• Blixten

Vi i Halmstad (ver 7)

Vi är ett härligt gäng tjejer från Halmstad med omnejd. Några av oss har hängt ihop sen september 2004 och efterhand har fler och fler hittat oss. Den som hittar hit inser fort att det är lätt att trivas här och att man får fikaabstinens efter sisådär två-tre träffar

Vi har träffats på många olika ställen, beroende på årstid och väder, antal magar eller vagnar. Men för tillfället är fikastället Åhléns övervåning med tisdagsträffar, kl 14 udda veckor och torsdagsträffar kl 14 jämna veckor. Alla är välkomna att titta upp: både bekanta och obekanta!

Lite mera info om oss och våra barn finns på följande sida:
    web.telia.com/~u35207803/fl/fl-mammor.htm
    Den uppdaterar vi efterhand som vårt gäng utökas med nya, trevliga FL-vänner, när bebisar bosätter sig i våra magar eller när de som redan vuxit sig klara behagar att titta ut!

Välkommen till oss i Halmstadtråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:11:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:18:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:29:

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)
  • zazla

Madde: Vi borde skriva ihop en ide och göra upp en budget och gå till banken

• Heffaklumpens mamma

Zazla, Madde, Maviperi: Jag är på om ni vill, har ju pratat med Madde om det innan Skulle vara perfekt om det fanns någon lokal i närheten av centrum men lokalerna däromkring brukar vanligtvis vara väldans dyra.
    Finns ju starta egetbidrag och annan hjälp man kan få

• zazla

men madde, heffa, maviperi, ska vi inte sätta oss ner och ta tag i detta då? Seriöst alltså.

• Heffaklumpens mamma

Hoppas ni hade en trevlig fika igår men jag antar att ni var en hel del folk som vanligt med tanke på diskussionen? Själv har jag fikaabstinens så måste jag tänkte försöka få till en extra fika kanske!?! Fast nu e det ju påsk så nu är det kanske fullt upp hos de flesta

Teaspoon, Ullis: Säg till när ni vill promenera, jag är på i stort sett när som Bara det inte ööööser ute....

• Heffaklumpens mamma

Vi borde träffas och prata om det, se vart vi kommer och vilka idéer vi har i alla fall, så har vi åtminstone en utgångspunkt. Det är aldrig lätt att starta något sådant här så man bör ju veta vad man ger sig in på

• zazla

Oj, jag slant på tangentbordet

Alltså istället för att sitta och klaga på att vi inte får plats så gör vi något åt det. Vi ser ju själva att det finns ett behov. Vi är ju inte den enda barnvagnsligan i halmstad, det vimmlar av bebisar nu...

• JewelGirl

Se till att ha plats för tvillingvagnar

Jewel har inte bara en pärla i magen :) Jewel har två pärlor!
  • Heffaklumpens mamma

Zazla: Precis vad jag har tänkt... vad sägs, ska vi försöka träffas i början av nästa vecka??

• Heffaklumpens mamma

Jewel: Självklart Och STOOOORA magar

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)