• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-08-12 10:11:51 följande:

Idag äter vi en hel ananas till frukost hahaha xD projekt vräkning

Ha ha ha ha du är väl för rolig!
    Måste komma ihåg att köpa mer ananas när jag handlar idag ;)

En av fröknarna på dagis kommenterade idag: wow du ser helt sprickfärdig ut!
    Tack för den du! Men hon har ju rätt XD
  • Mulan91

Haha man får underhålla sig själv lite i den här oändliga väntan !

Haha visst känner man sig helt sprickfärdig?! Jag tycker min mage ser helt läskigt stor ut på min mage, som att den inte passar in längre haha. Har ni hållt i drickandet av hallonbladsté? Jag e så trött på det -_-

• Kela1981

Jag dricker typ 1 kopp om dagen eller max 2. Tycker inte det är så drygt men är ingen direkt te-drickare så jag glömmer liksom bort det :/
    Men om det nu gör läkningsprocessen lättare efteråt så är det ju värt det tänker jag :) Vill försöka dricka det efteråt också pga amningen så får vi se om det hjälper nåt :)

Ja magen ser ut som att den är från en annan dimension XD
    Det ska bli så skönt att kunna röra sig lite mer normalt om nån vecka :P

• Misszandra

Om det var svårt att hänga med i tråden förut är det ju omöjligt nu. Varje gång man loggar in är där tiotals nya inlägg. Jag hoppas det går bra för er alla, hur många har fått bebis och hur många är kvar egentligen? 

Ska denna tråden göras om till bebistråd eller skapas en ny?

• Snuttispluttis

Hejaheja med vräkningen Mulan!

Åt du inget mer på hela dan sen Kela? :O

Nu när vi närmar oss helgen (och sista veckan som svärisarna är i området) så känner jag att bebis gärna får kika ut när som helst. Jag kände mig t.o.m lite pirrigt spänd igår! Så skönt att känna så :D

Jag hade jättekort latensfas sist och hittills inga perioder med förvärkar så antar att det blir rätt snabbt förlopp den här gången också. Men lite mensvärk och så har det ju blivit. Och alltså. Det går inte ta miste på när det är på gång på riktigt och inte. Jag lovar!! :)

Jag ser inte så stor ut, men kommer knappt framåt när jag går ändå :/

Ska köra till Lund på måndag (39+4) och fixa med samordningsnummer till dottern hos polisen. Född i Norge så hon "finns inte" i svenska register än. Vi ska ta med BB-väskan för säkerhets skull :P

• Snuttispluttis

Och jättefin bild Hallonpajen! Inga gravidbilder här. La 8000 kr på ettårsbilder på dottern så får spara fotografpengarna till bebisen istället :P

Lycka till Johannesson! Hoppas att det går smidigt :)

• Mulan91

Hahaha tack!! Skönt med kort latensfas ju :)

Jag tycker vi fortsätter på här som vi gjort hittills, tänkte uppdatera BF listan när alla fått sina barn :) i slutet av augusti eller början av september

• Zarizen

Fint kort Hallonpajen !! Vilken bakgrund oxå :)

Min mage hann ju aldrig bli så stor, kan tycka det är lite tråkigt..

• Hallonpajen

Tack! Ja, jag är ju egentligen bara en detalj i bilden men den blev så himla läcker. Har tagit studiobilder oxå :) det kostar ju en del (ska ta nyföddfoto oxå) men jag är så glad för fotona vi tagit på barnen tidigare så det får vara värt det.

Jag gör inget för att få igång förlossningen...varken te eller ananas eller sex :) det roliga är att mina båda två andra förlossningar startat samma dag som jag putsat fönster. Fast det har jag gjort bara för att ha något att göra, men det är ganska kul att det sammanfallit :)

Jag är iaf superstor!!! Och har så satans ont i revbenen eftersom han ligger så pass högt och trycker emot dem. Fruktansvärd smärta emellanåt...och så stökar han och börjar han så jäkla mycket...gnäll gnäll ;)

Stolt sytok!
Svar på tråden BF Augusti 2016