• Anonym (Anna24)

Väninna arg för nyårspuss!

På tolvslaget skrek vi alla gott nytt år, kramades och skålade. Min väninnas man har vart väldigt snäll mot mig under året, hjälpt mig med trasiga saker i lägenheten, skjutsat osv. Så när jag kramade honom gav jag honom en liten puss. Enbart som ett slags tack för att han är så snäll och hjälpsam...inget sexuellt alls. Han blev lite överumplad men skrattade. 

Men hon ältar det här. Hon släpper det inte. Det var en liten puss förfan men hon reagerar som jag legat med honom. Hon säger att det var alldeles för mycket läpp och att den var blöt. Kinden hade gått bra om den var snabb men nu var det en blöt puss på munnen osv menar hon. Hon ältar och släpper det inte. Hon är arg på mig.

Han tog emot den och klagade inte...hon sa inget då men det har kommit efteråt. Varför kan hon inte bara släppa hela grejen??? Hade jag velat ha honom hade jag ju knappast pussat honom mitt framför henne utan passat på när vi var ensamma...men hon beter sig så jäkla svartsjukt. Kanske beroende på sin övervikt??? med osäkerhet och så menar jag.

Hur redar man ut en sån här sak med någon som är så galet svartsjuk??? 

• Svar på tråden Väninna arg för nyårspuss!
  • Anonym (Förståelse för andra)
    Anonym (Anna24) skrev 2016-01-20 03:24:30 följande:

På tolvslaget skrek vi alla gott nytt år, kramades och skålade. Min väninnas man har vart väldigt snäll mot mig under året, hjälpt mig med trasiga saker i lägenheten, skjutsat osv. Så när jag kramade honom gav jag honom en liten puss. Enbart som ett slags tack för att han är så snäll och hjälpsam...inget sexuellt alls. Han blev lite överumplad men skrattade. 

Men hon ältar det här. Hon släpper det inte. Det var en liten puss förfan men hon reagerar som jag legat med honom. Hon säger att det var alldeles för mycket läpp och att den var blöt. Kinden hade gått bra om den var snabb men nu var det en blöt puss på munnen osv menar hon. Hon ältar och släpper det inte. Hon är arg på mig.

Han tog emot den och klagade inte...hon sa inget då men det har kommit efteråt. Varför kan hon inte bara släppa hela grejen??? Hade jag velat ha honom hade jag ju knappast pussat honom mitt framför henne utan passat på när vi var ensamma...men hon beter sig så jäkla svartsjukt. Kanske beroende på sin övervikt??? med osäkerhet och så menar jag.

Hur redar man ut en sån här sak med någon som är så galet svartsjuk??? 

Det spelar ingen roll i detta läge vad du anser är normalt, det enda som spelar roll är din väninnas åsikt, bara för att du tycker det inte betyder någonting mer än vänskapligt betyder ju inte det att hon gör det. All är vi olika om tillgivenhet. Be om ursäkt, vad skadar det dig? Om det hjälper din väninna att komna över händelsen/förstå, varför inte bara inse att hon har rätt i hur hon trycker? Du har ju också rätt i hur du tycker, men att nu så tycker din väninna att det var fel att pussa hennes man/pojkvän så får du ta dig i kragen och förstå andras känslor.
  • Anonym (Idiot)

Eh du ska ge fan i att pussa på andras män. Jag hade nig sett till att du var en ex kompis om du gjorde så framför mig. Varför i helvete pussar du hennes man på munnen?!

• Anonym (Anna24)
    Anonym (Ja jisses) skrev 2016-01-19 18:20:31 följande:

Du jag förstår din kompis! En puss på munnen som tack?! Hallå liksom! Har du inga gränser alls? Eller moralkompass?
    Man pussar inte sin kompis man på munnen hur snäll han än varit! Never!

Tycker att du ska inse att du gjorde del och kanske var du onykter som bidrog till ditt dåliga omdöme .. Be om ursäkt!

Har inget med gränser att göra. Han har vart väldigt snäll och hjälpsam under året. Jag ville göra mer än att ge honom en snabb kram och säga tack. Jag ville visa min uppskattning och tacksamhet därför gav jag honom en puss. 

Jag var nykter då jag är nykterist. Ett halvt glas vin flera timmar innan och smakade lite champagne när vi skålade. Men hon däremot var ganska så packad. Det kanske det bidrog till svartsjukan?

Men ja givetvis skall jag be om ursäkt även om jag egentligen inte har något att be om ursäkt för. Jag hatar konflikter och drama, därför ber jag om ursäkt.  
  • taquine

Pinsamt och gränslöst beteende i min bok. Visst en puss är väl inte världens grej för vissa men var det uppenbarligen för din (fd?) kompis. Och sen dra till med att hon är svartsjuk på dig för hon är tjock.. så j_a patetiskt!

Kanske har fel men när jag läser så får jag intrycket av en osäker och bekräftelsekåt tjej som på fyllan gärna kletar och kladdar på folk , helst upptagna sådana . 
    Sjukt oattraktivt ..

Goodness me
  • Anonym (*suckar*)

Fick ni inte nog under lovet? Ingen med en fungerande hjärna pussar någon annans partner på munnen om man inte vet att det är ok.

Förstår folk inte en sådan enkel sak är det inte säkert att de ska vistas fritt i samhället utan tillsyn.

• Zarch
    taquine skrev 2016-01-19 18:58:18 följande:

Pinsamt och gränslöst beteende i min bok. Visst en puss är väl inte världens grej för vissa men var det uppenbarligen för din (fd?) kompis. Och sen dra till med att hon är svartsjuk på dig för hon är tjock.. så j_a patetiskt!

Kanske har fel men när jag läser så får jag intrycket av en osäker och bekräftelsekåt tjej som på fyllan gärna kletar och kladdar på folk , helst upptagna sådana . 

Sjukt oattraktivt ..

Håller med! Det är så obehagligt med "kletiga" människor.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (Anna24) skrev 2016-01-19 18:57:55 följande:
    Har inget med gränser att göra. Han har vart väldigt snäll och hjälpsam under året. Jag ville göra mer än att ge honom en snabb kram och säga tack. Jag ville visa min uppskattning och tacksamhet därför gav jag honom en puss. 

Jag var nykter då jag är nykterist. Ett halvt glas vin flera timmar innan och smakade lite champagne när vi skålade. Men hon däremot var ganska så packad. Det kanske det bidrog till svartsjukan?

Men ja givetvis skall jag be om ursäkt även om jag egentligen inte har något att be om ursäkt för. Jag hatar konflikter och drama, därför ber jag om ursäkt.  
    Brukar du visa uppskattning och tacksamhet på det här viset för alla eller är det bara just din väninnas man du uttrycker tacksamheten för på det här viset?
  • Anonym (Idiot)
    Anonym (Anna24) skrev 2016-01-19 18:57:55 följande:

Väldigt underligt sätt att visa tacksamhet. Som någon sa pussar du alla som är snälla
    mot dig på munnen eller är det bars kompisens upptagna man du klänger på??
  • Anonym (Fel)

Tycker du gjorde fel. Du skrev att mannen verkade förvånad över ditt tilltag så det kanske inte var så bra. Du hade väl kunnat köpt en blomma eller vad som helst istället för en puss? Som de hade kunnat fått tillsammans som tack. Så hade jag gjort. Jag förstår att din väninna är sur det skulle jag också ha varit om någon pussar min sambo på munnen. Även om det är en bagatell för dig att pussas på munnen så är det inte det för henne uppenbarligen. Be om ursäkt tycker jag.

Svar på tråden Väninna arg för nyårspuss!