Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Åh krya på Mal Mal!
    Min 2-åring fick en omgång i helgen som var men lillasyster har ju inte kommit ut än så det var ändå skönt. Hon har gått på dagis större delen av sommaren men blev sjuk nu för det börjar komma fler och fler barn tillbaka från semestern plus att inskolningarna har börjat. Förhoppningsvis så slipper vi mer nu. Hon har varit väldigt tålig under första året på dagis så jag hoppas det håller i sig.

Ha ha ha... Då ska jag prova putsa fönster nästa vecka! Det kan nog ändå behövas efter skitvädret som ska vara i helgen ;)
    Jag behöver inte stå på något för att nå våra fönster. Brukar stå på en bänk på framsidan av huset för att slippa sträcka mig men den är väldigt stabil så det ska nog gå bra :)

I morgon ska vi på middag hos svärmor för att fira av ena syskonbarnet som ska plugga i Hong Kong i 6 månader. Jag är sådär pigg på det trots att jag faktiskt inte har något emot någon i svär-familjen. Känner mest bara för att sitta hemma och jäsa men det känns så taskigt att inte följa med när hon ändå ska vara borta så länge :/

• Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-08-12 21:16:17 följande:
    Men oj! Även om jag äter rätt lite nu så hade jag aldrig klarat att gå så länge utan nåt alls. Får du halsbränna på kvällen även om du äter så lite på senare delen av dagen?

Tack! Ja, jag är riktigt lättad. Hade varit så tråkigt att åka in på fl med dålig inställning.

Jag vet :P Grejen för oss är att vi ska ta taxi till fl och bilen står i garage över 1 km hemifrån. Så vill ju ha BB-väskan hemma. Får lägga in den i bilen och ta ur den igen när vi kommer hem.

Aha, du ska föda i Lund?

Hade ju varit coolt om vi hade hamnat där samtidigt båda två, men jag ska inte föda förrän tidigast onsdag har jag tänkt ;)
    Nä jag undviker halsbrännan ganska bra om jag äter så lite. Såvida jag inte dricker massor på kvällen men det brukar jag försöka undvika. Man springer ju på toa halva natten ändå ;)

Ja mitt första val är Lund om det finns plats. Annars blir det Malmö istället :)
    Ha ha ha....ja jag vill också föda tidigast onsdag egentligen. Även om jag på många sätt hade velat ha ut henne nu så funkar det rent praktiskt bättre från onsdag och framåt ha ha ha..... Som om man fick välja XD

Ikväll kom mamma över och lämnade färska svenska kräftor så dom har jag klämt i mig ikväll. Hoppas att jag slipper ångra det senare i natt :/ Ah ja! Får jag halsbränna ändå så var det värt det ;)
  • Kela1981

Grattis Augustibarn! Hoppas ni mår bra och kan njuta av varandra <3

Första natten på länge som jag har sovit riktigt gott! Ingen halsbränna och bara vaknat typ 4 ggr för toalettbesök!
    Vaknade 06:15 med dottern och kände mig utsövd :)

Önskar er alla en underbar helg <3

• Kela1981

Ni som har bebisar med gasig mage; be BVC visa er hur man ger bebis magmassage om ni inte redan vet hur.
    Min dotter hade jättemycket gaser och massagen hjälper tarmarna att driva ut gaserna snabbare. Jag gav henne alltid massage på kvällen så blev nätterna lite lugnare i alla fall :) Hjälper även mot förstoppning för de bebisar som får ersättning :)

• Kela1981

Oj då Nmg! Hur ska du göra då? Ska du träffa läkaren eller väntar du tills det är dags för tul igen? Jag hade nog också blivit lite orolig samtidigt så säger dom ju att större bebisar hjälper till mer under fl än vad små gör. Lycka till oavsett vad du väljer att göra <3

Angående slempropp och förvärkar så tror jag att min slemmis har släppt lite i bitar under hela veckan nästan. Har liksom kommit som små klumpar i flytningarna och nån av dom var lite rosafärgad.
    Har även haft några onda värkar per dag nu på senaste och mycket sammandragningar som är starkare än innan men jag har inte tyckt att dom har kommit tillräckligt regelbundet för att försöka klocka dom.

Ikväll när vi var hos svärmor så serverades bland annat massor av ananas till middagen ha ha ha....undrar om hon försöker hjälpa mig i smyg ;)
    Sa till sambon ikväll att nästa vecka får han faktiskt ställa upp och färdknäppa varje dag XD Han såg helt förskräckt ut stackarn ha ha ha ha....

• Kela1981
    Sannasofia skrev 2016-08-13 22:59:43 följande:

Haha hon försöker skynda på lite med ananas haha! Härlig svärmor ????????

Jag sa samma sak till min sambo idag att det blir åka av i sängen.... Han verkar inte så sugen på det haha!

Min slempropp kom ganska tydligt. Hoppas hoppas det sätter igång nu! Hur långt har du kvar?

Jag har 7 dagar kvar så nu är hon välkommen i stort sett när som helst.

I morgon ska vi åka in till Malmöfestivalen med dottern som en sista familjeutflykt innan vi blir fyra. Har tänkt att ta bussen in så bara därför sätter det väl igång när vi är mitt i folkmängden XD
    Jag sa till sambon att i så fall så får vi sätta oss i varsin taxi, jag till fl och dom hemåt, så får han komma efter med BB-väskan ha ha ha ha.... Ska bara komma ihåg att ta med mig alla papperna i handväskan så man kan bli inskriven om det skulle behövas ;)

Nmg:
    Det verkar ju märkligt att hon skulle säga att bebisen är stor om det inte finns några andra indikationer på det! Jag tycker du ska lita på din egen bm bedömning med tanke på att ni inte har några stora barn i familjen heller. Skönt dock med tul så du får ett alternativ om det skulle visa sig att bebisen mot alla odds är stor.

I natt drömde jag att fl satte igång! Snacka om besviken när jag vaknade ha ha ha ha.... Å andra sidan så drömde jag också att jag deltog i ett triathlon så jag kunde ju listat ut att det inte var på riktigt ;)
  • Kela1981

Snuttispluttis: jag tycker också att det är lugnare i magen under dagarna nu. Men på kvällen brukar hon köra ett träningspass.
    Tyckte jag läste nånstans att det är vanligt att man upplever att det är lugnare så precis innan bf. Dels så har bebis mindre plats så rörelserna ser inte likadana ut som innan och dels så vilar dom också upp sig inför fl som är en ansträngande historia för dom små också :)
    Sen tror jag att man kanske känner dom egentligen utan att tänka på det för nu är det liksom vardagsmat och man reagerar inte över det på samma sätt som tidigare i graviditeten.

• Kela1981
    HJohannesson skrev 2016-08-15 04:59:59 följande:

Hej alla :)
    I lördags tittade det ut en liten tjej, äntligen är jag gravid längre.
    Jag hade havandeskapsförgiftning så jag blev igångsatt på fredagen.

Det är underbart att ha en liten 4 kg-groda på bröstet :) amningen har fungerat sen första stund.

Hoppas alla ni andra har det bra !

Grattis!
  • Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-08-15 17:01:28 följande:
    Haha du eller jag xD
    Nä det blir jag som blir sist ut XD
  • Kela1981

Jösses vad det ploppar ut bebisar!!!

Vi var på Malmöfestivalen halva dagen i dag så jag hoppades att allt promenerande skulle dra igång det men än så länge är det lugnt :/
    Känns som jag kommer vara gravid fram till jul! Blääääää!

Svar på tråden BF Augusti 2016