• Nmg

BF Augusti 2016

Jag har också en vanlig bag men skulle jag oxå åka till Förlossningen själv skulle jag ta En liten resväska med hjul, annars kanske man inte orkar bära den

Kela1981 skrev 2016-08-06 22:14:02 följande:

Nu funderar jag igen.... Vilken typ av väska har ni packat för BB-väskan?

Jag har packat en vanlig bag men så började jag fundera vidare på det där idag.

Min sambo jobbar natt och dom jobbar beväpnade vilket innebär att han måste få avlösning innan han kan resa sig upp och gå därifrån. Det kan alltså ta allt ifrån 30 min till flera timmar. Därför kan det ju vara så att jag behöver ta mig till förlossningen själv och att han sen får komma efter.

Om jag ska rulla in där själv så är det ju rätt bra att ha en väska som jag reder ut på egen hand även om jag har onda värkar.

Så då funderade jag på om det kanske är bättre att packa om allting i en liten resväska på hjul istället.

Känns bara lite märkligt att stolpa in på sjukhuset med resväska, eller?

Vad säger ni ladies?

• Nmg

Ni som inte fått bebis än, hur mår ni? Här är det bra, lite sammandragningar men inget allvarligt, är ute och går varje dag för att fördriva tiden.

Har ganska mycket halsbränna speciellt på kvällarna jobbigt när jag inte kan ta nån tablett mot det då jag tag järntabletter på kvällen och de får man inte ta samtidigt.

Igår kände jag oxå hela dagen att nånting tryckte neråt typ mellan benen, kanske huvudet som börjar åka längre ner?det gjorde jätteont så jag fick stanna varje gång det blev Så.

Sen kändes det oxå som ett tryck "i bak" vet inte vad det kan ha varit heller.

I övrigt inget speciellt, vill ha bebis här nu!! Maken börjar jobba om några dagar kommer bli sååå tråkigt att vara själv, alla jag känner har börjat jobba oxå. 19 dagar till bf...

• Nmg

Just det glömde Nämna att jag svettades sjukt mycket inatt, även fast jg hade fläkten på hela natten, det var oxå nåt nytt.

• Nmg

Ka visst är set jobbigt när man inte kan äta så mycket...

Håller tummarna att det sätter igång för dig snart! Hur mycket ananas ska man äta Föressten? Det vill jag oxå testa

Mulan91 skrev 2016-08-07 11:40:37 följande:

Visst blir man otålig nu när det kommit så många bebisar?! Haha

Jag är ganska trött hela tiden och har ingen matlust alls. Har så svårt att äta ordentligt att d känns som att mina ben o jag e smalare fastän magen e tjock o barnet växer på.

Är jätte dålig i magen också sen flera dagar tillbaka :( springer på toa flera gånger om dagen.

Sammandragningar känner jag knappt av fast märker att de kommer dagligen eftersom magen blir stenhård. Förvärkar kommer också dagligen och ibland gör de riktigt ont och ibland inte lika ont.

Idag tänker jag promenera en massa och käka ananas hahaha. Hallonbladsté har jag druckit dagligen -_- hoppas det ger någon effekt sen, jag har börjat tröttna haha.

• Nmg

Åh va tråkigt med en sjuk hemna oxåkrys på!

Aha okej men är det färsk annanas som rekommenderas eller funkar sånna på burk? Visserligen rätt mycket socker på sånna där..

Kela1981 skrev 2016-08-07 13:37:11 följande:

Jag har inte heller nån matlust och när jag väl är sugen på något så kan jag äta fyra tuggor och sen är jag mätt :/ Däremot så dricker jag som en galning!

Har för mig att det är sjuka mängder ananas man ska äta för att det ska göra nån skillnad. Typ 6-7 stycken! Då har ju munnen fräts sönder för längesen ha ha ha ha.... Men som sagt, jag kommer inte ihåg :)

Ja nu är man rätt sugen på att få ut sin bebis. Fast just nu får hon gärna hålla sig tills att dottern är frisk igen. Vill inte gärna lämna bort henne när hon är dålig :(

• Nmg

Förstår er dom väntar och väntar. Här händer det typ inget, så jag och min man ska ut på en liten tripp till Uppsala idsg, äta lunch fika gå runt lite och sen åka hem igen, orkar inte bara vara hemma. Var ute och tog en lång promenad igår, enda som hände var att jag blev lite stel om benen..

Det där med besök är så drygt, jag har bjudit hem dom som jag vill träffa, mest för att jag känt att vi varit hemma hos dem och ätit osv så jag vill buds tillbaka för sen när bebis är här orkar jag inte ha middagsbjudningar för folk. Imorgon är sista, sen är jag klar

Svärmor ringde igår precis när vi gått ut och undrade om vi hemma, typ nej, man kan väl inte bara komma på stört så där. Åhhh jag kan bara tänka mig hur hon kommer vara hos oss typ jämt när bebis har kommit. Hoppas att jag får en fridfull bebis så om hon smsar och vill komma ska jag säga att vi kan ses på stan istället ovh ta en fila så kan man ju sticka hem sen.. Blir svårare att få folk att gå om de är hemma hos en.

• Nmg

Åh vilka jobbiga Människor det finns, hopps jag inte blir sån när jag blir svärmor. Haha

Jag har ju inte tänkt amma Så jag Är orolig att många kommer "erbjuda" sig att mata honom.

Tänker nog gå upp på Övervåningen när han ska

Äta så han får Äta ifred. Så kan man ju dra ut på

Tiden när Man Är uppe Så slipper man umgås

Längre än Nödvändigt med de man inte vill

Träffa. Men det förutsatt att maken är hemma kan ju inte lämna gästerna själv. Fattas bara att svärmor

Kommer när jag är Själv och erbjuder sig att

Mata honom Åhhh jg blir galen

• Nmg

Ja då kan man gå Med i "kissklubben". Vaknade och gick på toa 5! Ggr inatt.. Dock ska jag inte klaga, det började nu när det är ca 16 dagar till bf. Hade ju kunnat varit mycket tidigare. Åhhh nu längtar man verkligen!

Speciellt När tråden är blandat med diskussioner om amning och graviditeter, många har fått många väntar.. Hehe

• Nmg

Jag tycker andra graviditeten har varit ungefär som

Första, Då fick jag en flicka, var visserligen 20 år så

Allt Kändes Lättare men gick upp Mycket i vikt,

Var dock Mer stressad och arg men det berodde

På barnets pappa. Idag Är jag 32, Väntar en pojke och har världens underbaraste man så Humörmässigt har graviditeten varit Lättare, har dessutom "Bara " gått upp 10 kg hittills men det varit svårt att andas och jag har haft Mer svullna fötter denna gång Än tidigare.

Jag är Oxå lite orolig att det ska vara fullt På förlossningen , mitt närmaste är Gävle

Och jag vill verkligen inte bli skickad till Hudiksvall. Speciellt när de söger att andra förlossningen går snabbare....

Vad gör ni om dagarna ni som Väntar än? Min

Man börjar jobba snart och alla andra jag känner jobbar oxå Så det kommer nog blir lite tråkigt...

Svar på tråden BF Augusti 2016