Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Alltså jag insåg precis att jag har lite drygt två veckor kvar till bf och hade liksom räknat med att jag (i mitt planeringsfreak mode) hade haft allt klart vid det här laget. Men nä nä...

Babyskyddet måste grävas fram och tvättas (tror jag) , spjälskyddet till sängen har jag ingen aning om vart det är, snacks osv till BB-väskan behöver inhandlas, har fortfarande inte sorterat in alla kläder som sambon köpte till barnen.

Utöver detta så har vi precis köpt ny bil och sålt den gamla så jag måste installera dotterns bilstol i den nya och vårt uterum har blivit lite försenat pga leveranser av material så om allt nu går som planerat så är det klart i slutet av nästa vecka dvs EN vecka innan bf ha ha ha ha.... Å ja som sa att jag absolut INTE ville ha folk springande hemma hos oss sista tiden innan bf XD

Kom dessutom på att jag ska till frissan nästa fredag så även om jag gärna vill att bebis kommer tidigare så får hon gärna stanna inne så jag hinner klippa mig innan ;)

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-08-04 21:17:16 följande:
    Åh men grattis!! Gud va kul :) nu är det 4st härifrån som fått barn (eller har jag gravidhjärna?)

Vi kanske borde göra en ny lista i slutet av aug så får man se vilka datum alla fick i slutändan? Va tycker ni om det? Jag vill gärna fortsätta följas åt sen också och prata bebis :D
    Jaaaaa! Absolut! Ny lista, nya frågor och funderingar ;)
  • Kela1981
    Nmg skrev 2016-08-04 21:33:34 följande:

Ja jag går mycket så det kan vara det, är livrädd att det är hälsporre eller nåt. Tänk att inte kunna gå ut o gå med vagnen eller nåt. Usch.

Jag har haft hälsporre tidigare och det finns inlägg som du kan ha i skorna för att avlasta så att det försvinner. Har för mig att jag köpte på typ Team Sportia eller nåt sånt. Annars har säkert apoteken så prova där.
    Vila dina stackars fötter nu så kan du säkert gå med vagnen sen ;)
  • Kela1981
    moen skrev 2016-08-05 07:29:59 följande:

Har verkligen inte hängt med i tråden den här veckan :) är mitt i ett lyckorus! <3

Grattis till alla som hunnit få sina små älsklingar! Ny lista låter super :D vill gärna följas åt!

På söndag morgon klockan 4.30 stod jag inte ut med värkarna längre och satt helt uppgiven på sovrumsgolvet och storbölade :( Sambon ringde förlossningen och vi åkte in till SöS med taxi. När vi kom dit va jag öppen 4 cm. 3 timmar senare va jag öppen 6 cm och fick lustgas. Vid 7 cm hjälper inte lustgasen längre (då råkade jag ta en liten överdos och fick en blackout :'D), fick epidural och kunde vila och äta. Eftersom att epiduralen fick allt att stanna upp lite fick jag oxytocin och några timmar senare kom krystvärkar och 20 min efter det föddes vår lilla tjej :) hon föddes 11 timmar efter att vi kom in <3 fick stanna på patienthotellet i 2 dygn. Va tydligen överbelastat och det gick så bra för oss med allt så fick inte stanna :( men va faktiskt skönare än vad jag trodde att komma hem!

Oroade mig så för att jag inte skulle kunna amma då jag så gärna ville det! Men det fungerar superbra (med liiiite skavsår...).

Idag kommer hundarna tillbaka. Dom har varit på "semester" hos mamma ;) är lite nervös faktiskt inför första mötet. Men ska försöka hålla mig så lugn som möjligt så kommer väl de också gå bra!

Hopps ni andra får träffa era små snart <3 :)

Ååååå grattis till er lilla prinsessa!
    Vad skönt att amningen fungerar så bra <3
  • Kela1981
    Mal Mal skrev 2016-08-05 08:44:15 följande:

Grattis moen!!! <3

Och morron på er! Åkte in till fl vid 02, med exakt samma värkar och smärta som med tvåan. Däremot verkar detta vara den "luriga trean"! Mjukt o fint och på g, men hade inte hänt så mkt. Hade dock väldigt smärtsamma värkar (5-8 minuter från kl 23) så fick morfin vid 04 och har sovit. Nu har värkarna glesat på sig och händer inte mkt. Men vi ska stanna under fm och se, annars får vi åka hem och vänta. Lite besviken men samtidigt väldigt taggad och glad att det ändå är på g!! Snart!!!!

Hoppas det snart drar igång ordentligt så bebbe tittar ut!
    Lycka till :)
  • Kela1981

Lyckades gräva fram spjälskyddet och babyskyddet idag och få det tvättat. Har dessutom storstädat hela bottenvåningen så nu är jag helt slut i rutan ha ha ha....
    Ovanvåningen får vänta till nästa vecka ;)
    Insåg att vi nog har en del snacks som kan åka ner i väskan om det mot all förmodan skulle dra igång tidigare så nu är jag inte heller så stressad längre :)

Jag har inga problem med att säga till min del av familjen att dom faktiskt får ta å hjälpa till när dom kommer hit på besök. Fast dom brukar göra det automatiskt ändå. Det har dom gjort även nu under graviditeten.
    Svärmor brukar vara duktig på att leverera mat och sen brukar hon inte stanna så länge. Dom gångerna hon stannar så hjälper hon gärna till eller ser efter bebis så man själv får händerna fria. Antar att det hjälper att hon har 7 barnbarn sen tidigare ;)

• Kela1981
    cutepoison skrev 2016-08-05 14:26:59 följande:

På onsdag nästa vecka blir det igångsättning. Är då på 42+0. Tänkte aldrig att jag skulle ta mig dit men känns lite skönt att ha något att fokusera på nu.

Åh vad skönt att ha ett slutdatum! Lycka till :)
    Är det första barnet?
  • Kela1981
    Mal Mal skrev 2016-08-05 20:08:48 följande:

Oj! Ser att jag skrev strax före 16. Kan meddela att vår tredje fina pojke föddes kl 17.11, endast lustgas. 4235 g och 53 cm lång. Välnärd pojke, hade en stor moderkaka! Bf+2

Lång startsträcka men sen så!!!

Ååååå! Stort grattis! Bra jobbat <3
  • Kela1981

Så otålig jag blir av att läsa om alla underbara bebisar som tittar ut på löpande band här :(
    Vill också bebismysa nu! Två veckor känns som en evighet....om man nu inte går över då är det ju ännu längre!

• Kela1981
    Mika86 skrev 2016-08-05 21:14:11 följande:

Grattis till både anlili o Mal mal så underbart. Här är både babyskyddet o fl väskan i bilen redan , extra nojjig tror jag bara för att jag slappnade av förra gången när jag fick min igångsättningstid, nu verka jag gå till jul skämtåsido men har inga förhoppningar alls inför måndagens bedömning. Tycker det låter som en jätte bra idé med nya listan sen o fortsätta följas. Kul att höra från dig igen skattenmust o extra kul att höra att du må så bra. Kissa ha jag gjort varje natt i säkert en två månader o minst tre gånger, gärna extra många under de timmarna jag är vaken på nätterna

Varför har du inga förhoppningar inför måndag? Var det inte tal om igångsättning?
Svar på tråden BF Augusti 2016