• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • orzia1
    Tyret1501 skrev 2016-10-17 10:32:11 följande:

Hejhej! Det verkar vara lite oordning inom förlossningsvården i skåne nu! Hur har ni upplevt det (berättelser och erfarenheter)?

Läste om någon som för bara en vecka sedan blev hänvisad till kristianstad eftersom det var fullt i malmö, lund, ystad och Helsingborg. Sedan hade de i sista sekund fått plats i ystad då de ringt tillbaka efter att en plats öppnats.

Jag blir ju så stressad av sådant... jag har tvingat mannen att läsa på om hur man förlöser ett barn, får typ skaffa hem grejer och förbereda mig på att man kanske inte hinner in till sjukhus. Jag hoppas väll igentligen på lugnande historeier ifrån er!

Jag tror att de är lite upp o ner i förlossningsvården då och då. Var bor du?

När Ada föddes så prata de ju om igångsättning för oss på fred el söndag men de hade fullt så vi fick måndagen. Såg sen på tavlan att det fötts rätt många barn under helgen. De hade ej ledigt på bb så första natten fick vi sova på förlossningsrummet.

De sa att det var rätt många fler barn nu sep /okt men ingen jätte baby boom..
  • Tyret1501

Jag bor i malmö men har ställt in mig på ystad /: Så tråkigt att man ska behöva oroa sig :(

• Satelliten
    LisenB skrev 2016-10-16 20:19:06 följande:
    Jag har förstått att fler känner som jag, skulle nog behövt någon att dela det med tidigare i graviditeten då jag tyckt det varit jobbigt med alla som tycker det är så fantastiskt och roligt när jag själv inte känt så mycket..
    Tror det är anknytningspersonen från min egen familj också.. Hittar kanske inte känslorna, då jag inte riktigt känt det sedan tidiga tonåren.

Imorgon är det dags! Jag skriver när vi är ute på andra sidan :) Håll tummarna för att allt går bra!

Känner igen mycket av det som du skriver. Graviditeten har varit tufft för mig också.  Jag har dock fått bra hjälp av en terapeut och insett att det för mig haft att göra mer med min egen barndom. Jag har på slutet kunnat känna mycket mer glädje och kärlek till barnet som ligger därinne. Sen är jag asnervös för förlossningen då jag har väldiga problem med att känna mig så utelämnad åt andra, svårt att känslomässigt lita på att personalen kommer anstränga sig för att göra det bästa för mig.

Vid det här laget har du kanske redan din lilla son i famnen, hoppas allt har gått bra!!

• 8airam8

Hej. Jag vill bara klaga lite. Jag hade BF den 14 oktober, men det är stiltje på värkar. Tryck nedåt, sammandragningar, bra fart på bebisen, men ingen förlossning i antågande. Första barnet kom tio dagar efter BF och andra barnet sexton dagar efter, så jag var beredd på det här. Mensamtidigt hoppades jag att trean skulle komma lite tidigare. Någon mer som passerat sitt datum?

• LisenB
    8airam8 skrev 2016-10-18 21:34:11 följande:

Hej. Jag vill bara klaga lite. Jag hade BF den 14 oktober, men det är stiltje på värkar. Tryck nedåt, sammandragningar, bra fart på bebisen, men ingen förlossning i antågande. Första barnet kom tio dagar efter BF och andra barnet sexton dagar efter, så jag var beredd på det här. Mensamtidigt hoppades jag att trean skulle komma lite tidigare. Någon mer som passerat sitt datum?

I måndags kom han till oss! Vår Tage :) Vi är kvar på sjukhuset, det är lugnt och skönt här. Kanske åker hem idag kanske imorgon. Har inte pratat med bm idag än. :) alla mår va och det gick bra med snittet.
  • LovisaC
    LisenB skrev 2016-10-19 09:38:28 följande:

I måndags kom han till oss! Vår Tage :) Vi är kvar på sjukhuset, det är lugnt och skönt här. Kanske åker hem idag kanske imorgon. Har inte pratat med bm idag än. :) alla mår va och det gick bra med snittet.

Dag 2 alltså; hur mår DU? Jag fick tredagarsgråten på dag 2 pga yttre stress jag inte kunde påverka (pappan till stora tjejen....). Visst är det lite skillnad på att ta ett fysiskt barn till sig jämfört en mage?!
  • orzia1
    LisenB skrev 2016-10-19 09:38:28 följande:

Grattis till Tage. Vad skönt att allt gick bra. Stressa inte hem från bb. Kram
  • Mabo90

Natten till onsdag kom äntligen vår lilla flicka efter att vattnet gått i helgen. Blev igångsättning i tisdags då värkarna inte kom igång och allt gick super! 6 timmar av kraftiga värkar och 8 min krystvärkar. Gick lite fort på slutet då jag öppnade mig 6cm på 1.5h. Var öppen 5cm när vi rullades in i förlossnings rummet men hann precis in när krystvärkar na kom. Allt som allt gick det superbra och vi är hemma och myser

• LisenB
    LovisaC skrev 2016-10-19 13:20:39 följande:
    Dag 2 alltså; hur mår DU? Jag fick tredagarsgråten på dag 2 pga yttre stress jag inte kunde påverka (pappan till stora tjejen....). Visst är det lite skillnad på att ta ett fysiskt barn till sig jämfört en mage?!
    Inga speciella humörsvängningar men gråt när det ska ammas. Han tar jättebra men der sticker och svider så! Der har blivit bättre nu när han faktiskt får i sig något. Nu är det inte lika hårt sugande gissar jag. Brösten gör ont men jag hoppas det snart reder upp sig och blir mindre i brösten. När brukar det ske tror ni?
  • Satelliten
    LisenB skrev 2016-10-21 14:36:39 följande:
    Inga speciella humörsvängningar men gråt när det ska ammas. Han tar jättebra men der sticker och svider så! Der har blivit bättre nu när han faktiskt får i sig något. Nu är det inte lika hårt sugande gissar jag. Brösten gör ont men jag hoppas det snart reder upp sig och blir mindre i brösten. När brukar det ske tror ni?

Grattis och välkommen till världen Tage!

Hur känns det i snittet, är det jobbigt? Finns risk för att det blir snitt för mig också, de ska pröva att vända...

Svar på tråden BF Oktober 2016