• Anonym (Anna24)

Väninna arg för nyårspuss!

På tolvslaget skrek vi alla gott nytt år, kramades och skålade. Min väninnas man har vart väldigt snäll mot mig under året, hjälpt mig med trasiga saker i lägenheten, skjutsat osv. Så när jag kramade honom gav jag honom en liten puss. Enbart som ett slags tack för att han är så snäll och hjälpsam...inget sexuellt alls. Han blev lite överumplad men skrattade. 

Men hon ältar det här. Hon släpper det inte. Det var en liten puss förfan men hon reagerar som jag legat med honom. Hon säger att det var alldeles för mycket läpp och att den var blöt. Kinden hade gått bra om den var snabb men nu var det en blöt puss på munnen osv menar hon. Hon ältar och släpper det inte. Hon är arg på mig.

Han tog emot den och klagade inte...hon sa inget då men det har kommit efteråt. Varför kan hon inte bara släppa hela grejen??? Hade jag velat ha honom hade jag ju knappast pussat honom mitt framför henne utan passat på när vi var ensamma...men hon beter sig så jäkla svartsjukt. Kanske beroende på sin övervikt??? med osäkerhet och så menar jag.

Hur redar man ut en sån här sak med någon som är så galet svartsjuk??? 

• Svar på tråden Väninna arg för nyårspuss!
  • Asirna

Jag skulle aldrig gilla om mina vänner gjorde så på min pojkvän, spelar ingen roll att det inte är något sexuellt.
    Du bör be om ursäkt till henne om du vill ha kvar hennes som vän.

Man pussar inte andras pojkvänner, allt över kram är för långt..

• Asirna

Sedan är det inte bara svartsjuka o göra TS, i norm här i Sverige gör man inte så mot andras pojkvänner, så är det bara.

• Madelenelisabeth
    Anonym (mmmm) skrev 2016-01-19 20:05:29 följande:
    Jag tänker att om man kallar sig för nykterist trots att man dricker så kan nog "en puss enbart som ett slags tack för att han är så snäll och hjälpsam, inget sexuell allt" förmodligen också vara en förvrängd bild av sanningen.

Najs!

Så känner jag med 

• Madelenelisabeth

Haha, måste skratta åt det sista. 

Arg på dig för att hen var överviktig? :D 

- Förstår din poäng, "folk som är överviktiga har ofta dåligt självförtroende"

Håller med folk om att pussen inte är ok. 

• smulpaj01
    Flygfotogen skrev 2016-01-20 18:55:00 följande:

Så dina pussar är allmosor till tjockisar? Som de får varesig de ber om det eller inte? Puhlease!

Ha ha.... Ja ts var ju supersnäll som gav tjockisen en sån fin gåva - på nyår och allt.

Nu kanske hon får skjuts ett år till?
  • Sommarlöv

Jag tror att pussen + att din värdinnas man hjälpt dig mycket inte var en så lyckad kombo. Säkert gick det igång en massor av hjärnspöken. Hon kanske tror att det har hänt innan....? Pussen alltså. Sedan är det ju så i Sverige att vi i regel inte pussar varandra på munnen annat än om det är ena partner och små barn. Jag har en kompis som gärna pussas på munnen. Inget sexuellt med det från hennes sida, men jag har sagt till henne att jag inte är bekväm med det. Tror många känner så, och då är man definitivt inte bekväm med att värdinnor pussar ens man på munnen.

• Filleduttanpluttan

Hur man reder ut det? Man stiger ned från sin höga häst, sätter sig in i den andras känslor, visar att man respekterar dem och ser och erkänner sina egna misstag och brister.

Du behöver kanske inte säga att du tycker att du gjorde fel om du verkligen inte tycker det, men du kan säga att du är ledsen för att du gjorde gjorde din väninna ledsen, och att du inte kommer att göra om det.

• outerspace

Så... hon är svartsjuk, eventuellt för att hon är överviktig? Han, som överviktig ska vara glad av att fått en puss ifrån dig? 

Här pratar vi fördomar... 

NEJ, man pussar inte sin väns partner på munnen. Är du tacksam över allt han hjälpt dig med, köp en blomma till honom, eller något liknande. 
    Nej, hon är inte svartsjuk pga sin övervikt, hon har fått lite tid att tänka efter och insett att hon inte alls var okej med hur du uppträdde dig. Suck it in och be om ursäkt, det du gjorde var inte okej. 
    Nej, han ska inte vara glad och känna sig speciell för din puss. Han ska vara glad och känna sig speciell över sitt förhållande och sin partner. 

• Sahj

Det är inte okej o pussa en annans man på munnen, hur svårt e de o fatta?
    Jag är bästa vän med en tjejkompis pojkvän, vi skulle aldrig få för oss o pussas. O vadå hennes övervikt, löjligaste ja hört. Du gjorde fel, du ska be om ursäkt, upp till henne om hon vill fortsätta vara din vän

• Jennie med ie

Olika människor lägger olika mycket i handlingar som t ex kramar och pussar. För en del är det något naturligt och o-laddat att göra med de man känner, för en del är det bara reserverat för de allra närmsta i familjen. Det handlar inte om rätt eller fel utan om olika, helt enkelt. Och om man blir varse att man klivit över någon annans gräns och man bryr sig om personen gör man klokt i att visa att man respekterar olikheten och beklagar att den andre kände obehag. Man behöver inte tycka eller säga att man egentligen gjorde fel för det.

M t p inställningen till vännernas övervikt och synen på pussen som en "fin gåva" är det dock nog i vännens bästa intresse att vänskapsrelationen tar slut.

Svar på tråden Väninna arg för nyårspuss!