• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen
    Kela1981 skrev 2016-08-18 14:51:16 följande:
    Åh fy!
    Är nu inne på dygn 2 av värkar men fick rådet av min bm att ringa in igen när det är 4-5 minuter mellan dom.
    Bm på förlossningen sa att jag skulle ringa oavsett om jag kände att jag inte hanterade det hemma längre.
    Tycker de flesta är väldigt kraftiga och sen kommer det en som inte är så farlig bara för att efterföljas av en så man tror ögonen ska hoppa ur skallen på en ha ha ha....
    Känns som dom aldrig kommer att bli regelbundna :/
    Exakt så va det för mig :S Va så sjukt rädd för att dom skulle säga när jag kom in till förlossningen att det inte hänt något! Trodde inte det va på riktigt bara för att jag hört från alla BM att "det ska vara regelbundna värkar, 3 st på 10 min" mjaharu! Satt och grät av oro (och smärta förstås haha). Mina blev aldrig regelbundna..
  • Mulan91
    Nmg skrev 2016-08-18 16:17:01 följande:

Hej tjejer nu har jag varit på förlossningen igen ich gjort ett nytt UL, det var en överläkare som gjorde en TUL och han sa att han fick det inte till 4,3kg, utan 4 kg. Så han sa att eftersom det är mitt andra barn så ska det inte vara npgra problem att föda vaginalt. Så jag hoppas verkligen att det ska gå bra för jag vill inte ha snitt egentligen. Han kände på livmodertaopen och sa att den va opåverkad...

Däremot har jag fått datum för igångsättning, om inte bebisen kommer i tid. Bf 25/8, igångsättning 29/8.

Det kommer att gå bra <3 skönt att du fått tid för igångsättning ifall att :)
  • moen
    Nmg skrev 2016-08-18 16:17:01 följande:

Hej tjejer nu har jag varit på förlossningen igen ich gjort ett nytt UL, det var en överläkare som gjorde en TUL och han sa att han fick det inte till 4,3kg, utan 4 kg. Så han sa att eftersom det är mitt andra barn så ska det inte vara npgra problem att föda vaginalt. Så jag hoppas verkligen att det ska gå bra för jag vill inte ha snitt egentligen. Han kände på livmodertaopen och sa att den va opåverkad...

Däremot har jag fått datum för igångsättning, om inte bebisen kommer i tid. Bf 25/8, igångsättning 29/8.

Åh skönt att siffran blev lägre :) Förstår stressen av att få höra hur stort en lilla <3 är där inne, även fast TUL inte ska vara så jätte pålitliga. Härligt med ett datum också! Så slipper du gå över mer än 4 dagar :) Spännande!
  • Nmg

Tack för stöttning! pratade med en kompis nyss och hennes barn vägde 4,2 och 4,6 när

De Föddes och de hade fastnat på Väg ut. Haha precis vad man inte vill höra!

• Snuttispluttis

Förstår dig Kela! Jag hade ju tur att det eskalerade. Hade aldrig pallat en natt med de värkarna.

Och förstår att du vill vara utvilad, men du kommer inte vara det när det kör igång oavsett. Och ändå kommer du ha den där energin du inte visste att du hade och orka krysta ut din lilla skatt.

Men kan du inte åka in så de kan ta hinnorna eller nåt? De är ju positiva till att ni får komma in när inte orkar mer så då är det väl lika bra att köra på. Ut på andra sidan gumman! Du fixar det här!

• Snuttispluttis

Skönt med bättre besked på tul Nmg.

Det kommer gå toppen, och med igångsättningstid så har du ju en definitiv deadline för när det är över och du får träffa bebisen :)

Vi har kommit hem. Allt såg bra ut på alla undersökningarna och snuttan har bara gått ner 7% av vikten så hoppas att det vänder också de kommande dagarna.

Ni som har fått era bebisar, när vände viktkurvan för er?

• moen
    Snuttispluttis skrev 2016-08-18 18:21:49 följande:

Det kommer gå toppen, och med igångsättningstid så har du ju en definitiv deadline för när det är över och du får träffa bebisen :)

Vi har kommit hem. Allt såg bra ut på alla undersökningarna och snuttan har bara gått ner 7% av vikten så hoppas att det vänder också de kommande dagarna.

När vi åkte hem efter 2 dagar hade hon gått ner 5% (170g). Efter 5 dagar hade det vänt och hon hade gått upp 90g och 10 dagar senare vägde hon 150g mer än sin födelsevikt :D
  • Snuttispluttis
    moen skrev 2016-08-18 19:03:56 följande:

När vi åkte hem efter 2 dagar hade hon gått ner 5% (170g). Efter 5 dagar hade det vänt och hon hade gått upp 90g och 10 dagar senare vägde hon 150g mer än sin födelsevikt :D

Låter ju som himla bra siffror :)
  • Moorii
    Snuttispluttis skrev 2016-08-18 18:21:49 följande:

Två dagar efter födsel hade han gått ner 160 g. 8 dagar senare hade han gått upp 440 :P passerat födelsevikten med 290 g! Idag, 17 dagar gammal väger han 4365 g. Rejäl liten kille detta
  • Hazel Grace

Varning Lång text

Natten till onsdag började jag få ont i bröstkorgen och mådde ganska illa men kunde inte spy. Smärtorna eskalerade så pass att sambon fick ringa en ambulans som kom och hämtade mig. Hade skyhögt blodtryck och jättesvårt att andas när jag kom in och värre blev det hela tiden. De satte in massa dropp och mediciner och konstaterade att det var en allvarlig havandeskapsförgiftning. Dom sa att vi skulle bli kvar ett par dagar för att sätta igång förlossningen, men mina värden fortsatte att kaosa och plötsligt pratar dom om hellps syndrom och akut kejsarsnitt. Jag får förklarat för mig att det är bråttom och vi måste få ut bebisen NU. På operation sprang 10 pers och presenterade sig och jag blir nersövd.

När jag vaknar så är jag groggy och vet knappt om jag drömmer. Får världens finaste lilla pojke på bröstet, 48cm lång och 2600 gram. Jag minns inte så mycket därifrån men man har tagit ytterligare tester på mig, satt en kateter och på ett ekg har dom sett avvikande hjärtaktivit som ska undersökas. Jag kan inte stå, gå eller göra någonting själv. Spyr upp allt jag äter och dricker. Blir förda allihop till hjärtintensiven där jag fortfarande ligger. Får massa dropp och mediciner så jag får inte amma. Snittad och orolig som fan för vad som händer. Sambon och pojken har fått gå till specialförlossningen för att undersöka lillens syreupptagning som tydligen inte är helt bra.

Jag är helt jävla förstörd här. Allt är så förvirrat och allt händer på en gång. Jag vill bara ha min bebis! Nu ligger jag ensam i en säng på hjärtintensiven och längtar bort. Jag har kateter, de svullnaste ben jag sett i hela mitt liv, är snittad och helt blå från naveln och ner. Jag önskar bara jag kunde hämta sambon och bebis och åka hem. Men tidigast måndag enligt en av alla läkare. Fy fan va allt suger. Stackars min bebis, vad har jag gjort med dig.....

Svar på tråden BF Augusti 2016