• Äldre 18 Jan 12:49
    6991 visningar
    61 svar
    61
    6991

    barn -13, -15 och försöker få en trea. Nån fler?? :)

    Hej! Jag har en dotter född 2013 och en son född 2015 och nu försöker vi få en trea :) Vore kul med någon fler i samma sits som önskar barn tätt

  • Svar på tråden barn -13, -15 och försöker få en trea. Nån fler?? :)
  • Äldre 4 Apr 13:11
    #1

    Åh, perfekt tråd för mig. Hoppas in här så kanske vi blir fler senare. Har en son född den 2013 och en dotter juli 2015. Har inte använt preventivmedel på ett par månader men har inte fått tillbaka mensen än så det blir ju inget ändå. Drt tog 8 månader för mensen att komma tillbaka med sonen och nu är ju dottern 8 månader så jag hoppas verkligen att den kommer typ nu. Vill ha en till så fort det bara går. Hur går det för dig?

  • Äldre 4 Apr 14:20
    #2

    Å jag är gärna med här :)

    Har en son född -13 och en född -15.

    Är 29 år, sambon är lika gammal.

    Har Bim på fredag men fick ett ljust streck på gravtest redan idag. Vågar dock inte ropa hej än, strecket är så supersvagt!

    Är på försök nr 5.

  • Äldre 5 Apr 14:07
    #3
    Erli skrev 2016-04-04 14:20:54 följande:

    Å jag är gärna med här :)

    Har en son född -13 och en född -15.

    Är 29 år, sambon är lika gammal.

    Har Bim på fredag men fick ett ljust streck på gravtest redan idag. Vågar dock inte ropa hej än, strecket är så supersvagt!

    Är på försök nr 5.


    Wow. Har du barn antingen december 2013 eller juli 2015? Tycker ditt nick är bekant. Och vad häftigt med svagt plus. Åh, nu blev jag avis. Så mycket spänning och förväntan. Hoppas det är plus.
  • Äldre 5 Apr 22:01
    #4

    Haha nej inget av det, oktober och januari ;)

    Ja idag vart det väldigt tydligt plus och även Gravid på det digitala! Underbart! Får hoppas det får vägen bara.

    Undrar hur omställningen blir från två till tre? Första månaderna var ju klart lite intensiva mellan 1 till 2 barn.. Men det sägs ju att tredje bara "hänger på".

    Hoppas din mens kommer snabbt nu! Min kom efter någon månad bara trots helammning..


    Evig kärlek skrev 2016-04-05 14:07:11 följande:

    Wow. Har du barn antingen december 2013 eller juli 2015? Tycker ditt nick är bekant. Och vad häftigt med svagt plus. Åh, nu blev jag avis. Så mycket spänning och förväntan. Hoppas det är plus.


  • Äldre 6 Apr 00:16
    #5

    Hänger på här. Har en 2010 och en 2015. Bim 12/4 känner inte ett dugg. Har blivit gravid snabbt innan. (Varit gravid 3ggr) nu försök 8 o de vill inte ta sig fast jag prickat ägglossning varje månad..... Suck

  • Äldre 6 Apr 09:21
    #6

    Hej alla!
    Jag och min man har börjat prata om en trea, dock har han inte fått med mig helt på noterna då jag är helt nöjd med två. Tanken börjar dock komma.
    Har två döttrar, en född aug-13 och en juli-15. Har inte fått tillbaka min mens än men känns som det är på g (kändes det som i månader förra gången haha). Sist tog det sju månader innan den kom tillbaka, två månader efter jag slutat amma. Ammade längre denna gången så antar att det är därför den inte kommit än (dottern drygt 8 månader).
    Sist började vi försöka direkt när mensen kom tillbaka, men min ägglossning krånglade och vissa månader hade jag så ont att sex i princip var omöjligt. Tog sju månader den gången så jag räknar inte med att bli gravid förrn till årsskiftet.

    Åh vad roligt med ett plus redan! Grattis! Blir det ett decemberbarn om det går vägen?

    Jag är lite rädd för första tiden. Tycker det är och har varit väldigt jobbigt stundvis sen tvåan kom. Min man försöker intala mig att de två kommer roa varandra när trean kommer, vet inte det jag haha. Känns som det är svårt att räcka till som det är nu.

