• Anonym (Anna24)

Väninna arg för nyårspuss!

På tolvslaget skrek vi alla gott nytt år, kramades och skålade. Min väninnas man har vart väldigt snäll mot mig under året, hjälpt mig med trasiga saker i lägenheten, skjutsat osv. Så när jag kramade honom gav jag honom en liten puss. Enbart som ett slags tack för att han är så snäll och hjälpsam...inget sexuellt alls. Han blev lite överumplad men skrattade. 

Men hon ältar det här. Hon släpper det inte. Det var en liten puss förfan men hon reagerar som jag legat med honom. Hon säger att det var alldeles för mycket läpp och att den var blöt. Kinden hade gått bra om den var snabb men nu var det en blöt puss på munnen osv menar hon. Hon ältar och släpper det inte. Hon är arg på mig.

Han tog emot den och klagade inte...hon sa inget då men det har kommit efteråt. Varför kan hon inte bara släppa hela grejen??? Hade jag velat ha honom hade jag ju knappast pussat honom mitt framför henne utan passat på när vi var ensamma...men hon beter sig så jäkla svartsjukt. Kanske beroende på sin övervikt??? med osäkerhet och så menar jag.

Hur redar man ut en sån här sak med någon som är så galet svartsjuk??? 

• Svar på tråden Väninna arg för nyårspuss!
  • Anonym (bea)

känner väl nog jag att det är en smååsak med en puss på munnen - eeh...vad är det att tjafsa om egentligen då det gäller vänner??? Det är väl ett problem först om man börjar GÖRA det till ett. Är man trygg med sig själv o sitt förhållande bryr man nog sig noll i en munpuss av en vän. Är ni kanske rätt unga? under 30 typ? då man själv är 40+ ser jag nog inte alls nåt fel i detdär....

• Anonym (Wtf)

Du pussar din kompis man och undrar varför hon är arg?

Du borde snarast be om ursäkt så ödmjukt som möjligt och hoppas på att hon förlåter dig. Tycker dock inte att hon bör förlåta dig, du har uppenbart svårt att förstå vad som är olämpligt så vem vet vad du kan göra i framtiden.

• Pentra

En puss, även om den var rakt på munnen, i all hysterisk nyårsglädjeyra, hade inte jag reagerat så över. Det var ju någonting som hände helt öppet i gemensam lycka, firande och glädje. Det finns i dessa, och liknande, tillfällen inget sexuellt med i bilden. Och, t.ex., hur många fotbollsspelare har inte i gemensam glädje över ett mål kastat sig i varandras famnar och pussats rakt på munnen. Inte är de otrogna för det. ... Jag själv blev utsatt för samma sak under ett bröllopsfirande, att plötsligt få en oväntad glädjepuss rakt på munnen av en vän, och min man gick inte i taket för det. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (Ja jisses)

Du jag förstår din kompis! En puss på munnen som tack?! Hallå liksom! Har du inga gränser alls? Eller moralkompass?
    Man pussar inte sin kompis man på munnen hur snäll han än varit! Never!

Tycker att du ska inse att du gjorde del och kanske var du onykter som bidrog till ditt dåliga omdöme .. Be om ursäkt!

• Anonym (mmmm)

Man får ju lite känslan av det egentligen inte alls "bara var en puss". Det kan ju förmedlas väldigt mycket som inte sägs med ord. Du säger liksom att han har varit så snäll mot dig hela året, ställt upp för dig, skjutsat dig, lagat saker hemma hos dig. Blir det så att deras förhållande blir lidande av det? Det låter ju som att du och han träffas och han ställer upp för dig, och inte att han ställer upp för sin fru och hjälper hennes kompis. Och varför tyckte du att en puss på munnen var ett bra sätt att visa tacksamhet för att han har varit snäll och hjälpsam? Tror knappast att det är enbart den här händelsen hon är sur över, utan den sammanlagda helheten av din och hans relation kontra hennes och hans relation. Om det nu verkligen är så himla tydligt att ni verkligen enbart är vänner och inte har någon typ av attraktion till varandra så skulle det synas lika tydligt för alla andra också, och då skulle hon inte ha blivit arg. Det ligger nog lite mer bakomliggande här, och om du hade varit så säker på att det bara var en enkel gest så hade du väl knappast behövt starta en tråd på FL om det.

• Sarakechi

Ytterligare ett sliddjur som har svårt att fatta att upptagna mannens tjej blir förbannad...

• Anonym (Trött)

Hon är inte galet svartsjuk. Det är väl olika i olika kretsar hur mycket man kindpussar eller pussar på munnen men jag tycker det är för intimt som ett tack. Skulle inte vilja bli pussad på munnen av manliga kompisar heller.

Varför drar du upp hennes övervikt? Det är inte onormalt av henne att reagera och att du ens tänker på hennes vikt i detta låter som om du har tänkt på hur mycket läckrare du själv är och att du måste vara mera attraktiv för hennes man. Den kommentaren gjorde ditt inlägg mycket värre i mina ögon. Är det en tävling ändå för dej?

• The one in Blue

Jag hade inte blivit svartsjuk.

Däremot känner jag att hon ändå borde dumpa dig som vän av två skäl.
    1: Jag kan förstå varför någon kan se det som lite gränslöst. Du borde bett om ursäkt för att du sårade henne.
    2: Du drar upp hennes övervikt som om det vore en anledning för henne att vara svartsjuk på dig.

Vad är du för kass vän egentligen?

• Haskel

Jag tappar, mer och mer, tron på människor. Om det nu är människor som håller till på detta forum. Enbart Pentra tycks vettig hittills.

En puss/kyss på munnen... i glada människor samvaro.
    Blir man förbannad för det... ja då är man sjukligt svartsjuk och osäker.

• Zarch

Du låter lite gränslös, har lite svårt för den sortens människor. Jobba lite på den biten, sedan så får du göra en "pudel" och be om ursäkt...om du nu menar det. Om inte, ja då får du väl hålla dig ifrån sociala sammanhang ett tag tills du lyckats bli "rumsren".

Svar på tråden Väninna arg för nyårspuss!