• Nmg

BF Augusti 2016

Åhhh va spännande!!

Lycka till! Jag vill Oxå!!!

Snuttispluttis skrev 2016-08-15 07:44:28 följande:

Det är säkert så Kela. Här började vattnet sippra igårkväll så ska på kontroll idag kl.11. Inga värkar än, men senast igångsättning inom 48 timmar så här blir det bebis snart :D

• Nmg

Men åh vad alla får bebisar känns som att jag kommer vara sist haha

• Nmg

Åh hoppas jag oxå hamnar under 4 kg! Mig sa de att han vägde 4,3 i Lördags alltså nästan 12 dagar innan bf... Hoppas verkligen det är fel!

DigiC skrev 2016-08-15 17:02:22 följande:

Med min son så var det rutin i region Skåne med TUL, då hade jag liten mage (min barnmorska sa hela tiden "detta blir en liten bebis" enligt SF-mått), på TUL uppskattades vikten till 4kg. 

-min son föddes bf+8 (så förväntade mig en ännu större bebis), men han vägde 3875 :) 

Så ta en dag i taget och se hur det är sen efter läkartiden! :)

• Nmg

Haha visst känns det hopplöst

Hallonpajen skrev 2016-08-15 17:14:12 följande:

Nej, jag!!! :D

• Nmg

Jag är kvar

Jag

Går 5-10 km Om dagen men det händer ingenting, känns oxå som att jag kommer vara gravid till jul. Haha

• Nmg

Va du är duktig hallonpajen! Jättefina kläder, önskar att jag var så duktig

• Nmg

Ja Men eller hur jag går och hoppas jag oxå att det bara ska komma "Helt plötsligt" men nja...

Har igår och idag haft mer sammandragningar än vanligt och idag så kände jag mer tryck neråt ungefär som att blygdbenen eller bäcken eller vad det är som sitter där nere höll på att knäckas nästan. Jag var ute och gick så jag fick stanna till.

Utöver det inte så mycket... Just ja jag är mer hungrig oxå!

• Nmg

Håller med om sömnen, knappt sovit på 2 månader vaknar varje natt med att jag har så ont i höfterna sen vaknar jag extremt tidigt oxå även fast jag somnar kl 1 kanske. MEN inatt har jag sovit som en stock vaknade inte en enda gång förutom när maken skulle upp idag vid 6:30. Sen lyckades hag somna om igen och hade jag inte haft en tid att passa på FM så skulle jag fortsätta sova nu. Helt galet va olika der kan vara. Jag måste ha varitvriktigt trött...

• Nmg

Verkligen.. Vi kämpade i 2 år innan jag blev gravid genom ivf, första försöket som tur var annars hade jag inte orkat flera omgångar med ivf. Kommer ihåg att jag kollade på allas gravidmagar när jag sjölv fick minus på Stickan månad efter månad. Jag är så tacksam, men ändå så hinner man glömma bort det ibland och gnälla över att jag saknar min gamla kropp och längtar tills magen är borta

Mulan91 skrev 2016-08-16 12:27:12 följande:

Ja, det är sant! Det är en gåva som inte alla får uppleva.. :)

Svar på tråden BF Augusti 2016