• Anonym (Anna24)

Väninna arg för nyårspuss!

På tolvslaget skrek vi alla gott nytt år, kramades och skålade. Min väninnas man har vart väldigt snäll mot mig under året, hjälpt mig med trasiga saker i lägenheten, skjutsat osv. Så när jag kramade honom gav jag honom en liten puss. Enbart som ett slags tack för att han är så snäll och hjälpsam...inget sexuellt alls. Han blev lite överumplad men skrattade. 

Men hon ältar det här. Hon släpper det inte. Det var en liten puss förfan men hon reagerar som jag legat med honom. Hon säger att det var alldeles för mycket läpp och att den var blöt. Kinden hade gått bra om den var snabb men nu var det en blöt puss på munnen osv menar hon. Hon ältar och släpper det inte. Hon är arg på mig.

Han tog emot den och klagade inte...hon sa inget då men det har kommit efteråt. Varför kan hon inte bara släppa hela grejen??? Hade jag velat ha honom hade jag ju knappast pussat honom mitt framför henne utan passat på när vi var ensamma...men hon beter sig så jäkla svartsjukt. Kanske beroende på sin övervikt??? med osäkerhet och så menar jag.

Hur redar man ut en sån här sak med någon som är så galet svartsjuk??? 

• Svar på tråden Väninna arg för nyårspuss!
  • KakanSmakan

Jag hade blivit riktigt besviken, ledsen och förvånad om en väninna pussat min man på munnen. Jag är inte direkt svartsjuk, men tycker att det är förnedrande på något sätt, kränkande, både för dig och din man.

Munnar och kroppar är något privat. Folk verkar resonera som att "det var bara en snabb puss", men det är inte den personen som gör någonting som bestämmer var gränsen går utan den som blir utsatt i detta fallet TS och mannen.

Man kan sitta tillsammans med sammanflätade fingrar, inget sexuellt egentligen men ändå något intimt som man inte gör med någon man inte står nära. Med sammanflätade fingrar rör man inte någon mer än när man skakar hand med en främling, men ändå är det mer intimt. Ungefär som pussen, det är för intimt.

Dessutom är det sånt man gjorde i högstadiet, pussade och alltså småflörtade med kompisarnas pojkvänner.

• KakanSmakan
    KakanSmakan skrev 2016-01-19 19:28:43 följande:

Jag hade blivit riktigt besviken, ledsen och förvånad om en väninna pussat min man på munnen. Jag är inte direkt svartsjuk, men tycker att det är förnedrande på något sätt, kränkande, både för dig och din man.

Munnar och kroppar är något privat. Folk verkar resonera som att "det var bara en snabb puss", men det är inte den personen som gör någonting som bestämmer var gränsen går utan den som blir utsatt i detta fallet TS och mannen.

Man kan sitta tillsammans med sammanflätade fingrar, inget sexuellt egentligen men ändå något intimt som man inte gör med någon man inte står nära. Med sammanflätade fingrar rör man inte någon mer än när man skakar hand med en främling, men ändå är det mer intimt. Ungefär som pussen, det är för intimt.

Dessutom är det sånt man gjorde i högstadiet, pussade och alltså småflörtade med kompisarnas pojkvänner.

Skrev helt fel! Menar såklart TS's väninna när jag skriver "dig" och TS.
  • Anonym (***)
    Anonym (Anna24) skrev 2016-01-19 18:57:55 följande:
    Har inget med gränser att göra. Han har vart väldigt snäll och hjälpsam under året. Jag ville göra mer än att ge honom en snabb kram och säga tack. Jag ville visa min uppskattning och tacksamhet därför gav jag honom en puss. 

Jag var nykter då jag är nykterist. Ett halvt glas vin flera timmar innan och smakade lite champagne när vi skålade. Men hon däremot var ganska så packad. Det kanske det bidrog till svartsjukan?

