Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Snuttispluttis skrev 2016-08-05 21:51:02 följande:

Grattis till lille pojken Mal mal!

Åh, vad din familj och svärmor låter bra att ha att göra med Kela! Hade gärna bytt med dig ;) Min mamma lät meddela igår att hon kommer och hälsar på nästa vecka och stannar två nätter (på hotell som tur är) för att hon vill träffa mig och dottern. Ingen tanke på att vi kanske inte orkar eller vill med en vecka till BF..

Har suttit idag och skrivit en två sidor lång info på datorn om hur dottern ska skötas. Ska ges till svärisarna så de inte gör för mycket fel när de ska ha dottern när vi är på fl. Av allt med fl är det att dottern ska må bra, vara glad och bli väl omhändertagen som är min största oro. Hoppas att det går snabbt och att vi får åka hem efter de obligatoriska 6 timmarna!

Ja dom är rätt ok att ha å göra med oftast :)

Du ska se att din dotter kommer att ha det jättebra när ni är inne på förlossningen.
    Och ja svärföräldrarna kommer att göra fel och göra saker på annat sätt än vad du/ni brukar men oavsett hur dom gör så kommer det att lösa sig. Barn är väldigt flexibla och så fort det är någon annan än mamma eller pappa som bryter rutinerna eller tillvägagångssättet så är dom ännu mer lyhörda än annars.
    Min mamma har haft vår dotter några gånger där det har inkluderat läggning osv och det har gått hur bra som helst trots att hon inte alls gjort som vi brukar och vår dotter varit väldigt mammig. Jag har varje gång trott att det skulle gå åt skogen men nej inte alls. Å dagen efter har hon varit hur nöjd som helst :)

Jag stannar gärna ett tag på BB för att få hjälp med amningen men däremot så vill jag gärna att min sambo åker hem till henne så att hon inte blir utan oss för länge utan någon förklaring från oss. Har inget behov av att han ska stanna över natten eller så.
  • Kela1981
    Mika86 skrev 2016-08-05 22:00:30 följande:

Jo fast bara om jag är tillräckligt mogen, hade jätte gärna blivit igångsatt redan då men är man inställd på det så blir man ju grymt besviken om det inte blir. Tror det blir en bedömning till om inte två, blir säkert ingen igångsättning förrän veckan efter då vi inte har så lätt med barnvakt då
    Då förstår jag. Bättre att bli glatt överraskad kanske :)
    Håller tummarna för dig <3
  • Kela1981
    Nmg skrev 2016-08-05 22:30:46 följande:

Grattis till alla som fått bebisar, här är det ca 3 v kvar....

Var till Bm idag och han är fortfarande rörlig

Men hon tyckte att han var lite mindre rörlig än sist så vi Får Väl se tänk Om Man går Över då

Är det typ 5 v kvar hahah nej va jobbigt. Träffade två bekanta idag som sa att jag va så fin och att de saknade magen, undrar om jag kommer sakna magen....

Efter att jag fick dottern så kunde jag sakna att känna henne på insidan. Det var liksom ett speciellt språk baras hon och jag hade tillsammans. Men magen i sig var jag bara glad över att slippa ;) Antar att det beror på om man trivs som gravid eller ej. Tycker inte att det är min grej denna gången heller. Har hellre barnen på utsidan än insidan ;)

Hoppas han fixerar sig snart :)
  • Kela1981
    Curlingmorsan skrev 2016-08-06 07:14:23 följande:

Vaknade kl 4 av att vattnet gick. Kände inte av bebis så de bad oss komma in. Har gjort ctg och allt ser bra ut med bebis. Har värkar var 10:e minut så hoppas snart få ett rum. Storasyster är född v 36+4 (12år sen), kanske kommer även lillebror ut på "samma dag".

Lycka till! Hoppas han tittar ut snart :)
  • Kela1981
    Curlingmorsan skrev 2016-08-06 18:34:14 följande:

Kl 13.52 kom världens finaste Lillebror.

Stort grattis! Vad skönt att du slapp gå tiden ut ;)
    Bra jobbat <3
  • Kela1981

Nu funderar jag igen.... Vilken typ av väska har ni packat för BB-väskan?
    Jag har packat en vanlig bag men så började jag fundera vidare på det där idag.

Min sambo jobbar natt och dom jobbar beväpnade vilket innebär att han måste få avlösning innan han kan resa sig upp och gå därifrån. Det kan alltså ta allt ifrån 30 min till flera timmar. Därför kan det ju vara så att jag behöver ta mig till förlossningen själv och att han sen får komma efter.
    Om jag ska rulla in där själv så är det ju rätt bra att ha en väska som jag reder ut på egen hand även om jag har onda värkar.
    Så då funderade jag på om det kanske är bättre att packa om allting i en liten resväska på hjul istället.
    Känns bara lite märkligt att stolpa in på sjukhuset med resväska, eller?
    Vad säger ni ladies?

• Kela1981
    Nefermiw skrev 2016-08-07 07:58:49 följande:

Jag packar stor skötväska till bebisen och en resväska åt migsjälv, men jag vet jag vet ju redan att jag måste stanna någon nätter så det blir en del kläder åt migsjälv.

Oooohh... jag har bara ett dygn kvar! Ska inskrivas på perinatal kl 7 imorgon.

Åh vad spännande!
    Nu har du snart bebis hos dig :)
  • Kela1981

Tack för era svar tjejer.
    Det blir nog att packa om väskan tror jag. Kontrollfreaket i mig kommer inte att kunna lämna väskan hemma och ha sambon att ta med den ha ha ha....
    Det var ett tag sen jag packade den så det kanske kan vara bra att se över vad som ligger i den också ;)

Vaknade idag med en febrig 2-åring som är kass i kistan :( Ingen höjdare att själv vara höggravid då :/ Men å andra sidan så blir det en massa mys i soffan idag och det passar mig ganska bra :) Hoppas hon inte börjar kräkas en massa bara :(

Hade faktiskt lite värkar i natt som jag vaknade av. Inte så många men jag har inte haft det tidigare så det känns ju som att det händer lite mer nu :)

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-08-07 11:23:59 följande:

Minns ni att jag berättade att svärmor alltid tjatat om att min bebis kommer va superstor? Han var 51cm lång och vägde 3520g, alltså precis enligt medel. Helt underbart lagom. Hon fortsätter tjata om hur stor han är, han är ju bara en liten plutt. Jag vet inte riktigt vad hon jämför med, för om han är stor skulle hon sett mig när jag föddes, vägde nästan ett kg mer än honom. 

Men herregud! Vad är det för fel på tanten!?!?
    Han är ju en alldeles perfekt lagom-bebis :)
    Strunta i henne och njut av er prins istället <3
  • Kela1981

Jag har inte heller nån matlust och när jag väl är sugen på något så kan jag äta fyra tuggor och sen är jag mätt :/ Däremot så dricker jag som en galning!

Har för mig att det är sjuka mängder ananas man ska äta för att det ska göra nån skillnad. Typ 6-7 stycken! Då har ju munnen fräts sönder för längesen ha ha ha ha.... Men som sagt, jag kommer inte ihåg :)

Ja nu är man rätt sugen på att få ut sin bebis. Fast just nu får hon gärna hålla sig tills att dottern är frisk igen. Vill inte gärna lämna bort henne när hon är dålig :(

Svar på tråden BF Augusti 2016