• Anonym (Anna24)

Väninna arg för nyårspuss!

På tolvslaget skrek vi alla gott nytt år, kramades och skålade. Min väninnas man har vart väldigt snäll mot mig under året, hjälpt mig med trasiga saker i lägenheten, skjutsat osv. Så när jag kramade honom gav jag honom en liten puss. Enbart som ett slags tack för att han är så snäll och hjälpsam...inget sexuellt alls. Han blev lite överumplad men skrattade. 

Men hon ältar det här. Hon släpper det inte. Det var en liten puss förfan men hon reagerar som jag legat med honom. Hon säger att det var alldeles för mycket läpp och att den var blöt. Kinden hade gått bra om den var snabb men nu var det en blöt puss på munnen osv menar hon. Hon ältar och släpper det inte. Hon är arg på mig.

Han tog emot den och klagade inte...hon sa inget då men det har kommit efteråt. Varför kan hon inte bara släppa hela grejen??? Hade jag velat ha honom hade jag ju knappast pussat honom mitt framför henne utan passat på när vi var ensamma...men hon beter sig så jäkla svartsjukt. Kanske beroende på sin övervikt??? med osäkerhet och så menar jag.

Hur redar man ut en sån här sak med någon som är så galet svartsjuk??? 

• Svar på tråden Väninna arg för nyårspuss!
  • Embla twopointoh

Jag personligen skulle aldrig tycka att det var en stor grej att en kompis spontant pussade min man på munnen, men min man som är betydligt mer pryd än jag skulle tycka det var obehagligt att få en sådan puss.

Eftersom jag vet att människor har sin gräns lite olika, skulle jag därför aldrig pussa en kompis man (eller, någon man för den delen) på munnen. Man måste ha respekt för människors gränser. Dessutom vet man inte alltid hela historien, kanske har just den person man pussar på munnen varit otrogen och han och hans partner kämpar med detta. Därför kan en oskyldig puss vara förödande för deras förhållande just vid det tillfället.

• zemer
    Anonym (Anna24) skrev 2016-01-19 20:34:07 följande:

Varför? Nej jag pussar givetvis inte alla som är snälla. Men han har varit väldigt snäll och hjälpsam.. Jag gillar honom (som en vän) och jag tyckte han förtjänade en puss från mig. Han är som sin fru också rejält överviktig så det blev en väldigt fin gåva att jag pussade honom.  

Haha Jasså? Det var en fin gåva till honom eftersom hans fru är överviktig? Du är en dålig vän utan gränser. Du gjorde fel, man pussar inte gifta män på munnen. End of story.
  • StarTrust
    Velouria skrev 2016-01-19 22:42:50 följande:

Pussade du honom på munnen alltså?

Ja,det gjorde hon.
  • Amoc
    Anonym (Anna24) skrev 2016-01-19 18:57:55 följande:
    Har inget med gränser att göra. Han har vart väldigt snäll och hjälpsam under året. Jag ville göra mer än att ge honom en snabb kram och säga tack. Jag ville visa min uppskattning och tacksamhet därför gav jag honom en puss. 

Jag var nykter då jag är nykterist. Ett halvt glas vin flera timmar innan och smakade lite champagne när vi skålade. Men hon däremot var ganska så packad. Det kanske det bidrog till svartsjukan?

Men ja givetvis skall jag be om ursäkt även om jag egentligen inte har något att be om ursäkt för. Jag hatar konflikter och drama, därför ber jag om ursäkt.  
    Brukar du alltid betala in natura?
    Har du så dålig ordförråd att du inte klarar av att visa din tacksamhet med väl valda ord?

Respektlöst mot din vän att pussa på hennes man! Jag hade sett till att den festen blev det sista du såg av oss, helt värdelös väninna är vad du är!
  • lillan72

Jag tycker inte heller att en puss på munnen en nyårsafton är något att orda om men eftersom din kompis har tagit så illa vid sig måste du (även om du och många andra anser att du inte gjort något fel) be henne om ursäkt, att du inte menade något illa, att du inte försökte flörta med hennes man och att det aldrig ska upprepas samt att du i stället kommer att ge dem/honom en present som tack för all hjälp du fått.

Jag skriver ge "dem" då det nog är smidigare att ge en gåva som funkar för dem båda. Ifall du ger en sak som bara mannen uppskattar kommer din kompis nog bara se det som att du fortsätter flörta med hennes man.

• Jajjamen

Haha, ni är för roliga.
    En liten puss och sånt liv?
    Vilken fjantig och osäker kompis du har TS.

• Kendra

Herregud vad osmidigt av dig ts. Sen frågar jag mig varför han inte kysste sin fru vid tolvslaget istället....

• Glesmustaschio
    Anonym (Anna24) skrev 2016-01-19 20:34:07 följande:
    Varför? Nej jag pussar givetvis inte alla som är snälla. Men han har varit väldigt snäll och hjälpsam.. Jag gillar honom (som en vän) och jag tyckte han förtjänade en puss från mig. Han är som sin fru också rejält överviktig så det blev en väldigt fin gåva att jag pussade honom.  
    Hur menar du när du säger att du tycker att han "förtjänade en puss" och att du ser det som en "väldigt fin gava"?

Du kanske inte alls menar det sasom jag tolkar det, men när jag läser det later det nästan som om du menar att du get honom en "kvinnlig gava", typ som att han ska bli glad över att ha blivit kysst av en (möjligen vacker) och inte överviktig kvinna?

Jag har inga som helst misstankar om att du skulle vara sexuellt intresserad av honom, men ser du det som om du gav honom en sensuell gava, att han kanske är attraherad av dig?

Om din kvinnliga vän hade varit otroligt snäll och hjälpsam under aret, hade du kysst henne pa munnen för att du tyckte att hon förtjänade en puss, en väldigt fin gava?
Svar på tråden Väninna arg för nyårspuss!