• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981
    Hazel Grace skrev 2016-08-15 21:05:52 följande:

Jag är precis en vecka efter dig kela, 38+0 idag. Sambon har gissat på 7 september, jag hoppas han får såå fel ;)

Hallonpajen, shit vilka fina kläder du har gjort! Superfina grejer <3 grymt duktig!

Nääää hoppas han har fel!
    Augusti-bebis ska det bli ju! Inte september!
  • Hallonpajen

Tack! Det där är inte ens hälften av vad jag sytt :) har precis börjat sy i strl 68 oxå för jag vet att det inte blir så mkt tid till annat de första månaderna. Världens bästa sysselsättning när man väntar på bebis om inte annat!

Är det någon fler som besväras av svampinfektioner därnere?! Jag har haft problem hela sommaren...lyckas hålla det hyfsat i schack med kräm men det försvinner aldrig helt, så himla segt! Jag antar att jag borde detoxa mig på allt socker men det är jag så lagom sugen på just nu...min enda ljuspunkt i vardagen är att unna mig en fika om dagen :)

Stolt sytok!
  • jess06

Jag är också kvar. Läser allt men är dålig på att skriva. 38+5 idag och fick min första hinnsvepning, nästa är på Fredag och funkar inte det får jag komma på bedömning för igångsättning 24/8. Anledningen till det är för att jag mått så dåligt psykiskt sedan v.30 ungefär.

• moen

Hallonpajen, oooh va duktig du är :) du ska se när jag försöker så något.. Haha!

Jag va helt säker på att jag skulle bli sist även fast mitt datum va först haha x'D vet inte vad som fick mig att tro det. Sen blev jag 2a med Zarizen på plats nr 1 :) håll ut! Snart är det eran tur. Heja heja!!

• Hazel Grace
    Kela1981 skrev 2016-08-15 21:20:43 följande:

Nääää hoppas han har fel!

Augusti-bebis ska det bli ju! Inte september!

Ja tack! Ska göra allt jag kan för att få en augustipojke här.
  • Mulan91

Jess06 låter jobbigt men skönt att det snart är över för dig isåfall <3 hoppas du mår bättre snart!

Jag orkar inte vara peppad längre heller xD haha. Vart för fokuserad på det här nu, ska försöka tänka på annat. Jag e inte den med världens bästa tålamod och nu har man verkligen tröttnat xD mest för att jag inte kan sova ordentligt. Sömn är så viktigt för mig :( haha.

• Nmg

Håller med om sömnen, knappt sovit på 2 månader vaknar varje natt med att jag har så ont i höfterna sen vaknar jag extremt tidigt oxå även fast jag somnar kl 1 kanske. MEN inatt har jag sovit som en stock vaknade inte en enda gång förutom när maken skulle upp idag vid 6:30. Sen lyckades hag somna om igen och hade jag inte haft en tid att passa på FM så skulle jag fortsätta sova nu. Helt galet va olika der kan vara. Jag måste ha varitvriktigt trött...

• MammaJess76

Hej! Jag känner att jag också måste träda fram nån gång, jag erkänner jag har också lusläst den här tråden ett tag???? Så: Tack för att ni hållt mig sällskap och förlåt för att jag inte gett mig till känna.

Jag är 39 år ???????? och väntar nummer 4 (ny man och det råkade bli ett stort OOPS????) som enligt RUL är en pojke, har en grabb (18) tjej (16) och tjej (9) sedan innan. Jag bor i Boden och är beräknad på fredag den 19/8.

Jag har haft mycket sammandragningar typ andra hälften av graviditeten och senaste veckorna rätt mycket förvärkar men nu verkar allt ha lagt sig... Rätt leds men har gett mig fan på att njuta allt jag bara kan för nu blir det definitivt inga fler graviditeter och jag vet ju hur man inte kommer ihåg allt fantastiskt och ickefantastiskt efter bara en kort tid... Alltså både med graviditeten och bäbis tiden menar jag ????

Så hej på er ????

Svar på tråden BF Augusti 2016