• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • anlili

Kela: Jag trodde också att värkarna skulle vara längre för att vara på riktigt. Men mina var ca 20-30 sekunder långa och kom med 2-10 minuters mellanrum när vi åkte in. Då var jag öppen 5 cm. Väl där slutade jag klocka... Åkte in för att smärtan tilltog. Så det är inte alls omöjligt att det är på g för dig!

• Kela1981

Tack för alla svar tjejer.
    Nu är jag hyfsat säker på att något är på gång. Har haft värkar på 1-1,5 minut med ca 4-10 minuters mellanrum hela dagen och kvällen. Tycker att dom tilltagit i styrka nu sista timmen men dom kommer typ var 8e minut nu på sistone så jag tänkte ta två alvedon och försöka sova en sväng.
    Både jag och sambon är helt utmattande så det bästa hade varit om vi fick sova i natt innan det är dags.....om man nu får önska ;)

Sen ska vi ju få hit en barnvakt till dottern också innan vi kan åka nånstans XD

Känns spännande att det nog är på g i alla fall :)

• Nmg

Håller tummarna

Kela1981 skrev 2016-08-17 20:45:52 följande:

Nu är jag hyfsat säker på att något är på gång. Har haft värkar på 1-1,5 minut med ca 4-10 minuters mellanrum hela dagen och kvällen. Tycker att dom tilltagit i styrka nu sista timmen men dom kommer typ var 8e minut nu på sistone så jag tänkte ta två alvedon och försöka sova en sväng.

Både jag och sambon är helt utmattande så det bästa hade varit om vi fick sova i natt innan det är dags.....om man nu får önska ;)

Sen ska vi ju få hit en barnvakt till dottern också innan vi kan åka nånstans XD

• Moorii
    anlili skrev 2016-08-17 18:53:21 följande:

Ja så har det varit här med - att det blir mindre på kvällarna och nätterna. Men ibland även på dagen. Skulle va skönt om det blev lite mer jämn tillgång till mjölken. Köpte ersättning häromdagen för säkerhets skull om vi skulle ha en natt när det inte räcker och jag inte har kunnat pumpa på dagen.

Ja, vi har också ersättning hemma ifall att. Det har hänt någon gång att oavsett hur mycket han äter så verkar det aldrig räcka och han bara skriker och skriker och skriker. Då har det varit våran räddning. Men nu har vi inte behövt ta till det på snart en vecka, så får hoppas det håller i sig. Hoppas mjölkproduktionen blir mer stabil snart!
  • Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-08-17 20:45:52 följande:

Åå heja!! :) lycka till!
  • moen

Hur går det kela? Lät som att det verkligen va på gång :) någon bebis som tittat fram än?

• Snuttispluttis

Åh vad spännande Kela!

När jag ringde fl och sa att värkarna var oregelbundna, men att de kom oftare när jag var uppe och gick än när jag satt ner och mediterade så sa hon "Men upp och gå då" :P En halvtimme senare åkte vi in med 2-3 minuter mellan värkarna.

Anlili, hoppas att det blir ordning på amningen. Konstigt att det är olika mycket mjölk på dygnet :/

Här har det inte runnit till än, men lilltjejen är ju inte ens två dygn än så jag är inte stressad. Börjar bli vanlig mjölk iaf och hon kissar och bajsar så nåt händer iaf :)

• Snuttispluttis

Och måste bara säga, maten på BB Helsingborg är toppen! Stora portioner och ordentligt kryddat. Stor tumme upp :D

• Kela1981

Hej tjejer!
    Liten uppdatering:
    Åkte in till fl med oregelbundna värkar igår vid 23:30. Öppen 1 cm så blev hemskickad med sovdos som inte gjorde någon nytta alls tycker jag. Värkarna har tilltagit i styrka under natten men dom är fortfarande oregelbundna och nu kommer dom glesare än innan (5-6 min mellan varje)

Känner mig helt deprimerad sv smärtan. Så fort det kommer en värk så vibrerar jag i hela kroppen och jag fattar inte hur jag ska klara att hålla på såhär länge till :(

• Hallonpajen

Kela, så fruktansvärt jobbigt!!! Tyvärr känner jag igen mig en hel del...vad fick du att sova på? Om du inte fick någon vila trots den så ring in direkt igen och berätta detta. Du behöver vila och avslappning - hade jag varit i ditt läge nu (med min erfarenhet) hade jag krävt petidin. För mig funkade det toppen. En epidural kan funka lika bra, men är du så smärtpåverkad slappnar du inte av i livmodern och den öppnar sig inte.

Stå på dig och varmt lycka till! Du har rätt att få hjälp!

Stolt sytok!
Svar på tråden BF Augusti 2016