen till BF (två veckor till). Växa till sig och få lite extra fett på kroppen. Känner mig inte redo för förlossning än heller. Liksom trött, energilös och lite deppig.

Nån mer som känner så eller är ni alla supertaggade?

Jag frågade faktiskt just det, om det var så att jag läckt utan att veta om det, men då sa hon att vissa bebisar vill inte gå över tiden, så då kommer inget nytt fostervatten. Då undrar jag vart fostervattnet tagit vägen och varför han inte kom ut i tid om det nu var så, men fick aldrig svar på dom frågorna tyvärr. Men som sagt tur att de upptäckte det! Otroligt duktig personal på BB också, så himla imponerad. Gick igenom 5 barnmorskor/6 skift innan han var redo att komma ut, hade velat att alla var med på slutet, fast det hade ju blivit svårt att få till :P
  • Moorii

Mal Mal, jag gick precis igenom "vattenmelonsfasen", den är inte rolig! Igår blev dom mjuka igen iallafall, och även om det var skönt, så var det som att mjölken inte räckte hela dagen, för på kvällen försökte han äta som vanligt, men han släppte greppet efter ett tag och blev rastlös :/ försökte med allt, olika ställningar och båda brösten, inget hjälpte. Slutade med att vi fick ge ersättning för att få honom lugn :( Kan det vara så att mina bröst nu är inställda på för lite mjölk?

• Moorii
    moen skrev 2016-08-10 23:50:08 följande:

Grattis Nefermiw!! Härligt att det gick så bra :)

Mulan, grattis i förskott :D tänk om det blir en liten bebis i present?! Fick min lillebror som födelsedagspresent på min 2-års dag ;)

Ja, tack gode Gud för epidural! Jag va emot epidural innan min förlossning. Hade värkar som jag klarade med lustgas, men sen helt plötsligt fick jag värkar som höll i sig extremt länge och jag fick ingen vila emellan, vilket resulterade i en överdos på lustgas och att jag storbölade ut "epidural" :'D

Haha, precis som jag det var en otrolig lättnad och nu är jag väldigt tacksam för att det finns!
  • Moorii
    Mal Mal skrev 2016-08-13 09:16:30 följande:

Ni som ammar.. Reagerar era barn på ngt ni äter? Kan meddela att alla mina barn har reagerat mkt. Choklad, ägg, lök och överlag stark mat är de största no no för mig. Då blir det dålig sömn med magknip och pruttbajs hela tiden istället för riktiga bajsblöjor.

Vet inte om han reagerar på nåt specifikt, men han är väldigt gasig och har ofta ont i magen :/ har slutat äta choklad och dricka cola (varför är det alltid de godaste sakerna?) och börjat med magdroppar, så får hoppas det hjälper.
  • Moorii
    HJohannesson skrev 2016-08-15 04:59:59 följande:

Hej alla :)

I lördags tittade det ut en liten tjej, äntligen är jag gravid längre.

Jag hade havandeskapsförgiftning så jag blev igångsatt på fredagen.

Det är underbart att ha en liten 4 kg-groda på bröstet :) amningen har fungerat sen första stund.

Hoppas alla ni andra har det bra !

Stort grattis till lilla tjejen! <3 Skönt att allt gick bra!
  • Moorii

Hej på er! Hoppas det går bra för er alla med era små! Hörde mig för i julitråden, men tänkte kolla med er också. Efter förlossningen så förlorade jag nästan all kraft i mitt högra ben,så illa att jag nästan tappade min lilla son för att det bara gled iväg då jag inte hade känsel i det riktigt. Så frågade läkaren, som sa att det antagligen är några nerver som blev tilltufsade när lillen tog sig fram genom "kanalen", i bäckenet. Har för mig hon sa det skulle gå över ganska fort, men två veckor senare kan jag fortfarande inte lyfta det ordentligt och kan bara gå i en hastighet = långsamt. Springa skulle jag aldrig kunna göra. Måste ha hjälp av armarna för att ta mig upp från sittande på knä på golv. Är det någon annan som varit med om detta? Är så jäkla rädd att det är permanent :(

har mardrömstankar om att aldrig kunna springa omkring med mina barn eller jogga som är bland det bästa jag vet. Någon som vet något om detta? Ska fråga på BVC såklart, ska dit på torsdag, men hade varit skönt med ett någorlunda lugnande besked innan..

• Moorii
    Mulan91 skrev 2016-08-16 21:46:32 följande:

Har hört om det där förut! Det gick över... Tog du epidural?

Kram <3 krya!

Jaså, det låter ju bra! Jo, det gjorde jag. Bm på förlossningen sa att epidural kunde ge den effekten, men läkaren jag träffade någon dag efter verkade inte tycka att det kunde ha att göra med det. Förvirrande :/

Tack så mycket!
  • Moorii
    DigiC skrev 2016-08-16 22:03:45 följande:

Prova en sjukgymnast. När jag har som ondast i mina leder i bäckenet (även när jag inte är gravid) så kan jag knappt lyfta mitt vänstra ben! Kanske är instabila leder? Annars får du nog gå till läkaren igen (kanske en annan till och med?)

Vet inte, men det gör inte ont alls. Det är som att det är bortdomnat till viss del :/ Ja, ska se om jag kan få tid till läkare när jag går till BVC på torsdag. Den läkaren jag pratade med tidigare var en på BB, henne kommer jag nog inte träffa igen.
  • Moorii
    Mulan91 skrev 2016-08-16 23:15:12 följande:

Hörde om att samma sak hände en tjej som också fick epidural, och det var pga den. Men det gick över <3

Där ser man! Får hoppas det är övergående då. Känner mig lite mer hoppfull nu, tack för det <3
  • Moorii
    anlili skrev 2016-08-17 12:30:11 följande:

Grattis till lilltjejen! Ja visst blir man chockad hur små de är! Hade du värkar länge hemma innan du åkte in?

Här är vi mitt inne i inskolningen av stora tjejen. Jag var ju så nervös för hur det skulle gå när jag var tvungen att ha med mig lillan. Men lyckades få barnvakt de första två dagarna och det har funkat jättebra. Imorgon ska jag gå ifrån lite för första gången.

Amningen är ett mysterium. Första veckan vägrade hon ta bröstet så jag fick pumpa och flaskmata. Sen har det funkat de flesta dagarna, men det är så ojämnt hur mycket mjölk jag har. Ena dagen sprutar mjölken ut (vilket leder till skrikiga kvällar pga av gaser) och nästa dag verkar det inte komma nånting (vilket leder till asjobbiga kvällar med konstant amning och pumpning).

Precis sådär är det för mig med! Jättemycket mjölk på dagarna, på kvällarna verkar det vara mindre. Dock är lilleman lite kinkig på kvällarna och då vill han snutta hela tiden, fast han egentligen är trött eller kanske har ont i magen :/ mina bröstvårtor är inte så glada över det.. Som tur är har jag väldigt mycket mjölk nu, så pumpar ut på dagen så får han det på natten om han inte verkar bli nöjd. Men tänker att det kanske är så med din lilla tjej med, att hon helt enkelt är lite orolig på kvällarna? Hur som helst så är det här med amning verkligen ingen enkel sak!
Svar på tråden BF Augusti 2016