• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Decibel84

herregud vilken känslig dag jag haft idag.
    känns som att alla känner av sin bebis utom mig.
    Jag har längtat efter detta men är så jävla svårt när man inte känner eller ser något.

Vill ju älska detta, njuta, slappna av och bara känna det röra sig där inne.

baah, vill bara gråta

• Anonymm29

Meen stackarn! Var inte orolig det kommer förhoppningsvis snart! Min första graviditet (förra våren) kände jag inget förrens vecka 24-25. Och genom hela graviditeten kände jag aldrig hårda sparkar eller kunde tyda om det var foten, handen eller hur han låg i magen (Till skillnad från många av mina vänner). Det kan vara jätte olika hur man känner och när man börjar att känna något. Beror även på hur moderkakan ligger. Nu denna graviditet har jag precis nu vecka 22 börjat känna lite små mjuka rörelser ibland, fastän jag hade fått höra att man skulle känna mkt tidigare med nr 2.

Om du känner dig orolig så boka en tid hos din barnmorska så att ni kan försöka lyssna på hjärtat, gjorde jag första graviditeten ofta när jag var orolig :) det lugnade mig lite. Tålamod och ta det lungt så kommer allt förhoppningsvis relativt snart.

• Alvsten

Idag fick fästmannen för första gången känna en spark :) så himla häftigt!

• Dani84KR

Hej Hoppas alla mår bra och har en trevlig helg

Tänkte kolla med er andra gravida kvinnor. Foster rörelse? är det för er som för mig, att han ena dagen är jätte aktiv med starka sparkar och andra dagar e han lugnare inte lika starka sparkar

Läste att man ska vara uppmärksam på minskad foster rörelse men gäller det nu oxå eller e det senare närmare slutet? Kanske bara jag som är onödigt nojig.

Kram på er tjejer 

• Lilla Luna
    Dani84KR skrev 2016-06-12 19:42:19 följande:

Tänkte kolla med er andra gravida kvinnor. Foster rörelse? är det för er som för mig, att han ena dagen är jätte aktiv med starka sparkar och andra dagar e han lugnare inte lika starka sparkar

Läste att man ska vara uppmärksam på minskad foster rörelse men gäller det nu oxå eller e det senare närmare slutet? Kanske bara jag som är onödigt nojig.

Kram på er tjejer 

Lite olika från dag till dag men för det mesta en väldans aktivitet där inne. Vecka 19 (18+3).
  • LisenB

Kram på er tjejer 

Jag känner lite varje dag men inte alls så mycket. Magen i sig känns mer, det drar och spänner i ligamenten... Jag hoppas såklart att känna lite mer också så maken får känna snart. Är i v.22.
  • orzia1

Jag tror att det är först mellan v 25-28 som bebisen får ett sk regelbundet rörelsemönster och man ska vara uppmärksam på minskade foster rörelser..

Fosterrörelser tenderar att öka fram till graviditetsvecka 32 och når då en platå. Mot slutet av graviditeten kan fosterrörelserna ändra karaktär men en minskad frekvens är inte normal. Jag har moderkakan framtill så jag känner av henne men ibland inte alls.. låg ju inne för ngr dagar sen ang minskad fostervattenmängd, och ena dagen kände jag inte henne så mkt men på ul var hon aktiv, men sparka i moderkakan... då sa de att efter v 25 ska jag vara uppmärksam

• Alvsten

Kram på er tjejer 

Jag började känna rörelser ganska tidigt, men det var för typ 1,5 vecka sedan som de började bli mer intensiva och mer aktivitet. Sen kände jag inget alls på 3 dagar och när jag ändå ringde bm för att boka tid så nämnde jag det och fick åka in direkt till gynakuten. Allt var bra dock så ingen fara, han som gjorde ultraljudet sa att bebisen antagligen sparkat inåt istället för utåt. Senare samma kväll var bebisen igång med full aktivitet igen.

Är du orolig så ring din bm :)
  • Dani84KR

Tack Tjejer

I förrgår och igår var det väldiga aktiviteter, kunde ses från utsidan hur han tyckte och sparkade där inne. Lyckades fånga några små film snuttar
    Men så idag har det varigt väldigt lugnt lite små rörelser och så men inga kraftiga sparkar som de senaste dagarna.
    Kollade lite på Google och alla säger samma att de e så nu i början men tänkte jag slår en signal till BM imorgon ändå. Hellre frågar jag en gång för mycket

Sov gott alla

• JagOchKulan

V24 magen växer och lillan i magen har sparkat i mängder sen v19...

Ser tydligt på magen när kickarna kommer, så mysigt :)

Tryck mot revben har smått börjat komma men annars har man inte känt av någon foglossning,ryggvärk..

Jobbar i lager där de innebär tunga lyft dagligen, samt oerhört stressigt tempo ibland...

Men va gör man? :)

Någon mer som annars har upplevt sig själv känslig under graviditeten?

Innan grav så var jag en sprallig stresstålig tjej, men nu e de motsatsen....

Jag blir lätt ledsen, frustrerad och stressad..

På arbetet så jobbar man på rätt så hårt, och ofta är vi underbemannade (nej de anställer inte mer folk trots att man har påpekat)

Jag får tyvärr mkt och

Göra och stressar väldigt mkt, vi alla anställda gör de, vissa har gett upp...

Vet att barnet inte mår bra av stress ....

Jag måste även ta tag i när jag ska gå hem, chefen vill gärna att jag ska jobba till oktober (samma månad som barnet kommer, Bf 7 okt) , då vi är så underbemannade....

Är rädd för att ta upp de, dumma grav hjärna ...

Svar på tråden BF Oktober 2016