• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Soncabaret
    Dani84KR skrev 2016-06-12 19:42:19 följande:

Hej Hoppas alla mår bra och har en trevlig helg

Tänkte kolla med er andra gravida kvinnor. Foster rörelse? är det för er som för mig, att han ena dagen är jätte aktiv med starka sparkar och andra dagar e han lugnare inte lika starka sparkar

Läste att man ska vara uppmärksam på minskad foster rörelse men gäller det nu oxå eller e det senare närmare slutet? Kanske bara jag som är onödigt nojig.

Kram på er tjejer 

För mig beror det på. När jag är väldigt aktiv så är han mer stilla. Har hört att de liksom vaggas till sömns när man rör sig! :) Ligger jag på rygg eller sitter så brukar han peta på mig. 
  • LisenB

Igår såg och kände min man sparkar för första gången!! Ja jättekul att inte vara ensam om att känna den där där inne längre! Min mage är mindre men hård på morgonen och mer fet/svullen på kvällarna.
    Igår fick jag två hela kassar med mammakläder från en kompis ! Känns bra!

• Alvsten

Hur mår ni allihopa?

Själv mår jag äntligen bra, inget illamående :) Lite trött men det kan jag leva med. Dags att börja med järntabletter igen enligt min bm. Slutade med dem när jag spydde som mest.

Går in i vecka 22 imorgon och får nu mycket kommentarer om magen :) Bebisen bufflar på och väckte mig faktiskt imorse kl 6 med rejäla sparkar.

• LisenB

Har ni fått moderakapsintyg?! Jag fattar inte när man skulle få det..

• Eili
    LisenB skrev 2016-06-20 08:24:57 följande:

Japp fick det när jag träffade min bm efter ultraljudet :)
  • Anonym (Rådvill)

hur är det med gamla begagnade vagnar. vad ska man kolla efter som bör vara ok? en kompis till mig har kvar sin teutonia från 2010 (de köpte den ny)endast hennes tjej har använt den. tror den är i bra skick men har inte sett den ännu. Har någon något tips?

• orzia1
    Anonym (Rådvill) skrev 2016-06-20 12:53:33 följande:

hur är det med gamla begagnade vagnar. vad ska man kolla efter som bör vara ok? en kompis till mig har kvar sin teutonia från 2010 (de köpte den ny)endast hennes tjej har använt den. tror den är i bra skick men har inte sett den ännu. Har någon något tips?

Det viktigaste är att där inte är mögel.. Det går ej att tvätta bort. Vagnar med mögel ska slängas.

Sen kolla vad det är för hjul, och så att det inte är punktering, är det de, så kolla så man kan byta o vad det kostar. Och så att bromsen funkar.
  • orzia1
    LisenB skrev 2016-06-20 08:24:57 följande:

Jag ska ta upp det med min bm när jag ska träffa henne nästa gång om ca en v
  • Anonym (Rådvill)
    orzia1 skrev 2016-06-20 13:00:17 följande:
    Det viktigaste är att där inte är mögel.. Det går ej att tvätta bort. Vagnar med mögel ska slängas.

Sen kolla vad det är för hjul, och så att det inte är punktering, är det de, så kolla så man kan byta o vad det kostar. Och så att bromsen funkar.
    tack för tipsen! Förmodligen har den ju förvarats i förråd som jag hoppas varit torrt. är det mögel så ser jag väl det hoppas jag. och det med hjulen och bromsen var ju bra också , tack! känner mig som en total rookie. :) ska ev köpa deras gamla barnsäng också. så får kolla klädseln där, annars får jag väl slänga den och köpa ny. stommen kan ju knappas vara så sliten, antar jag?
  • orzia1
    Anonym (Rådvill) skrev 2016-06-20 14:39:52 följande:

tack för tipsen! Förmodligen har den ju förvarats i förråd som jag hoppas varit torrt. är det mögel så ser jag väl det hoppas jag. och det med hjulen och bromsen var ju bra också , tack! känner mig som en total rookie. :) ska ev köpa deras gamla barnsäng också. så får kolla klädseln där, annars får jag väl slänga den och köpa ny. stommen kan ju knappas vara så sliten, antar jag?

Om du ska köpa deras barnsäng så köp ny madrass... Det sa min bm till mig för 9 år sen, råden kan ha ändrats men då sa hon att det var bäst för en bebis att ha ny madrass som ej är formad efter en annan bebis/barn... Som sagt råden är kanske andra nu.

Ja mögel borde du se, kolla kanterna extra noga i vagnen.
Svar på tråden BF Oktober 2016