    Dela gärna med er av era tankar!


    Aug-13 - T
  • Äldre 6 Apr 10:19
    #7
    Erli skrev 2016-04-05 22:01:05 följande:

    Haha nej inget av det, oktober och januari ;)

    Ja idag vart det väldigt tydligt plus och även Gravid på det digitala! Underbart! Får hoppas det får vägen bara.

    Undrar hur omställningen blir från två till tre? Första månaderna var ju klart lite intensiva mellan 1 till 2 barn.. Men det sägs ju att tredje bara "hänger på".

    Hoppas din mens kommer snabbt nu! Min kom efter någon månad bara trots helammning..


    Wow, stort grattis, vad underbart. Första plusset i tråden :) hoppar verkligen allt går bra. Blir det decemberbebis? Vår första är ju född i december. Tycker det var en så bra tid att få barn i. Mysigt och skönt att vara gravid under den tiden. Och när han började bli mer rörlig och krävande var drt sommar så man kunde vara ute och promenera och göra roliga saker. Sedan kunde han få krypa omkring inomhus under hösten utan att tänka på att förstöra kläder på asfalt eller grus, hehe. Förra sommaren näe han var 1,5 år var magisk. Dottern är ju född i slutet av juli och hon verkar inte ha så bråttom med att börja gå så hon lär väl krypa runt här mitt i sommaren och förstöra alla kläderna :)

    För övrigt tror jag att tre barn kommer bli toppen. Tror inte det blir jobbigare än två. Å andra sidan tyckte jag inte två var värre än en heller. Tror trean får hänga på oss andra som du sa.
    Tjollahopp skrev 2016-04-06 00:16:37 följande:

    Hänger på här. Har en 2010 och en 2015. Bim 12/4 känner inte ett dugg. Har blivit gravid snabbt innan. (Varit gravid 3ggr) nu försök 8 o de vill inte ta sig fast jag prickat ägglossning varje månad..... Suck


    Välkommen och vad jobbigt för dig att det inte tagit sig än. Ibland kan ju kroppen spela en ett spratt. Håller tummarna för att du ska bli gravid snart.
    Jennie89 skrev 2016-04-06 09:21:18 följande:

    Hej alla!

    Jag och min man har börjat prata om en trea, dock har han inte fått med mig helt på noterna då jag är helt nöjd med två. Tanken börjar dock komma.

    Har två döttrar, en född aug-13 och en juli-15. Har inte fått tillbaka min mens än men känns som det är på g (kändes det som i månader förra gången haha). Sist tog det sju månader innan den kom tillbaka, två månader efter jag slutat amma. Ammade längre denna gången så antar att det är därför den inte kommit än (dottern drygt 8 månader).

    Sist började vi försöka direkt när mensen kom tillbaka, men min ägglossning krånglade och vissa månader hade jag så ont att sex i princip var omöjligt. Tog sju månader den gången så jag räknar inte med att bli gravid förrn till årsskiftet.

    Åh vad roligt med ett plus redan! Grattis! Blir det ett decemberbarn om det går vägen?

    Jag är lite rädd för första tiden. Tycker det är och har varit väldigt jobbigt stundvis sen tvåan kom. Min man försöker intala mig att de två kommer roa varandra när trean kommer, vet inte det jag haha. Känns som det är svårt att räcka till som det är nu.

    Dela gärna med er av era tankar!


    Vår tvåa är ju också född i juli så hon är också drygt 8 månader och min mens har inte heller kommit. Har också trott att det varit på gång nu i typ en månad men icke. Hade molvärk i flera dagar och var helt uppblåst och hade ägglossningsflytningar så båda gångerna trodde jag att mensen snart skulle komma men nejdå. Lite frustrerande. Vi har ju inte skyddat oss sedan i julas utan tänkt att det är välkommet när drt än blir men nu börjar jag verkligen längta mycket. Jobbigt. Efter sonens förlossning tog det 8 månader innan mensen kom tillbaka och då ammade jag fortfarande ganska mycket på natten och även lite dagtid, så sist hindrade inte amningen min kropp att komma igång igen. Vi får väl se om mensen kommer nu i april. Har dragit ner lite till på amningen för att se om drt hjälper, tänker dock inte sluta helt bara för att kunna bli gravid, vill ju ändå ge vad jag kan till dottern :) hoppas du kanske känner en bebislängtan lagom till att mensen kommer tillbaka, det vore ju toppen :)
  • Äldre 7 Apr 07:51
    #8

    Hur har ni haft det era andra graviditeter? Gått snabbt att bli gravid? Haft problemgraviditeter? Bra förlossningar?
    Jag ser inte fram emot ännu en graviditet, varken vägen dit eller att vara det. Jag har så mycket oro i kroppen! Först oron över om man kan bli gravid igen, oro över missfall, oro över att något ska vara fel, oro över förlossning osv, osv...

