• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Hazel Grace

Grattis augustibarn till din lilla flicka!

Nmg, förstår att du blir förvirrad. Så himla konstigt det där att dom kan förutse i jättetidigt stadie om barnet kommer bli friskt osv men inte bedöma mer precist hur stor bebisen är i slutfasen. Hoppas bm har rätt och att han kanske väljer att komma lite tidigare då.

Jag har fortfarande inte märkt av någon slempropp eller något. Två veckor kvar har jag till bf. Här är det sambon som sagt att vi måste börja färdknäppa varje dag, och hur gärna jag än vill så är jag så öm där nere! Det gör mest ont hur försiktig han än är med mig. Trappor kommer jag inte undan dock då vi inte har någon hiss. Får hoppas att dom manar på bebis desto mer :)

• Kela1981
    Sannasofia skrev 2016-08-13 22:59:43 följande:

Haha hon försöker skynda på lite med ananas haha! Härlig svärmor ????????

Jag sa samma sak till min sambo idag att det blir åka av i sängen.... Han verkar inte så sugen på det haha!

Min slempropp kom ganska tydligt. Hoppas hoppas det sätter igång nu! Hur långt har du kvar?

Jag har 7 dagar kvar så nu är hon välkommen i stort sett när som helst.

I morgon ska vi åka in till Malmöfestivalen med dottern som en sista familjeutflykt innan vi blir fyra. Har tänkt att ta bussen in så bara därför sätter det väl igång när vi är mitt i folkmängden XD
    Jag sa till sambon att i så fall så får vi sätta oss i varsin taxi, jag till fl och dom hemåt, så får han komma efter med BB-väskan ha ha ha ha.... Ska bara komma ihåg att ta med mig alla papperna i handväskan så man kan bli inskriven om det skulle behövas ;)

Nmg:
    Det verkar ju märkligt att hon skulle säga att bebisen är stor om det inte finns några andra indikationer på det! Jag tycker du ska lita på din egen bm bedömning med tanke på att ni inte har några stora barn i familjen heller. Skönt dock med tul så du får ett alternativ om det skulle visa sig att bebisen mot alla odds är stor.

I natt drömde jag att fl satte igång! Snacka om besviken när jag vaknade ha ha ha ha.... Å andra sidan så drömde jag också att jag deltog i ett triathlon så jag kunde ju listat ut att det inte var på riktigt ;)
  • Nmg

Eller hur... Och hur kan felmarginalen vara så

Stora? Har sovit dåligt inatt och tänker vara på hur förlossningen kommer bli, typ att han fastnar och får syrebrist.

Jag ska till Min bm nästa fredag men hon har ju inte alls lyssnat på mig när jag frågat om bebisen "könns stor" så där Förväntar jag mig ingen support, och jag orkar inte ringa tillbaka till FL, vad ska de

Ändra på? Jag tyckte jag fick lite väl sen

Läkartid men tydligen är det ingen inde att göra en ny viktskattning så snabbt utan det Måste gå några dagar emellan.tycker ingenting känns roligt nåt mer. Såg fram Emot förlossningen och bebis och allt men nu känns allt tråkigt, och mest oroligt.

Hoppas du får känningar snart så det Sätter igång för dig det är ju rätt segt att Vänta...

Hazel Grace skrev 2016-08-14 01:03:16 följande:

Grattis augustibarn till din lilla flicka!

Nmg, förstår att du blir förvirrad. Så himla konstigt det där att dom kan förutse i jättetidigt stadie om barnet kommer bli friskt osv men inte bedöma mer precist hur stor bebisen är i slutfasen. Hoppas bm har rätt och att han kanske väljer att komma lite tidigare då.

Jag har fortfarande inte märkt av någon slempropp eller något. Två veckor kvar har jag till bf. Här är det sambon som sagt att vi måste börja färdknäppa varje dag, och hur gärna jag än vill så är jag så öm där nere! Det gör mest ont hur försiktig han än är med mig. Trappor kommer jag inte undan dock då vi inte har någon hiss. Får hoppas att dom manar på bebis desto mer :)

• Nefermiw

Nmg, det med om bebisen är stor beror på hur stor den är jämförd med ditt bäcken tror jag. Jag födde min dotter på 4,5 kg vaginalt och nu lillebror på 4 kg med kejsarsnitt. Jag skulle hellere ha gjort det vaginalt om det hade gått.