Men ja givetvis skall jag be om ursäkt även om jag egentligen inte har något att be om ursäkt för. Jag hatar konflikter och drama, därför ber jag om ursäkt.  
    Vilket konstigt sätt att visa uppskattning på. Tror du att han uppskattade pussen?

Jag hade köpt en flaska gott vin, för att visa min uppskattning.

Sedan förstår jag inte. Om du är nykterist, varför dricker du?
  • Plupp73

Jag hade nog inte i första hand blivit svartsjuk om du gjorde så på min partner, men jag hade INTE uppskattat själv att bli pussad på munnen av någon jag kände men som i första hand var min kompis man. Jag hade nog hellre blivit pussad av en främling på gatan faktiskt - i en glädjeyra.

Om du bett honom om hjälp hela året, och han ställt upp kan hon ju faktiskt ana (med rätta?) att du har annat intresse av honom än så. Hon kanske har upplevt det jobbigt att han spenderat tid med att hjälpa dig. 
    Ja visst, det kan ju hända att hon har dåligt självförtroende - so what!?! Vi har alla sviktande självförtroende ibland. Då är det tur att vi har dem som älskar oss runt oss, dvs våra partners, syskon, barn, föräldrar och VÄNNER - som förstår det och får oss att se hur bra vi är i deras ögon. 

Det finns verkligen ingenting som hade fått mig att pussa en väns man på munnen, jag går aldrig så inpå mina vänners partners, helt enkelt. Jag kan ge en kram möjligen, men inget intimare än så. Det är så mycket som kan bli fel.

• Plupp73

Som någon påpekade - låter inte som nykterist om du dricker både vin och champagne....

• Anonym (x)

Du ska va glad över att hon inte gav dig en rak höger på plats. Håll dig borta från andras partners! Du har verkligen gjort bort dig.

• Anonym (mmmm)
    Plupp73 skrev 2016-01-19 19:56:51 följande:
    Som någon påpekade - låter inte som nykterist om du dricker både vin och champagne....
    Jag tänker att om man kallar sig för nykterist trots att man dricker så kan nog "en puss enbart som ett slags tack för att han är så snäll och hjälpsam, inget sexuell allt" förmodligen också vara en förvrängd bild av sanningen.
  • Anonym (Nnn)
    Anonym (Anna24) skrev 2016-01-19 17:24:30 följande:

På tolvslaget skrek vi alla gott nytt år, kramades och skålade. Min väninnas man har vart väldigt snäll mot mig under året, hjälpt mig med trasiga saker i lägenheten, skjutsat osv. Så när jag kramade honom gav jag honom en liten puss. Enbart som ett slags tack för att han är så snäll och hjälpsam...inget sexuellt alls. Han blev lite överumplad men skrattade. 

Men hon ältar det här. Hon släpper det inte. Det var en liten puss förfan men hon reagerar som jag legat med honom. Hon säger att det var alldeles för mycket läpp och att den var blöt. Kinden hade gått bra om den var snabb men nu var det en blöt puss på munnen osv menar hon. Hon ältar och släpper det inte. Hon är arg på mig.

Han tog emot den och klagade inte...hon sa inget då men det har kommit efteråt. Varför kan hon inte bara släppa hela grejen??? Hade jag velat ha honom hade jag ju knappast pussat honom mitt framför henne utan passat på när vi var ensamma...men hon beter sig så jäkla svartsjukt. Kanske beroende på sin övervikt??? med osäkerhet och så menar jag.

Hur redar man ut en sån här sak med någon som är så galet svartsjuk??? 

Då skulle såklart aldrig ha pussat honom!

Hur tänker du egentligen?
  • Anonym (Hmm)

Jag kan hjälpa dig med lite fix
    Du kan få pussa på mig i stället :)

• ungbrunett

Man ger sig inte på andra människors partners. Speciellt inte sina vänners partners. Och att du sen vågar nedvärdera henne när det är du som gjort fel. Illa, enligt mig.

Svar på tråden Väninna arg för nyårspuss!