• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Hallonpajen

Förresten; har tagit gravidfoto denna vecka - har någon mer av er gjort det? Min fotograf fick till en helt magisk bild:

Stolt sytok!
  • Kela1981

Ha ha ha tänkte inte alls på att det är så många som redan fått sina bebisar när jag skrev "hoppas ni andra sover gott" i natt XD
    Men förhoppningsvis så är det inte av samma anledning vi är uppe i alla fall ;)

Lyckades somna om vid 4 sen vaknade dottern halv sju och sambon hade jobbat längre skift än vanligt så han var inte upplagd för att stanna uppe ett par timmar till så jag fick sova.
    Men det är en helt underbar morgon så nu har jag lämnat dottern på dagis och sitter i trädgården och dricker kaffe.
    Tänkte jag skulle se till att skriva ner mitt förlossningsbrev på papper samt få ner instruktioner till den som blir hemma med dottern och sen tror jag allt äntligen är klart.
    Klockan 12 har jag ett besök hos frissan, det gäller att passa på att skämma bort sig lite nu på slutet också ;)

• Kela1981

Hallonpajen: jag har inte tagit några gravidfoton varken denna gången eller förra och tyvärr så ser jag av någon anledning inga foton som publiceras i tråden :( Men vad roligt att ni fick fina foton :)

17 dagar kvar låter som en evighet ha ha ha....jag har 9 kvar och det känns som jag kommer vara gravid för evigt XD
    Skön inställning du har dock <3

• Mulan91

Vilken fin bild Hallonpajen! Jag har inte heller tagit någon graviditetsbild.. Vet inte varför :P bara blivit så!

• moen
    Hallonpajen skrev 2016-08-12 08:48:03 följande:

Grattis alla som fått bebisar! Lycka till idag HJohannesson! Det känns som om vi inte är många gravida kvar?!

Moen: sköra slemhinnor är absolut vanligt så oroa dig inte för det (även om det är obehagligt!). Har du haft mycket eftervärkar? De brukar orsaka rejäla skjutsar av blod minns jag...det kan ju vara sluttampen av avslaget du upplever men det låter lite oroväckande att det ändrat karaktär och är mer blod. Jag skulle ringa och höra!!

Jag har 17 dagar kvar och har snart överlevt en hel vecka med barnen hemma eftersom mannen börjat jobba. De är sådär härligt understimulerade efter sex veckors semester... :) bebis är fortfarande extremt stökig, inte i närheten av att ha fixerat sig och jag ställer in mig på tre veckors väntan till iaf...även om jag faktiskt haft mer sammandragningar än jag normalt är van vid (alltid nåt!). Så jag bakar och äter kanelbullar och går upp några kilo till, haha!

Är det min BM jag hör av mig till då? :S hade mycket eftervärkar men slutat nu. Hoppas det är slutet! :D men ska ringa och höra.

Har inte tagit något gravidfoto tyvärr :( tänkte inte ens tanken, men ååååh va avis jag blir! Jättefint foto!!
  • Nmg

Wow jätt

Hallonpajen skrev 2016-08-12 08:49:06 följande:

Förresten; har tagit gravidfoto denna vecka - har någon mer av er gjort det? Min fotograf fick till en helt magisk bild:

Fint
  • Nmg

Wow jättfint foto!

Hallonpajen skrev 2016-08-12 08:49:06 följande:

• Nmg

13 dagar kvar till bf, denna vecka har varje dag känts som 3 dagar lång. Alla verkar få sina bebisar men inte jag haha. Har ju inte ens nån känning. Lite mensvärk igår men det va allt. Men första så Mådde jag superbra sen så 5 dagar innan kom förvärkarna, med 10 min mellanrum i 5 dagar!!! Sen föddes hon på "rätt dag" hoppas att jag får mer Känningar när det är nån dag kvar annars är det Väl bara att räkna med att gå

Över tiden. Blir så frustrerad, har dessutom gjort ivf så vi vet ju precis när han blev till liksom. Känns såååå jobbigt om man skulle gå Över tiden.

• Mulan91
    Nmg skrev 2016-08-12 10:08:16 följande:

13 dagar kvar till bf, denna vecka har varje dag känts som 3 dagar lång. Alla verkar få sina bebisar men inte jag haha. Har ju inte ens nån känning. Lite mensvärk igår men det va allt. Men första så Mådde jag superbra sen så 5 dagar innan kom förvärkarna, med 10 min mellanrum i 5 dagar!!! Sen föddes hon på "rätt dag" hoppas att jag får mer Känningar när det är nån dag kvar annars är det Väl bara att räkna med att gå

Över tiden. Blir så frustrerad, har dessutom gjort ivf så vi vet ju precis när han blev till liksom. Känns såååå jobbigt om man skulle gå Över tiden.

Jag tror inte du ska bli för frustrerad, med första kände jag knappt av nåt och pang var det dags. Slemproppen gick inte förrän mitt i processen!
Svar på tråden BF Augusti 2016