Men det är bäst att prata med en läkare och en barnmorska så du kan känna dig lugn inför vilken förlossning det skulle bli.

Lycka till och hoppas att du får en bra förlossning.

• Nefermiw

Igår morse bokade jag första BVC besök och sa att det inte gjorde nått att det var en hel vecka till, men då började bebis ju få diarré och har fruktansvärd röd rumpa. Ska försöka hålla mig från mjölk. Jag äter redan inte laktos. Smörjar hans rumpa med Inytol och ska ringa 1177 och fråga om det går bra att använda mild hydrakortisonsalva. Nu hade det varit bra med et BVC besök lite tidigare.

• Nmg

Jag vill ju helst inte ha KS, men hur vet

Man om bäckenet kan klara av det? Mäter

Man det hos sin egen bm? Känns som att jag inte har så många dagar att spela

På, det som gör mig frustrerad, att jag ska vänta till 2 dagar innan bf, mycket kan ha hänt tills dess!

Nefermiw skrev 2016-08-14 07:32:53 följande:

Nmg, det med om bebisen är stor beror på hur stor den är jämförd med ditt bäcken tror jag. Jag födde min dotter på 4,5 kg vaginalt och nu lillebror på 4 kg med kejsarsnitt. Jag skulle hellere ha gjort det vaginalt om det hade gått.

Men det är bäst att prata med en läkare och en barnmorska så du kan känna dig lugn inför vilken förlossning det skulle bli.

Lycka till och hoppas att du får en bra förlossning.

• Nmg

HonSåg själv förvånad ut när hon fick fram siffrorna och sen sa hon att det var mitt andra barn så det ska gå bra att föda fram denna oxå men det va 12 år sen Jah fick barn man kan inte jämföra det pp det sättet.

Kela1981 skrev 2016-08-14 07:17:30 följande:

Jag har 7 dagar kvar så nu är hon välkommen i stort sett när som helst.

I morgon ska vi åka in till Malmöfestivalen med dottern som en sista familjeutflykt innan vi blir fyra. Har tänkt att ta bussen in så bara därför sätter det väl igång när vi är mitt i folkmängden XD

Jag sa till sambon att i så fall så får vi sätta oss i varsin taxi, jag till fl och dom hemåt, så får han komma efter med BB-väskan ha ha ha ha.... Ska bara komma ihåg att ta med mig alla papperna i handväskan så man kan bli inskriven om det skulle behövas ;)

Nmg:

Det verkar ju märkligt att hon skulle säga att bebisen är stor om det inte finns några andra indikationer på det! Jag tycker du ska lita på din egen bm bedömning med tanke på att ni inte har några stora barn i familjen heller. Skönt dock med tul så du får ett alternativ om det skulle visa sig att bebisen mot alla odds är stor.

I natt drömde jag att fl satte igång! Snacka om besviken när jag vaknade ha ha ha ha.... Å andra sidan så drömde jag också att jag deltog i ett triathlon så jag kunde ju listat ut att det inte var på riktigt ;)

• moen
    Nefermiw skrev 2016-08-14 07:42:13 följande:

Igår morse bokade jag första BVC besök och sa att det inte gjorde nått att det var en hel vecka till, men då började bebis ju få diarré och har fruktansvärd röd rumpa. Ska försöka hålla mig från mjölk. Jag äter redan inte laktos. Smörjar hans rumpa med Inytol och ska ringa 1177 och fråga om det går bra att använda mild hydrakortisonsalva. Nu hade det varit bra med et BVC besök lite tidigare.

Laktosfri kost ska tydligen inte göra någon skillnad av vad jag har fått veta :S testa en mjölkproteinfri kost :O
  • Nefermiw
    moen skrev 2016-08-14 07:57:02 följande:

Laktosfri kost ska tydligen inte göra någon skillnad av vad jag har fått veta :S testa en mjölkproteinfri kost :O

Jag är själv lite laktosintollerant så jag undvikar redan laktos. Ska försöka hålla mig från mjölk protein men det är ju jävla svårt.
  • moen
    Nefermiw skrev 2016-08-14 08:21:11 följande:

Jag är själv lite laktosintollerant så jag undvikar redan laktos. Ska försöka hålla mig från mjölk protein men det är ju jävla svårt.

Havreprodukter ;) soja och mandelmjölk ska tydligen inte va bra för bebisen heller :S
Svar på tråden BF Augusti 2016