• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Okej tjejer jag är helt förvirrad och behöver råd igen!

Var inne och kollade tappen igår som var helt sluten. Efteråt så sa bm att jag inte skulle vara orolig om jag blödde lite efteråt och mycket riktigt så kom det lite blod i trosskyddet under kvällen sen.
    I natt vaknade jag av smärtsamma sammandragningar vilket jag kopplade till att bm varit där o rotat igår så det var väl inte så konstigt egentligen.
    Har haft ont i samband med sammandragningar hela dagen idag och det fortsätter komma typ bruna flytningar. I morse kom en som var lite rosa färgad men sen tillbaka till brunt igen.
    Nu när jag får sammandragningar så trycker det neråt och jag får rejält ont i fiffi, sådär så att jag inte riktigt kan prata normalt under tiden. Men dom är inte så långa och inte så täta.
    Ska till bm igen i morgon fm så tänkte prata med henne men kan det vara så att det faktiskt kan vara förlossning på g?
    Tidigare så har min smärta mest suttit i ryggen och denna sitter liksom långt ner i magen och inuti :/

• Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-08-17 12:45:08 följande:

Var inne och kollade tappen igår som var helt sluten. Efteråt så sa bm att jag inte skulle vara orolig om jag blödde lite efteråt och mycket riktigt så kom det lite blod i trosskyddet under kvällen sen.

I natt vaknade jag av smärtsamma sammandragningar vilket jag kopplade till att bm varit där o rotat igår så det var väl inte så konstigt egentligen.

Har haft ont i samband med sammandragningar hela dagen idag och det fortsätter komma typ bruna flytningar. I morse kom en som var lite rosa färgad men sen tillbaka till brunt igen.

Nu när jag får sammandragningar så trycker det neråt och jag får rejält ont i fiffi, sådär så att jag inte riktigt kan prata normalt under tiden. Men dom är inte så långa och inte så täta.

Ska till bm igen i morgon fm så tänkte prata med henne men kan det vara så att det faktiskt kan vara förlossning på g?

Tidigare så har min smärta mest suttit i ryggen och denna sitter liksom långt ner i magen och inuti :/

Svårt o säga! Kanske pillandet fick slemproppen att lossna eller att d blev nån liten reva i slemhinnorna?

Hoppas du slipper vänta mycket längre :)
  • DigiC
    Kela1981 skrev 2016-08-17 12:45:08 följande:

Låter som riktiga värkar. Hur tätt kommer dem? Ring till förlossningen och fråga dem. Antingen säger de stanna hemma eller så ber dem dig komma in ;)
  • Kela1981
    DigiC skrev 2016-08-17 14:08:19 följande:
    Låter som riktiga värkar. Hur tätt kommer dem? Ring till förlossningen och fråga dem. Antingen säger de stanna hemma eller så ber dem dig komma in ;)
    Dom kommer lite oregelbundet tycker jag. Har försökt klocka dom och med ungefär 5-8 min mellanrum kommer det.
    Ska inte riktiga värkar hålla i sig längre?

Håller det i sig under kvällen eller tilltar så ringer jag in och frågar fl annars försöker jag nog hålla ut tills jag träffar bm i morgon :)
  • Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-08-17 13:51:45 följande:
    Svårt o säga! Kanske pillandet fick slemproppen att lossna eller att d blev nån liten reva i slemhinnorna?

Hoppas du slipper vänta mycket längre :)
    Ja jag känner också att pillandet kanske är anledningen till det :/
    Hoppas det drar igång ordentligt så det inte går att ta miste på istället :)
  • Mulan91

Alltså jag minns inte hur länge mina värkar höll i sig när de kom på allvar. D va ett tag iaf för minns att d var förjävligt hahaha xD

• Moorii
    anlili skrev 2016-08-17 12:30:11 följande:

Grattis till lilltjejen! Ja visst blir man chockad hur små de är! Hade du värkar länge hemma innan du åkte in?

Här är vi mitt inne i inskolningen av stora tjejen. Jag var ju så nervös för hur det skulle gå när jag var tvungen att ha med mig lillan. Men lyckades få barnvakt de första två dagarna och det har funkat jättebra. Imorgon ska jag gå ifrån lite för första gången.

Amningen är ett mysterium. Första veckan vägrade hon ta bröstet så jag fick pumpa och flaskmata. Sen har det funkat de flesta dagarna, men det är så ojämnt hur mycket mjölk jag har. Ena dagen sprutar mjölken ut (vilket leder till skrikiga kvällar pga av gaser) och nästa dag verkar det inte komma nånting (vilket leder till asjobbiga kvällar med konstant amning och pumpning).

Precis sådär är det för mig med! Jättemycket mjölk på dagarna, på kvällarna verkar det vara mindre. Dock är lilleman lite kinkig på kvällarna och då vill han snutta hela tiden, fast han egentligen är trött eller kanske har ont i magen :/ mina bröstvårtor är inte så glada över det.. Som tur är har jag väldigt mycket mjölk nu, så pumpar ut på dagen så får han det på natten om han inte verkar bli nöjd. Men tänker att det kanske är så med din lilla tjej med, att hon helt enkelt är lite orolig på kvällarna? Hur som helst så är det här med amning verkligen ingen enkel sak!
  • Nmg

Vad duktig ni är ni som Kämpar på Med amningen! Ingen lätt sak, håll ut

Denna gång har jag valt att inte amma, efter första gången så kommer jag ihåg det som Ett rent helvete pga. Olika saker så denna gång ska jag inte ens försöka.

• anlili
    Moorii skrev 2016-08-17 18:05:03 följande:

Precis sådär är det för mig med! Jättemycket mjölk på dagarna, på kvällarna verkar det vara mindre. Dock är lilleman lite kinkig på kvällarna och då vill han snutta hela tiden, fast han egentligen är trött eller kanske har ont i magen :/ mina bröstvårtor är inte så glada över det.. Som tur är har jag väldigt mycket mjölk nu, så pumpar ut på dagen så får han det på natten om han inte verkar bli nöjd. Men tänker att det kanske är så med din lilla tjej med, att hon helt enkelt är lite orolig på kvällarna? Hur som helst så är det här med amning verkligen ingen enkel sak!

Ja så har det varit här med - att det blir mindre på kvällarna och nätterna. Men ibland även på dagen. Skulle va skönt om det blev lite mer jämn tillgång till mjölken. Köpte ersättning häromdagen för säkerhets skull om vi skulle ha en natt när det inte räcker och jag inte har kunnat pumpa på dagen.
  • Snuttispluttis

Hade oregelbundna värkar i typ tre timmar. Mellan 3-10 min mellan, men alla varade ca 1 min. Jag trodde det var långt kvar så därför åkte vi inte in tidigare.

Hoppas att det är på gång för dig Kela!

Svar på tråden BF Augusti 2016