• Blixten

Vi i Halmstad (ver 7)

Vi är ett härligt gäng tjejer från Halmstad med omnejd. Några av oss har hängt ihop sen september 2004 och efterhand har fler och fler hittat oss. Den som hittar hit inser fort att det är lätt att trivas här och att man får fikaabstinens efter sisådär två-tre träffar

Vi har träffats på många olika ställen, beroende på årstid och väder, antal magar eller vagnar. Men för tillfället är fikastället Åhléns övervåning med tisdagsträffar, kl 14 udda veckor och torsdagsträffar kl 14 jämna veckor. Alla är välkomna att titta upp: både bekanta och obekanta!

Lite mera info om oss och våra barn finns på följande sida:
    web.telia.com/~u35207803/fl/fl-mammor.htm
    Den uppdaterar vi efterhand som vårt gäng utökas med nya, trevliga FL-vänner, när bebisar bosätter sig i våra magar eller när de som redan vuxit sig klara behagar att titta ut!

Välkommen till oss i Halmstadtråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:11:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:18:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:29:

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)
  • magganhm

maviperi: bra att du tar upp det, tror att de flesta av oss håller med om att det är ett problem, men lösningen är inte helt lätt att hitta...
    Rent spontant önskar man ju att det skulle finnas ett babycafé/öppen förskola som var tillräckligt stor, där det också finns lekmöjligheter för barnen...tiden kommer ju snart när alla era söta små vill springa och krypa

Ingen som känner för att starta eget baby/lekcafé ?

• maviperi

Jag hade gärna startat upp ett med några delägare. Några intresserade??

• Maddissen85

Maviperi: Jag å Heffaklumpen pratade om det för ganska så länge sen.. Sen var det någon som tog upp det i tråden.. Men jag har ingen för mig om det skulle vara så

• zazla

Jag håller med maviperi (som de som stannade kvar på fikat igår säkert förstod ) Jag tycker att själva charmen med denna gruppen var att man har följt alla "från början" och att de flesta barnen är i samma ålder. Det är jättemysigt. Samtidigt så känns det ju jättedumt att säga åt folk att de inte är välkomna - men å andra sidan så kan vi ju inte sitta "hela halmstad" och fika heller så NÅGON gräns måste vi ju dra. Men jag har faktiskt ingen bra lösning för hur man än funderar så låter det dumt. Ska man säga att det är stopp nu och att inga fler "får" vara med så låter ju det som mellanstadiemobbing... Även om det inte är något personligt mot någon...

Äh, jag vet inte men det är skönt att det har kommit upp i allafall för vi har ju funderat på det här ett tag. Hoppas att någon har ett bra förslag!

• zazla

Ja förresten, tack för era förslag (Madde, maviperi och maximus) angående våra nätter. Vi gjorde som ni sa inatt och Jolie somnade 23.30 vaknade 00.30, 02, 05 och 07. Alla gångerna satt jag upp och matade henne och då somnade hon om ganska fort så att jag kunde lägga över henne i sin säng igen. Så det positiva är ju att jag säker fick mer sömn än vanligt och det negativa är att hon vaknade så himla många gånger...

Förut som somnade hon vid 00 och sov till 05, då tog jag över henne i vår säng och sedan låg hon där och småsuttade och sparkade på mig till 08 kanske. Dvs, jag fick ingen ordentlig sömn mellan 05 och 08.

Vi provar inatt igen och ser hur det blir Ska inte älta nätter och sömn men jag ville bara säga tack för förslagen och redovisa resultaten

• Cassiopeja

ingen feber för eira men rosenrasande är hon......Gråter

Maria & Eira 060115
  • magganhm

En liten tanke bara: Med tiden så "försvinner" ju en del från fikat på dagtid eftersom mammaledigheten tar slut...skulle det inte kunna bli en "naturlig" indelning av sig självt så att säga...de som är mammalediga mm träffas dagtid, och de som arbetar osv träffas kväll/helg??

• maviperi

maggan: jo, det är snart. men samtidigt tycker jag att det oxå är tråkigt. jag tycker att det roliga med tråden är att det finns en massa olika människor som man kan träffa och ha skoj med lite då och då. vill itne att det ska vara så att vi är SÅ MÅNGA att man blir tvingad in i en gruppering. från början kunde vi ju variera tiderna och platserna. på det sätt kunde ju inte alla alltid men alla kunde ibland.

någon som hängde med där?

• Olga81

hej på er!

Förresten, tack för fikan igår!

Babycafé idé låter inte så dumt, fast det måste vara gott om plats. Det var nog LoBe som pratade om att starta en sådant, men hon sa att hon inte vågade...eller nåt sånt...åh, har kort minne....
    Här på Vallås centrum finns 2 stora lediga lokaler ifall nån vill veta
    Annars vet jag att problemet fins men jag kommer inte på något bra lösning. Verkar väl lite taskigt att säga till folk att de är inte välkommna. Som Zazla säger - vi är inte på mellanstadiet

Idag ska vi på 6 månaderskontroll hos läkaren - får se vad han/hon tycker om min Sofia. Sist låg hon en bit under kurvan för hon gick upp bara 160g på en hel månad, hoppas det ser bättre ut nu, fast igentligen har jag inget att klaga på, hon är pigg o glad för det mesta.

O.&Sofia 2005/10/09
Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)