• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Dani84KR

Hej

Jag har oxå sådant tungt industri jobb. Bygger bilar här i Göteborg

Alltid varigt den som ställer upp men en arbetskompis sa till mig. "Ingen kommer någonsin tacka dig för att du sliter ut dig. Företaget bryr sig inte de ser bara siffror de e billigare att ha dig här än att anställa en vikarie."
    Och de e sant
    De bryr sig inte om mig

Vi har en laglig rätt att få ett avlastnings arbete under våran graviditet. Det står i arbetsmiljö lagen.
    Och man kan söka havandeskaps penning vilket jag gjorde förra veckan. Så håller tummarna att FK godkänner.

Jag lider av ångest och en av mina grejer har alltid varigt att jag tror att folk ogillar mig så jag försöker alltid få alla att tycka om mig. Den har blivit värre nu med gravid hormonerna. Men man får ta ett djupt andetag och tänka att företaget bryr sig inte om oss de bryr sig om bokslutet och pengarna de kostar att ersätta oss.

Kram på dig

• orzia1

Jag håller med, ingen kommer tacka er för ni slutet ut er, det kan ju också gå illa med för tidig födelse osv pga att ni har jobbat på med tunga jobb... och ännu en gång, ingen kommer tacka er. Ni kommer bara undra varför ni kämpa vidare.

Så sög graviditetspeng, kan få det beviljat 60 dagar innan bf..

• JagOchKulan

Okej nä men det e faktiskt sant de du skriver ...

Nu är det också att jag har bara jobbat där i snart 4 mån, de visste om graviditeten på intervju och jag vikarierar för en annan gravid.

På papperna så är viken fram till maj nästa år, men de visste att jag inte kommer att finnas tillgänglig året ut...

Var arbetslös 4 mån innan detta arbete, och innan de arbetet på ett annat ställe i 1 år och arbetet innan 2 år....

Men då jag har bara jobbat på detta ställe i 4 mån, har jag ens rätt till att söka grav peng?

vet måste ringa försäkrings kassan...

Dani84KR skrev 2016-06-13 09:29:28 följande:

Hej

Jag har oxå sådant tungt industri jobb. Bygger bilar här i Göteborg

Alltid varigt den som ställer upp men en arbetskompis sa till mig. "Ingen kommer någonsin tacka dig för att du sliter ut dig. Företaget bryr sig inte de ser bara siffror de e billigare att ha dig här än att anställa en vikarie."

Och de e sant

De bryr sig inte om mig

Vi har en laglig rätt att få ett avlastnings arbete under våran graviditet. Det står i arbetsmiljö lagen.

Och man kan söka havandeskaps penning vilket jag gjorde förra veckan. Så håller tummarna att FK godkänner.

Jag lider av ångest och en av mina grejer har alltid varigt att jag tror att folk ogillar mig så jag försöker alltid få alla att tycka om mig. Den har blivit värre nu med gravid hormonerna. Men man får ta ett djupt andetag och tänka att företaget bryr sig inte om oss de bryr sig om bokslutet och pengarna de kostar att ersätta oss.

Kram på dig

• Decibel84

I helgen låg jag på mage och skulle sovva.
    Kände då ett knäpp...så jävla häftigt, det måste ha varit detta alla har pratat om!!

Dagen efter knäppte det två gånger igen när jag skulle sova..

Så jävla tacksam och grät!

• Alvsten
    Decibel84 skrev 2016-06-13 18:28:44 följande:

I helgen låg jag på mage och skulle sovva.

Kände då ett knäpp...så jävla häftigt, det måste ha varit detta alla har pratat om!!

Dagen efter knäppte det två gånger igen när jag skulle sova..

Så jävla tacksam och grät!

Åh vad roligt!!!! Grattis! :)
  • Decibel84
    Alvsten skrev 2016-06-13 18:33:38 följande:
    Åh vad roligt!!!! Grattis! :)
    tusen tack, längtar tills jag får känna det mer!
  • Babyonboard 2016

Hoppar in här!!

Väntar mitt tredje barn 23:e oktober! Härligt att flera av Er börjat känna de små liven inuti Er?? Jag har känt ett par veckor nu, har moderkakan i framvägg så jag fick vänta ett tag!

• Alvsten
    Decibel84 skrev 2016-06-13 18:39:41 följande:

tusen tack, längtar tills jag får känna det mer!

Nu kommer det bara bli mer och mer :)
    Babyonboard 2016 skrev 2016-06-13 20:58:35 följande:

Hoppar in här!!

Väntar mitt tredje barn 23:e oktober! Härligt att flera av Er börjat känna de små liven inuti Er?? Jag har känt ett par veckor nu, har moderkakan i framvägg så jag fick vänta ett tag!

Välkommen! Och grattis :)
  • Dani84KR

Hej tjejer

Hur går det för er?

Hade tankar kring barnvagnen, vi hade tänkt en Emmaljunga Viking i färgen Lounge Grey, och såg att de inte gör vissa av färgerna längre. Ringde och pratade med återförsäljarna och de är byte nu tills efter sommaren, så om de var någon annan som mig som väntade kanske ni skulle kolla läget.  

En annan fråga, som första gångens gravid, så vet jag inte, men hur känns foglossning? 

Kram på er tjejer

• orzia1
    Dani84KR skrev 2016-06-17 00:06:35 följande:

Hej tjejer

Hur går det för er?

Hade tankar kring barnvagnen, vi hade tänkt en Emmaljunga Viking i färgen Lounge Grey, och såg att de inte gör vissa av färgerna längre. Ringde och pratade med återförsäljarna och de är byte nu tills efter sommaren, så om de var någon annan som mig som väntade kanske ni skulle kolla läget.  

En annan fråga, som första gångens gravid, så vet jag inte, men hur känns foglossning? 

Kram på er tjejer

Vi är oxå inne på en emmaljunga men kommer nog vänta tills de nya färgerna släpps.. Var ingen färg som föll oss i smaken.. Men vi vet inte än hur vi ska göra... Vi får se
Svar på tråden BF Oktober 2016