Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Snuttispluttis skrev 2016-08-18 13:19:00 följande:

Är bebisen fixerad Kela? Isf skulle jag köra på och röra på mig så mycket som möjligt för att öka på värkarna. Vila och smärtlindrande stannar ju upp värkarbetet så det tar längre tid innan det är över. Och ut på andra sidan med bebis på bröstet är ju målet. Hejaheja!

Ja hon är fixerad.
    Är uppe och rör mig så mycket jag förmår så det ska dra igång på allvar för jag kan ändå inte få nån sömn verkar det som.
    Hade ändå föredragit att vara lite utvilad inför det som komma skall :(
  • Kela1981
    moen skrev 2016-08-18 14:26:44 följande:

Uff Kela! Låter inte alls kul :( Själv gick jag ju med värkar i 3 dagar innan jag inte klarade av smärtan längre och åkte in, men va öppen 4 cm då.. Hade inte fått sova på 3 nätter men det löstes med epidural! Fick sova innan de drog igång med dropp och krystvärkarna kom. Hoppas du kan få vila och att allt snart är över <3 Håller tummarna för dig :)

Åh fy!
    Är nu inne på dygn 2 av värkar men fick rådet av min bm att ringa in igen när det är 4-5 minuter mellan dom.
    Bm på förlossningen sa att jag skulle ringa oavsett om jag kände att jag inte hanterade det hemma längre.
    Tycker de flesta är väldigt kraftiga och sen kommer det en som inte är så farlig bara för att efterföljas av en så man tror ögonen ska hoppa ur skallen på en ha ha ha....
    Känns som dom aldrig kommer att bli regelbundna :/
  • Kela1981

Åh Hazel Grace <3
    Inga ord kan lindra det du känner just nu. Men det blir bra till slut ska du se.
    Har dom fått rätt på vad som orsakade alltihop?
    Jag förstår att du längtar efter din bebis men du ska se att han har det bra hos pappa.
    Håll ut! Snart är ni tillsammans igen men det är viktigast att du blir bra i nuläget.
    All styrka till dig <3

• Kela1981

I natt kom hon!
    01:53 föddes en 3100g tung och 49 cm lång flicka.
    När vi kom in så var jag bara öppen 2 cm men fick stanna ändå pga mina onda värkar.
    Fick hjälp med lustgas men det var nog mer en distraktion än ett bedövningsmedel. Mina värkar kom med noll förvarning så jag hann liksom inte parera med gasen så att det hjälpte fullt ut.
    Från 2 cm till 5 cm öppen gick på en timme och sen fick jag lovat Eda. Å herregud! Den som uppfann edan är min absoluta favorit på hela jorden XD
    Kunde till och med slumra en liten stund :)
    Efter typ en timme så tog dom hål på hinnorna för då hade värkarna minskat i antal och styrka.
    Pang sa det och det drog igång med full styrka. Efter 40 min krystande med glesa värkar var hon ute vår prinsessa.
    Fick en grad 2 ruptur både invändigt och utvändigt så dom sydde ganska länge och undersökte noga så dom inte skulle missa något.
    Tydligen så var vi fyra stycken som födde exakt samtidigt så den bm jag haft hela kvällen hamnade i ett annat rum och jag fick ny usk och bm men det gjorde verkligen ingenting. Alla var så himla kära :)
    Sen visade det sig också att om man haft kronisk förstoppning hela sitt liv så är man lite extra bad ass på att krysta XD

• Kela1981
    moen skrev 2016-08-19 09:22:38 följande:

Grattis Kela! Skönt att äntligen få slippa värkarna och istället få hålla din lilla prinsessa :D

Tack!
    Ja verkligen! Det var helt tvärtom mot vad jag hade föreställt mig. Hade i huvudet tänkt att krystvärkarna skulle vara obehagligast och göra mest ont men nä nä!
    Å andra sidan så hade jag inte tagit edan så hade det nog varit en annan historia ;)

Skulle nog kunna tänka mig att föda barn igen om jag får edan tidigare :P Mina sista värkar innan den sattes var fullständigt vidriga!
  • Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-08-19 11:30:03 följande:
    Inte :o jag fick knappt ont av att krysta, trodde det var pga EDAn !
    Samma här! Kände mig bara bajsnödig XD
    Sen spände det lite i skinnet precis när huvudet skulle fram men all tidigare värksmärta var som bortblåst.
  • Kela1981

Tack snälla för alla grattisar!
    Såhär några timmar senare när all smärtlindring är helt borta och hormonruset lagt sig lite så känner jag hur jäkla ont jag har i apparaten XD
    Och en jävulsk träningsvärk på insidan av låren ha ha ha....
    Det här med att kissa i duschen känns som en bra idé ett par dagar framöver ;)
    Men shit vad mycket bättre jag mår både fysiskt och psykiskt efter denna förlossningen jämfört med äldstas! Helt magiskt!

Jag håller tummarna för att det snart drar igång för er som fortfarande väntar <3

• Kela1981

Det kanske beror lite på hur den läggs och då också hur väl den tar.
    Narkosläkaren stack mig 5 ggr innan hon var nöjd med hur den satt. Den satt som en smäck ha ha ha fast idag känns det som jag har världens blåmärke på ryggen :/

• Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-08-19 21:08:32 följande:

Grattis Kela!!! Äntligen och bra jobbat :D

Låter inget trevligt med ruptur då :/ Ska nog sluta tycka synd om mig själv när det gör ont i mitt enda stygn..

Ligger du kvar på BB eller?

Och Hazelgrace.. Stackare vilket trauma! Kan inte ens börja föreställa mig hur förvirrande och fel allt måste kännas.. Men du fick din lilla bebis och snart ska du se att ni får vara tillsammans och då hoppas jag att minnet av allt traumatiskt bleknar <3

Tack!
    Det är faktiskt inte så farligt. Lite öm och stel men det är man nog i allmänhet ändå efter att ha klämt ut bebis :)

Vi åkte hem från BB igår kväll efter lite tips och råd om amningen.

Amningen funkar sådär från ena bröstet. Andra har en inåtvänd bröstvårta så där måste jag ha amningsnapp och det är inte fröken intresserad av att ta så jag får iväg och köpa en pump så jag kan pumpa igång det bröstet också :/
    Inatt och i morse fick jag ge henne 10 ml ersättning så hon lugnade sig tillräckligt för att ta bröstet annars går det inte alls.
    Mjölk verkar det dock finnas så nu hoppas jag bara att den riktiga mjölken kommer igång så att hon får mer i sig och blir lite nöjdare. Men aj aj aj i bröstvårtan på det bröstet hon vill ta av XD
  • Kela1981
    Nmg skrev 2016-08-21 15:16:45 följande:

Idag tyckte jag att jag Kände min första onda värk. Men det var EN! En enda ynka Värk. Gahaaaah

Hur som helst, en fråga till er som

Fått era bebisar, ni som fick sy, hade ni använt en sån där Förberedelserna där nere? Och ni som inte behövde sy nåt Helle, var det bara tur eller hade ni smörjt? Jag Smörjer men ibland glömmer jag bort det...

Jag har inte använt något men anledningen till att jag sprack så mycket som jag gjorde var att hon roterade sig under utdrivningen och kom i vidöppen hjässbjudning! Annars hade det gått lite annorlunda sa bm.

Hoppas det drar igång snart för dig :)
Svar på tråden BF Augusti 2016