     Tror det är därför jag inte är speciellt intresserad, för kärlek till ännu ett barn - det har jag så det räcker och blir över.
    Barn är verkligen livet! Inte en tråkig stund och bara att försöka laga middag är ett projekt när en ska hjälpa till och en behöver vaktas konstant (lilltjejen har precis lärt sig ställa sig, men inte sätta sig igen).

    Jag har svårt att bara "ta det som det kommer", vill jag bli gravid, då vill jag det NU, ni kanske känner igen er Flört 


    Aug-13 - T Juli-15 - S
  • Äldre 7 Apr 08:31
    #9

    Tack för grattis :)))

    Har haft det lite tufft innan, första barnet är prematur med kolik fram till 1års-dagen, andra också kolik men något "lättare" och "bara" i 7-8månader. Så vi är väl inställda på att nästa bebis också lär bli kolik-bebis.

    Första blev till på försök 3, fick missfall på försök 1.

    Andra blev till på försök 4, missfall på försök 3.

    Nu är jag gravid på försök nr 5. Hoppas verkligen det ska gå vägen!

    Jobbiga graviditeter med foglossning och rullstol och mardrömsförlossningar. Ett kattastrofsnitt och ett akutsnitt. Känner mig fortfarande väldigt ledsen över att inte få uppleva en normal förlossningen. Och ärligt talat, haha vad har jag gett mig in på!!?? Allt detta en gång till ;) Men det är ju verkligen värt det iallafall! Har en underbar sambo som alltid gör allt för mig och barnen, vi är ett himla bra team och just nu är jag inte särskilt orolig iallafall. Det löser sig :) vi har alltid velat ha 3 barn, liv och rörelse och massor med bus och kärlek.

    Jag vet precis vad du menar Jennie89! Tålamod är inte min starka sida heller ;)

    Hur länge har ni varit tillsammans med era partners?

  • Äldre 7 Apr 18:35
    #10
    Jag har varit gravid 6 gånger... 2 barn, en liten ängladotter, 3 missfall. Graviditet för mig är förknippat med väldigt mycket smärta och sorg. Smärtan rent fysiskt, med extremt illamående och kräkningar (har dock fått starka mediciner för det nu så sista graviditeten var mycket lättare), jättemycket foglossning, klarade mig runt med nöd och näppe med kryckor sist. Men även psykiskt med alla missfall och allt kring vår ängladotter.

    Vi har haft väldigt lätt att bli gravida, alla gånger har varit på första eller andra försöket men som sagt, bara två barn har ju kommit av det hela. 

    Där emot har jag haft två (tre) fina förlossningar (ängladottern var smärtsam psykiskt men fysiskt var det en väldigt enkel förlossning). Förlossninge med sonen var kanon. Jag frågade maken redan på BB när vi skulle skaffa en till. Dotterns förlossning var lite mer krävande. Kände mig ganska mörbultad efteråt. Men det gick ändå smidigt och bra.

    Vi har varit tillsammans i 7 år i år. Tiden har gått så himla fort :)

    För övrigt tror jag att min mens kom tillbaka idag. Så lustigt att jag precis pratat om det dagen innan. Fick väldigt kraftig mensvärk under dagen och började ana att något kanske var på gång, när jag torkade mig efter toabesök var det lite blodblandat slem. Det var dock 3 h sedan nu och inget mer blod har kommit, inte ens när jag torkar mig. Men vet att första mensen efter förlossningen kan leva sitt eget liv och över huvud taget brukar jag ha väldigt sparsam mens den första dagen. Hoppas det är den i alla fall. Har fortfarande lite mensvärk :)
Svar på tråden barn -13, -15 och försöker få en trea. Nån fler?? :)