• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Grattis Augustibarn! Hoppas ni mår bra och kan njuta av varandra <3

Första natten på länge som jag har sovit riktigt gott! Ingen halsbränna och bara vaknat typ 4 ggr för toalettbesök!
    Vaknade 06:15 med dottern och kände mig utsövd :)

Önskar er alla en underbar helg <3

• Nefermiw
    moen skrev 2016-08-12 10:03:12 följande:

Är det min BM jag hör av mig till då? :S hade mycket eftervärkar men slutat nu. Hoppas det är slutet! :D men ska ringa och höra.

Har inte tagit något gravidfoto tyvärr :( tänkte inte ens tanken, men ååååh va avis jag blir! Jättefint foto!!

Tror det är kvinnokliniken du ringer. Hur går det? Har två kompisar som båda har haft problem efter förlossningen med att något av moderkakan satt kvar vilket gjorde att det inte slutar blöda och de förlorade för mycket blod. Bäst att du frågar någon. Och man kan ju altid fråga 1177.
  • Nefermiw

Jag har två timmar till jag ska amma igen, så egentligen skulle jag försöka sova lite, men vill ju också följa med i denna tråden.

Jag kom hem från BB onsdag och försöker att hitta en bra rutin som två-barns-mamma.

Det var tufft efter snittet och jag skulle hellre föda vaginalt om jag hade kunne välja.

Det går snabbt framåt med att må bättre, så det fokuserar jag på.

Det var både bra och jobbigt att vara på perinatal och sen BB. De fleste i personalen är jätte trevliga men det är svårt att hålla reda på namn och vem som gör vad när de bytar skift. Och en säger en grej och en annan något annat. Tyckte det var jobbigt att de ville ge ersätning hela tiden och jag var orolig för att få amningen att funka. Ingen frågade om mina önskar. Och på BB i Lund är sängen så mjuk och med min snittade mage var den svår att komma upp ifrån.

Nu är jag hemma och amningen funkar bra även om jag först fick lite sår och en blåsa. Lite läskigt när man ser att bebisen dricker blod från såret, men det är nästan borta nu.

Jag får väcka honom så han kan äta varje fjerde timme, så det blir inte så mycket sömn när det tar 40 minuter att amma och ett blöjbytte för och efter amningen.

Han har fått tid till ultraljud av njurarna på fredag. Ska bli interessant att se.

Han har också sitt första BVC besök på fredag, där de kommer hem till i oss.

• moen
    Augustibarn2016 skrev 2016-08-13 07:19:16 följande:

Hej allihopa ville bara dyka in och säga det att efter tredje natten med förvärkar åkta vi in och blev undersökta, öppen 2cm men blev hemskickade med sovdos och sömntablett. Men icke somnade jag för de och smärtan vart värre! Åkte in igen och var då öppen 4 cm, så blev inlagd. Använde bara luftgas först men fick senare ryggbedövning (världens bästa vän!)

Fick värkdropp och sedan började krystvärkarna och ut kom en lite flicka <3. 12/8-2016

Ååh grattis! Fick ni plats på SöS? :)
    Nefermiw skrev 2016-08-13 08:13:54 följande:

Tror det är kvinnokliniken du ringer. Hur går det? Har två kompisar som båda har haft problem efter förlossningen med att något av moderkakan satt kvar vilket gjorde att det inte slutar blöda och de förlorade för mycket blod. Bäst att du frågar någon. Och man kan ju altid fråga 1177.

Lugnade sig lite men blöder fortfarande så tänkte att jag avvaktar. Men kanske bäst att ringa ändå och fråga om det kan vara något sånt :S!

Haha ja man hinner inte mycket mellan blöjor, amning och rapning (vår lilla tjej har väldigt mycket problem med gaser och kräkningar). Tycker nästan att det är det värsta, att hon spyr. Byter filtar och kläder konstant så hon slipper va blöt. Sen blir hon ledsen när hon spyr också :( men jag behöver inte väcka henne för att amma... Hon vaknar själv varannan timme och ska ha mat! :'( som tur är har mina sår ovh blåsor på bröstvårtorna blivit mycket bättre efter att jag började med salva.
  • Mal Mal

Ni som ammar.. Reagerar era barn på ngt ni äter? Kan meddela att alla mina barn har reagerat mkt. Choklad, ägg, lök och överlag stark mat är de största no no för mig. Då blir det dålig sömn med magknip och pruttbajs hela tiden istället för riktiga bajsblöjor.

• Moorii
    Mal Mal skrev 2016-08-13 09:16:30 följande:

Ni som ammar.. Reagerar era barn på ngt ni äter? Kan meddela att alla mina barn har reagerat mkt. Choklad, ägg, lök och överlag stark mat är de största no no för mig. Då blir det dålig sömn med magknip och pruttbajs hela tiden istället för riktiga bajsblöjor.

Vet inte om han reagerar på nåt specifikt, men han är väldigt gasig och har ofta ont i magen :/ har slutat äta choklad och dricka cola (varför är det alltid de godaste sakerna?) och börjat med magdroppar, så får hoppas det hjälper.
  • Kela1981

Ni som har bebisar med gasig mage; be BVC visa er hur man ger bebis magmassage om ni inte redan vet hur.
    Min dotter hade jättemycket gaser och massagen hjälper tarmarna att driva ut gaserna snabbare. Jag gav henne alltid massage på kvällen så blev nätterna lite lugnare i alla fall :) Hjälper även mot förstoppning för de bebisar som får ersättning :)

• DigiC
    moen skrev 2016-08-13 08:52:04 följande:

Ååh grattis! Fick ni plats på SöS? :)Lugnade sig lite men blöder fortfarande så tänkte att jag avvaktar. Men kanske bäst att ringa ändå och fråga om det kan vara något sånt.

Kommer inte ihåg när din bebis kom. Men första veckan blöder man ganska mycket, men det ska avta sen. Skulle det öka igen, lukta illa eller du får feber, nåt av det, så ska du ringa! (det är den infon vi gav till mammorna på förlossningen när jag jobbade där)

Hoppas allt är bra :)
  • Mulan91

Åh grattis Augustibarn! :))

Jag vet att det är bättre att byta till laktosfri kost när man ammar spec om man har ett barn med magont, har ni provat det? Personligen drack jag vanlig mjölk med min son men mest för jag inte visste bättre haha

:P men det gick bra ändå!

Svar på tråden BF Augusti 2016