BF Augusti 2016
Grattis till lille pojken Mal mal!
Åh, vad din familj och svärmor låter bra att ha att göra med Kela! Hade gärna bytt med dig ;) Min mamma lät meddela igår att hon kommer och hälsar på nästa vecka och stannar två nätter (på hotell som tur är) för att hon vill träffa mig och dottern. Ingen tanke på att vi kanske inte orkar eller vill med en vecka till BF..
Har suttit idag och skrivit en två sidor lång info på datorn om hur dottern ska skötas. Ska ges till svärisarna så de inte gör för mycket fel när de ska ha dottern när vi är på fl. Av allt med fl är det att dottern ska må bra, vara glad och bli väl omhändertagen som är min största oro. Hoppas att det går snabbt och att vi får åka hem efter de obligatoriska 6 timmarna!
Du ska se att din dotter kommer att ha det jättebra när ni är inne på förlossningen.
Och ja svärföräldrarna kommer att göra fel och göra saker på annat sätt än vad du/ni brukar men oavsett hur dom gör så kommer det att lösa sig. Barn är väldigt flexibla och så fort det är någon annan än mamma eller pappa som bryter rutinerna eller tillvägagångssättet så är dom ännu mer lyhörda än annars.
Min mamma har haft vår dotter några gånger där det har inkluderat läggning osv och det har gått hur bra som helst trots att hon inte alls gjort som vi brukar och vår dotter varit väldigt mammig. Jag har varje gång trott att det skulle gå åt skogen men nej inte alls. Å dagen efter har hon varit hur nöjd som helst :)
Jag stannar gärna ett tag på BB för att få hjälp med amningen men däremot så vill jag gärna att min sambo åker hem till henne så att hon inte blir utan oss för länge utan någon förklaring från oss. Har inget behov av att han ska stanna över natten eller så.