• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis

Min bebis är född!!!

Fem minuter i ett förlossningsrum och två krystvärkar så var det klart. Kort förlossningsberättelse ;)

Vi mår toppen iaf! Flicka född 39+5, 3148 gr och 49 cm. Hon är pytteliten!! Kram på er!

• HJohannesson
    Snuttispluttis skrev 2016-08-17 08:09:32 följande:

Min bebis är född!!!

Fem minuter i ett förlossningsrum och två krystvärkar så var det klart. Kort förlossningsberättelse ;)

Vi mår toppen iaf! Flicka född 39+5, 3148 gr och 49 cm. Hon är pytteliten!! Kram på er!

Vad härligt :) stort grattis!!!

Då är våra förlossningsberättelser motsatser då haha!
  • moen
    Kela1981 skrev 2016-08-17 08:04:37 följande:

Usch vad jobbigt för er allihop men såklart för dig!

Jag har inga råd att ge dig tyvärr mer än att prata med ditt BVC. Dom brukar vara guld värda. Å sen att hålla i minnet att alla såna här jobbiga perioder (oavsett vad dom beror på) går över förr eller senare <3

Vet inte hur många nätter jag satt upp och sov med vår dotter pga öroninflammationer som avlöste varandra på löpande band. Så här är en mamma till som vet hur det är att sova sittandes <3

All styrka till dig!

Tack kela, så underbart att få gnälla av sig och bli stöttad <3 ja försöker tänka hela tiden att "det är inte såhär för alltid!". Svårt när man väl sitter där och är otroligt trött men bara man biter ihop så är det snart över. Fy va jobbigt med öroninflammationer! Hoppas vi slipper det. Har själv jätte känsliga öron och hade jämnt öroninflammation när jag va liten :( gör så ont i mig att se när hon har ont!

Min bebis är född!!!

Åh grattis!! Vilken supersnabb förlossning :S tur att du hann in i tid haha!!
  • Nefermiw

Min bebis är född!!!

Grattis! Ja, det låter verkligen som en rekord snabb förlossning.
  • Kela1981

Min bebis är född!!!

Åh vad roligt!
    Stort grattis och bamsekram!
  • Nmg

Va bra, tycker det är tillräckligt obehagligt med sånna undersökningar

Kela1981 skrev 2016-08-17 07:41:59 följande:

Det gjorde inte ont när hon kollade tappen men när hon skulle kolla om jag läckte vatten så fick hon liksom trycka rätt mycket för att kunna se ordentligt och det var verkligen inte skönt.

När hon kollade tappen var det mer som ett tryck men ingenting som gjorde ont så oroa dig inte :)

• Nmg

Grattis!!

Låter som en drömförlossning

Min bebis är född!!!

• Mulan91

Min bebis är född!!!

Oj wow!! Grattis!! :))) vad kul!
  • anlili

Min bebis är född!!!

Grattis till lilltjejen! Ja visst blir man chockad hur små de är! Hade du värkar länge hemma innan du åkte in?

Här är vi mitt inne i inskolningen av stora tjejen. Jag var ju så nervös för hur det skulle gå när jag var tvungen att ha med mig lillan. Men lyckades få barnvakt de första två dagarna och det har funkat jättebra. Imorgon ska jag gå ifrån lite för första gången.

Amningen är ett mysterium. Första veckan vägrade hon ta bröstet så jag fick pumpa och flaskmata. Sen har det funkat de flesta dagarna, men det är så ojämnt hur mycket mjölk jag har. Ena dagen sprutar mjölken ut (vilket leder till skrikiga kvällar pga av gaser) och nästa dag verkar det inte komma nånting (vilket leder till asjobbiga kvällar med konstant amning och pumpning).
Svar på tråden BF Augusti 2016