Snuttispluttis skrev 2016-08-19 21:08:32 följande:
Grattis Kela!!! Äntligen och bra jobbat :D
Låter inget trevligt med ruptur då :/ Ska nog sluta tycka synd om mig själv när det gör ont i mitt enda stygn..
Ligger du kvar på BB eller?
Och Hazelgrace.. Stackare vilket trauma! Kan inte ens börja föreställa mig hur förvirrande och fel allt måste kännas.. Men du fick din lilla bebis och snart ska du se att ni får vara tillsammans och då hoppas jag att minnet av allt traumatiskt bleknar <3
Tack!
Det är faktiskt inte så farligt. Lite öm och stel men det är man nog i allmänhet ändå efter att ha klämt ut bebis :)
Vi åkte hem från BB igår kväll efter lite tips och råd om amningen.
Amningen funkar sådär från ena bröstet. Andra har en inåtvänd bröstvårta så där måste jag ha amningsnapp och det är inte fröken intresserad av att ta så jag får iväg och köpa en pump så jag kan pumpa igång det bröstet också :/
Inatt och i morse fick jag ge henne 10 ml ersättning så hon lugnade sig tillräckligt för att ta bröstet annars går det inte alls.
Mjölk verkar det dock finnas så nu hoppas jag bara att den riktiga mjölken kommer igång så att hon får mer i sig och blir lite nöjdare. Men aj aj aj i bröstvårtan på det bröstet hon vill ta av XD