• Blixten

Vi i Halmstad (ver 7)

Vi är ett härligt gäng tjejer från Halmstad med omnejd. Några av oss har hängt ihop sen september 2004 och efterhand har fler och fler hittat oss. Den som hittar hit inser fort att det är lätt att trivas här och att man får fikaabstinens efter sisådär två-tre träffar

Vi har träffats på många olika ställen, beroende på årstid och väder, antal magar eller vagnar. Men för tillfället är fikastället Åhléns övervåning med tisdagsträffar, kl 14 udda veckor och torsdagsträffar kl 14 jämna veckor. Alla är välkomna att titta upp: både bekanta och obekanta!

Lite mera info om oss och våra barn finns på följande sida:
    web.telia.com/~u35207803/fl/fl-mammor.htm
    Den uppdaterar vi efterhand som vårt gäng utökas med nya, trevliga FL-vänner, när bebisar bosätter sig i våra magar eller när de som redan vuxit sig klara behagar att titta ut!

Välkommen till oss i Halmstadtråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:11:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:18:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:29:

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)
  • ullis78

Godagens!

Verkar som ni har haften trevlig fika i går. Här är det fortfarnde förkylt. Anton hostar och är snuvig, fortfarnade på gränsen till feber. Vi får sepå det några dagar till och hoppas att det skall gå åt rätt håll.
    Idag skall jag och Anton bli lite uppmuntrade av min kompis. Hon har påsklov och dyker upp om någon timme.

• maviperi

Godmorgon!
    Madde: trist att ni haft en jobbig natt. här har det varit tvärtom - aston somnade 20,30 och väckte oss 8. så vi är pigga och glada.

minerva: tycker det är jätteskoj att du vill följa med och hoppas innerligt att du fortsätter med det. som de andra redan sagt har du och simon berört oss alla och jag skänker simon en tanke väldigt väldigt ofta.

jesster: eftersom tum-hållandet funkade för jewelgirl så fortsätter jag nu med att hålla mina för dig. hoppas på samma resultat för din del.

• magganhm

Godmorgon girls and little boys!

Tack för en trevlig fika allihop. Tyckte det var mysigt ställe, saknar bara toalett liiite närmare ... men jag fikar gärna där flera gånger. Följer ju gärna med till Busfabriken också, om jag ska ha kidsen med iaf... fast mina ungar visade ju igår att leksaker kan vara överskattade ge dom ett par sugrör och plastmuggar så klarar dom sig ändå!

Grattis på namnsdagen Liv!

MammaJ: krya på dig!

Minerva: jag är glad att du trivs,och jag håller med om att Simon har påverkat oss alla oerhört starkt...

Teaspoon: Håller med, det är rätt fantastiskt när man tänker på det. Jag trivs alldeles utmärkt i vår härliga, brokiga skara, och hoppas att jag får vara med lääänge till !

Vädret idag inbjuder inte till några längre stunder utomhus, men ska väl ändå ta med kidsen ut på nåt idag med...

• Maximilius flicka

God morgon!

Ullis: Hon hälsar och tackar Fick själva veta det för ungefär en kvart sedan då en kompis ringde från sitt jobb och grattade. Själva hade vi väl totalt missat det

Vad ska vi göra idag...Vet inte. Några kompisar skulle fika nere på stan, men varken jag eller Micke känner riktigt för det. När banken säger 40 kr på mitt konto och plånboken skyltar med 70 kr, så är det lite trist. Fast vi får skylla oss själva som valde att betala lite extra räkningar som egentligen inte ska vara betalda förrän i maj. Vi ska väl sitta hemma och mysa och kanske göra lite nytta. Lite senare idag blir det kanske en promenad med Eira och Cassiopeja, men det hänger på hur vädret utvecklar sig.

Jag får sjunga lite när jag går igenom strykhögen, så känns tillvaron lite roligare

Ida ♥ Micke = Liv 051030
  • maviperi

Gripan: Så ni vill inte ha lägenheten då?

Zalli: Ockuperar mannen din msn? Vågar ju inte säga hej...

Förresten flickor. Två fikor i rad har jag och några av de andra flickorna diskuterat vår enorma tillväxt i gruppen och det faktum att vi snart inte kan fika längre för det fungerar inte praktiskt sett när vi är för många. Nu hoppas jag att ingen tar illa upp men vi skulle behöva diskutera hur vi ska lösa det och om det går att lösa.

Nackdelar med att vi blir för många är:
    - gemenskapen försvinner lite och det blir lätt att vi delas upp i mindre grupper.
    - svårt att hitta fika-platser (bortsett från sommartiden då vi kan sitta ute.
    - mysiga sammankomster som lusse-fikan hemma hos Blixten blir omöjliga
    - det blir lätt att någon hamnar utanför för det är svårt att inkludera 35 stycken i ett samtal på fikorna. någon glöms lätt bort.
    och så vidare och så vidare.

Nu har inte jag en lösning men undrar lite hur alla ni andra ser på det då det framkommit under fikorna att det finns fler som håller med mig.

• Cassiopeja

Ah, Grattis Liv!!!

Eira har vaknat på fel sida idag... och det beror INTE på att hon sovit för lite, hon sov 12,5 timmar i natt!!! Tillhör inte vanligheterna, och eftersom hon var osedvanligt kinkig igår efter fikat och dessutom kändes varm och var rätt röd om kinderna så misstänker jag att hon hade en släng av feber...

Idag känns kroppen normaltempererad, men hon är fortfarande grinig, så jag tänkte ta tempen i samband med nästa blöjbyte, bara för att se...

Annars ska vi nog bara ta det lugnt och mysa idag, det har varit mycket aktiviteter för oss båda den senaste veckan. Ev. gå ut en sväng i eftermiddag om hon inte har feber och om vädret blir lite bättre...

Maria & Eira 060115
  • magganhm

jesster: håller tummarna jag med

ängeln: kände likadant som du på min första fika jag var med på, och det är inte så längesen Hoppas att du känner dig välkommen!

• Trollbarn

Minerva: Det var trevligt att äntligen träffa dig på en fika

Jesster: Jag håller också tummarna för dig, nu måste det vara er tur!

Här händer inte så mycket idag. Mamma och farmor ska titta in på en fika men i övrigt är det lugnt. Ikväll ska jag på "aktivitet" med jobbet, vi ska lära oss att dansa dubbelbugg....det kan bli spännande Jag har ingen speciell taktkänsla och jag rör mig som ett kylskåp, min danspartner kommer säkert få roligt

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)