• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981
    HJohannesson skrev 2016-08-11 16:35:39 följande:
    Man får gå till mvc varje vecka tills man är i v 42+0, då blir man igångsatt.

Jag blir igångsatt i morgon pga av ev havandeskapsförgiftning. Jag har ju gjort ivf med så det är ju ingen frågan om när bebisen blev till. Den är väldigt klar nu :)

Har högt blodtryck så jag mår rätt dåligt. Men snart är det dags för mig :)
    Åh lycka till i morgon! Ska ni in direkt på morgonen?
  • Mika86

Grattis på födelsedagen kela Hoppas vräkningen går igenom, hade ju varit häftigt, vilken present Lycka till HJohannesson, hoppas det går snabbt o bra. Jag är med en sån som blir galen av att va still o så har alla mina spontanstartade fl varit på natten så inte varit rädd för att göra saker på dagen heller, inte åka för långt iväg men allt annat ha jag gjort Är typ 1 av 10 fl som börja med vattenavgång då är nog att man ska va mer rädd att få värkar när man är på fel ställe. Idag fick jag o Robin raket komma hem helt underbart att få va hemma, lättare att slappna av o vila hemma tycker jag

• Mika86

En kompis som fyllde år igår o idag gick jag veta att han o Robin inte bara är födda på samma dag utan de va lika långa o vägde lika mycket med, vilket sammanträffande, inte många kompisar som lyckas med det

• Kela1981

Tack Mika men det är Mulan som fyller år idag ;)

Vad häftigt det med din kompis och Robin! Måste vara galet ovanligt! Å vad skönt att ni fick komma hem som du ville :) Då kan ni mysa hela familjen nu.

Ikväll har jag haft fler onda sammandragningar och sen sitter det i typ mensvärk en stund efter det. Hoppas det innebär att det är något på gång men jag försöker att inte läsa in för mycket i det med rädsla för att bli besviken :/

Ni som fött redan eller fött tidigare; kan ni inte försöka beskriva värkarna för oss som aldrig varit med om det tidigare? :)

• Mika86

Haha sorry, grattis MULAN 😂 Ja det är nog inget vanligt, bruka ju va nåt gram eller cm som skiljer. Ja ang värkar, det är väl olika från olika person med men kan ju beskriva hur det varit för mig. De ha varit som typ krampliknande mensvärk längst ner i magen, i mitten där typ. Blivit värre o värre ju närmare krystvärkarna man kommer. De håller i sig typ en minut o sen helt lugnt mellan o man kan somna till. Krystvärkarna är liknande fast det känns lindrande att krysta, jag har dock vid nr 4 o 6 typ trott att jag bara spänner mig konstigt, men är nog för att hjärnan ignorerat att det varit just krystvärkar

• Anonym (Jag hakar på!)

Moen, vad skönt att du fick föda på sös trots allt, låter tryggt!

Gick bra hos BM häromdagen och bebisen hade sjunkit djupt ner i bäckenet. Gjorde mig lite nervös, jag är väl den enda i tråden som INTE vill att bebisen ska komma på iallafall 2 veckor eftersom både vår barnvakt och vår backup-barnvakt är bortresta nu. Så det FÅR inte hända! Blev rätt orolig faktiskt men hoppas den kan ta och ligga där djupt nere i två veckor till. Förra barnet startade förlossningen 40+1, vet inte om det är vanligt med senare, tidigare eller ungefär samma vid nr 2?

Känner i varje fall inget särskilt förutom de de brutala stötarna nedåt i bäckenet/urinblåsan som man nästan tappar andan av. Och så sammandragningnar och lite molvärk till och från. Hoppas inget av detta ska betyda något ännu.

Jag är svintrött och vill sova jämt. Och enorm, flåsig och orörlig som en strandad val, med fötter som två runda bollar. Försöker gå ut på grejer men avbokade en sak idag då jag blev nervös över att kanske råka kicka igång förlossning om jag är för aktiv (vet att det inte är möjligt men min hjärna fattade inte det). Ska försöka ta mig ut med barnet lite imorgon.

Lycka till Johannesson som skulle sättas igång imorgon och grattis mulan på fölsis!

• DigiC
    Kela1981 skrev 2016-08-11 20:21:51 följande:

Ni som fött redan eller fött tidigare; kan ni inte försöka beskriva värkarna för oss som aldrig varit med om det tidigare? :)

Svårt att beskriva, men hade förvärkar som då spänns som tusan och gör "mensvärksliknande" ont. Gick flera dagar med det om kvällarna och tänkte "är det såhär det känns, är det på g nu, händer det ikväll? Men nä.. DOCK kvällen det var dags så hade jag haft sådana värkar sen förmiddagen och sen poff kl 17.00 kände jag skillnad, detta var nåt helt annat. Då började jag klocka och ja.. Det va The real deal.

Men sen hör man ju om andra som känner lite sådär och kommer in till fl och är öppen 10.. Så ingen garanti. Får se hur det blir denna gång! ^^

Krystvärkarna känns som att man verkligen behöver skita, och det typ inte går att stå emot :p
  • Kela1981

Jag blir dum på riktigt av den här jäkla halsbrännan!
    Ska det inte bli bättre efter att bebis sjunkit ner?
    I natt är det värre än nånsin :( Det hjälper inte ens med att palla upp med kuddar. Jag får sitta rakt upp i sängen och ändå är det så illa att jag känner mig spyfärdig X(
    Längtar verkligen efter att denna graviditeten ska vara över snart!
    Hoppas ni andra sover gott <3

• moen

Hahaha kela "hoppas ni andra sover gott" :'D det gör jag också för det får inte jag! <3 min lilla tjej har inga lätta kvällar och nätter :(

Jag har blött en hel del efter förlossningen (helt normalt antar jag). Använt sånna extra stora bindor som jag får byta väldigt ofta, har råkat blött igenom flera gånger. Började avta för några dagar sedan men va mer vattnigt/brunt/slemmigt :| igårkväll kom det igång igen med väldigt mycket blod och har fått byta 3 st enorma nattbindor inatt! Är rent blod och inte närheten av dedär vattniga som va innan. Ska det va såhär? Har för mig att någon barnmorska nämnde att det ska avta och inte tillta. Tänkte först att de va mensen men känns lite väl tidigt då de va 12 dagar sedan FL + har ingen mensvärk. Helammar också om det nu gör någon skillnad :S kan det va nåt med stt man fått sköra och irriterade slemhinnor eftersom man ammar? Har ju fått svullet och sårigt tandkött också och gör jätteont :(

• Hallonpajen

Grattis alla som fått bebisar! Lycka till idag HJohannesson! Det känns som om vi inte är många gravida kvar?!

Moen: sköra slemhinnor är absolut vanligt så oroa dig inte för det (även om det är obehagligt!). Har du haft mycket eftervärkar? De brukar orsaka rejäla skjutsar av blod minns jag...det kan ju vara sluttampen av avslaget du upplever men det låter lite oroväckande att det ändrat karaktär och är mer blod. Jag skulle ringa och höra!!

Jag har 17 dagar kvar och har snart överlevt en hel vecka med barnen hemma eftersom mannen börjat jobba. De är sådär härligt understimulerade efter sex veckors semester... :) bebis är fortfarande extremt stökig, inte i närheten av att ha fixerat sig och jag ställer in mig på tre veckors väntan till iaf...även om jag faktiskt haft mer sammandragningar än jag normalt är van vid (alltid nåt!). Så jag bakar och äter kanelbullar och går upp några kilo till, haha!

Stolt sytok!
Svar på tråden BF Augusti 2016